شکست صهیونیست‌ها در عملیات خرابکارانه صنایع موشکی تشریح شد

معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اگر این خرابکاری اتفاق می‌افتاد، حدود ۱۹ میلیون دلار برای ما هزینه ایجاد می‌کرد که ما این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم، اما برآورد دقیقی نداریم که دشمن چقدر هزینه کرده است.

هورخبر –  سردار طلایی‌نیک معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره جزئیات کشف عملیات خرابکاری در صنایع موشکی اظهار داشت: اصلا رژیم صهیونیستی چرا، چگونه و با چه هدفی وارد این ماجراها می‌شود؟ در واقع می‌توان گفت علت این امر به قدرت بازدارندگی ناشی از صنایع دفاعی، قدرت موشکی و همچنین به ایجاد نابسامانی، اختلال و هر نوع انحراف در مسیر پیشرفت بر می‌گردد

این مقام مسئول با تایید بر اینکه هر تولیدی باید یک پیوست امنیتی داشته باشد، یادآور شد: سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع از دو دهه قبل که پیشرفت‌هایی در صنعت دفاعی داشتیم و تسلیحات، موشک‌ها و برنامه‌های جدیدمان در حال به بار نشستن بود، شناسایی شبکه‌های اخلالگر دشمن را در اهداف ماموریت سازمانی خود داشت. سال ۱۳۹۳، در جریان شناسایی یکی از شبکه‌‌های دشمن که به داخل و خارج کشور مرتبط بود، متوجه شدند یک تمرکز اطلاعاتی توسط موصاد، سرویس رژیم صهیونیستی، روی برخی از موضوعات صنعت دفاعی ما از جمله کانکتوری وجود دارد و در سال ۱۳۹۵ علائم و اطلاعات اولیه‌ای را در این زمینه به‌دست آوردند. ما سه دوره را پشت‌سر گذاشتیم تا امروز این خبر مهم اعلام شد‌. در واقع در این فرآیند چندساله، این بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی خنثی شده است.

وی با بیان اینکه این خروجی عملیات اطلاعاتی، یک جنگ شدید اطلاعاتی و امنیتی چند ساله است، ادامه داد: اینکه چرا دشمن این همه سرمایه‌گذاری می‌کند، به‌دلیل اهمیت، نقش و اثربخشی است که این سلاح‌های پرقدرت و موثر در قدرت بازدارندگی ما دارد؛ بنابراین دشمن بیکار ننشسته و تمام تلاشش را به‌کار می‌گیرد. در گذشته که میزان بومی‌سازی قطعات موردنیاز به اندازه امروز نبود، یعنی بخش خاصی از هزاران قطعه و مواد اولیه‌ای که در موشک‌ها، سامانه‌ها، سلاح‌ها و تجهیزات به کار گرفته می‌شد، به‌دلیل اینکه هنوز در داخل بومی‌سازی و تولید نشده یا تولید آنها اقتصادی نیست و یک قطعه‌ای است که هم کاربرد نظامی دارد، هم غیرنظامی در بازار داخلی و خارجی وجود دارد.

معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اینکه موفقیت عملیات رژیم صهیونیستی چقدر هزینه داشته، گفت: اگر این خرابکاری اتفاق می‌افتاد، حدود ۱۹ میلیون دلار برای ما هزینه ایجاد می‌کرد که خوشبختانه این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم. البته برآورد دقیقی از اینکه دشمن چقدر هزینه کرده نداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری خاطرنشان کرد: این‌ها به صورت غیررسمی، نامحسوس و پنهان است، چراکه اگر به صورت رسمی اعلام شود، بار حقوقی دارد؛ بنابراین کاملا پنهانی و هماهنگ‌شده از سرویس‌های اطلاعاتی امریکا و برخی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری دارند، استفاده کردند. البته نه‌تنها در این مورد، بلکه موارد مشابه دیگری هم این اتفاق افتاده که از سوی همکاران ما رصد شده است. خوشبختانه در این جنگ شدید اطلاعاتی علاوه بر اینکه قابلیت و قدرت علمی، دانشی و فناوری، نخبگان و دانشمندان ایرانی این توان را به‌دست می‌آورند قدرت اطلاعاتی و قابلیت اطلاعاتی هم دارد امروز دیده می‌شود و اگر این اشراف اطلاعاتی نباشد، نه‌تنها در صنایع دفاعی، بلکه موردهای دیگری از خرابکاری در صنایع غیرنظامی در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است. امروزه خوشبختانه به‌دلیل اشراف اطلاعاتی و عملیات‌های موفق این موضوع به حداقل رسیده است.

