مجلس آینده باید سوءمدیریت را هزینه‌دار کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم در مجلس آینده قوانینی برای پیشگیری از تخلفات و بروز حوادث شهری تصویب شود گفت: ما نیازمند قوانینی هستیم که بتواند برای تخلفات بازدارندگی ایجاد کند.

هورخبر –  حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی از حوادث اجتماعی و شهری که بر اثر سوءمدیریت ممکن است امنیت ملی را با مخاطره مواجه کند، اظهار داشت: حوادث شهری و بعضا برخی مسائل اجتماعی به مانند حادثه متروپل آبادان، پلاسکو تهران و دیگر مسائل شهری چنانچه با تدبیر مدیریت نشوند ممکن است تبدیل به معضلات بزرگی شده که گستره آن از مدیریت شهری فراتر رفته و امنیت ملی و کشور را تهدید می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه در دوران فعالیت مجلس یازدهم هیچ لایحه‌ای برای پیشگیری این دست مسائل به مجلس ارائه نشد افزود: مجلس نیز طرح قانون خاصی در این زمینه نداشت.

وی گفت: امیدوارم در مجلس آینده دستگاه‌های ذی‌ربط لوایح لازم را در این خصوص به مجلس ارائه کرده و مجلس نیز در این زمینه فعال‌تر از گذشته باشد.

ذوالنور یادآور شد: پس از وقوع حوادثی از قبیل پلاسکو، متروپل و… مدیران دستگاه‌های مسئول به کمیسیون‌های تخصصی فراخوانده شدند و براساس اظهارات افراد و گروه‌های مختلف و احضار و پرسش و پاسخ لازم، گزارش‌هایی نگاشته شد و برخوردهای لازم با متخطیان احتمالی نیز با استناد به این گزارشات انجام و تذکرات لازم داده شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی اظهاراتش با تاکید بر کافی نبودن این دست پیگیری‌ها از سوی مجلس، تصریح کرد: به جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی که ناشی از سوءمدیریت هستند ما نیازمند قوانینی هستیم که بتواند برای تخلفات بازدارندگی ایجاد کند و چنانچه متخلفین مرتکب اشتباهی شدند آن را هزینه‌دار کرده تا مبادا هزینه تخلف مدیری را امنیت ملی پرداخت کند.

https://hoorkhabar.ir/716136کپی شد!
4851
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.