وی درباره شناسایی شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی موصاد گفت: مرحله نخست، شناسایی اولیه، مرحله دوم چتر اطلاعاتی و غافلگیری رژیم صهیونیستی بود که یک دوره‌ مشخصی داشت. مرحله‌ سوم متلاشی کردن این شبکه بود که خوشبختانه اتفاق افتاد. بیشتر عناصر این شبکه خارج از کشور و افراد داخل کشور محدودتر بودند که خوشبختانه از دایره تامین و خط انتقال این قطعات کنار رفتند و به نحوی رژیم صهیونیستی هم می‌داند که اینها دیگر برایش قابل اعتماد نیست. هر چند ضربه‌ جدی به این شبکه وارد شده، اما برداشت ما این است که رژیم صهیونیستی بیکار نمی‌نشیند و در سایر حوزه‌ها هم ممکن است تلاش‌هایی انجام دهد. البته سرنخ‌هایی هم وجود دارد و همکاران ما در بخش‌های جامع اطلاعاتی کشور که در اینجا جا دارد، خداقوت بگوییم به این سربازان گمنام امام زمان(ع) در حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، یک شبکه‌ مسلط اطلاعاتی را شکل داده‌اند. این نقاط قوت ما امروز مورد هدف دشمن است، نقاط قوت ما هر جا که باشد، دشمن می‌خواهد این تقاط قوت را آسیب بزند.

معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره ادعاهای گذشته نتانیاهو درباره زیر سوال بردن توان دفاعی ایران نیز اظهار کرد: روی واکنش‌هایی که نشان می‌دهند ارزیابی دقیقی انجام می‌شود. موشک خرمشهر، موشک حاج قاسم و اینها که اخیرا در گزارش شما هم بود با حضور آقای رئیس‌جمهور به صورت انبوه تحویل نیروهای هوافضای سپاه شد. موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و این‌ها هم تحویل ارتش و سپاه شده است. این واکنش‌ها نشان از یک هراس راهبردی است. این هراس راهبردی برمی‌گردد به اینکه رژیم صهیونیستی منشأ تهدیدات در این منطقه است و می‌خواهد با لفاظی، عملیات روانی و جنگ شناختی، تهدیدزا بودن خودش را به‌گونه‌ای در فضای ذهنی، فکری، عمومی و رسانه‌ای به‌گونه‌ای پیش ببرد تا خودش را قوی نشان می‌دهد و دیگران را ضعیف. اما خوشبختانه نوع سامانه‌های دفاعی و قدرت رزمی نیروهای رزمنده جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ایمان، شهادت‌طلبی و قدرت فرماندهی و ساز‌وکار تجربه‌شده‌ای که ما از دفاع مقدس داریم، رژیم صهیونیستی را در یک هراس استراتژیک قرار داده است. رژیم صهیونیستی نگرانی‌هایش را بارها اعلام و مطرح کرده، در کنارش به دنبال ایحاد اختلال و خرابکاری هم هست؛ بنابراین اینکه صهیونیست‌ها این لفاظی‌ها را دارند، یک نوع عملیات روانی است؛ اولا بخاطر مسائل و بحران‌های داخلی خودشان، اینکه به نوعی در سراشیبی سقوط قرار دارند و دوم اینکه از این قدرت برتری دفاعی که جمهوری اسلامی ایران به دست آورده و قدرت مقاومتی که در منطقه اتفاق افتاده، به‌شدت نگران است.

https://hoorkhabar.ir/713792کپی شد!
492
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.