آیندگان فرصت‌ها را از دست می‌دهند اگر، به جوانی جمعیت فکر نشود

هورنیوز – علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت اظهار داشت: هیچ مساله‌ای به اندازه جمعیت برای کشور اقتدار نمی‌آورد؛ جمعیت یعنی قدرت، تولید ثروت، نشاط و گرفتن حق خود از نظام استکباری. همیشه از ذخایر بانکی، معادن و موارد مختلف صحبت می‌شود اما از همه این موارد مهم‌تر، ذخایر جوانی جمعیت است که کسانی که درگیر بخش اقتصاد شده‌اند از این موضوع غفلت می‌کنند.

 

استاندار خوزستان گفت: اگر می‌خواهیم فردا حرفی برای گفتن داشته باشیم، مهمترین موضوع در این زمینه، جوانی جمعیت است و جوان است که می‌تواند جامعه را به مقصود برساند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در دستورات پیامبر(ص) که دستور عرشی پروردگار است نیز آمده است که ازدواج، تولید نسل و افزایش جمعیت داشته باشیم. اگر کسی می‌خواهد رستگار باشد باید به سیره رسول الله(ص) عمل کند و در غیر این صورت، مسیر صحیح نخواهد بود. افرادی که فرهنگ غربی را گسترش می‌دهند اگر بگویند می‌خواهند از کدام فرهنگ غربی حمایت و الگوبرداری کنند، دست‌شان رو می‌شود.

 

حسینی محراب بیان کرد: اگر به جوانی جمعیت فکر نشود و آینده در نظر گرفته نشود، حتما آیندگان تمام فرصت‌های کشور را از دست خواهند داد بنابراین همه ما با اراده اسلامی و ارائه الگوهایی که بزرگان ارائه داده‌اند، باید مبلغ این فکر باشیم تا بتوانیم جریانی صحیح و الگوساز برای همه کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای مقاومت و این هلال شیعی باشیم و آن را تقویت کنیم.

 

استاندار خوزستان گفت: برخی از کارها برای جوانی جمعیت و فرزندآوری در دست افرادی است که تفکر مادی دارند و این تفکر مادی و ماتریالیستی موجب می‌شود در این زمینه کارشکنی شود و به برخی از دختران ما متلک می‌گویند یا آن‌ها را مسخره می‌کنند. باید مراقبت کنیم زیرا رسالتی که حضرت آقا بر گردن ما گذاشته‌اند سنگین است و باید با شناخت آحاد و موانع، این رسالت را جلو ببریم.

 

وی افزود: اگر دولت تصمیمی در زمینه افزایش جمعیت گرفته است نباید سیستم اداری آنقدر افراد را اذیت کند که مردم بخواهند از شر این قضیه بگذرند. وظیفه ما این است که این موانع را از سر راه جوانان برداریم. اگر گفته می‌شود ازدواج باید ساده شود، باید ساده شود. باید زمینه ازدواج‌های دانشجویی، طلبه‌ها و آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان کارگر هموار شود تا در کنار هم زندگی خوبی داشته باشند و آینده انقلاب اسلامی و کشور حضرت فاطمه(س) و امیرالمونین(ع) را بسازند.

 

حسینی محراب عنوان کرد: باید در بیمارستان‌ها حریم امنی برای زنان جامعه داشته باشیم؛ اکنون غربی‌ها به جایی رسیده‌اند که باید بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مجهز و ویژه زنان داشته باشند اما اینجا از ترس حرکت‌های فمنیستی‌هایی که نه به خدا و نه به خود اعتقاد دارند و هیچ هدفی در عالم برای خود متصور نیستند، رسانه‌های افسرده بدبخت و جاهل می‌گویند چرا بیمارستان زنان را جدا می‌کنید؟ یک پزشک مرد چه حقی دارد وارد محفل مربوط به زنان و دوران زایمان وارد شود؟ این امر حرامی است و سایر مراجع می‌گویند تنها در شرایطی که اجبار باشد بیمار زن به پزشک مرد مراجعه کند یا بالعکس.

 

وی بیان کرد: باید آنقدر سهمیه‌ها به ویژه در مسائل مربوط به زنان بالا برود تا این اتفاق نیفتد. برخی جاها شاید خواهران علاقه‌ای نداشته باشند اما از روی اجبار تخصص یا فوق تخصصی را می‌خواهند بنابراین باید این افراد در رشته‌های مربوط به زنان تحصیل کنند که باید دانشگاه علوم پزشکی زمینه این کار را فراهم کند.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید بیمارستان تخصصی یا فوق تخصصی برای زنان در این بخش داشته باشیم و این موضوع را پیگیری می‌کنم تا این اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: با توجه به غنای خوزستان و متخصصان در این رشته باید در زمینه جوانی جمعیت کار جدی انجام شود. بزرگترها نیز باید مشوق جوانان برای فرزندآوری باشند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه هر چه دولت قول داده باید در خوزستان اجرایی شود و اگر کسی این تصمیمات را اجرایی نکند با ما روبه‌رو است، گفت: در بعد خانواده، هر چه از دست‌مان بربیاید انجام می‌دهیم و میدان عمل همکاران ما، میدان ارزیابی آن‌ها هم است و باید کاری کنند تا خانواده‌ها در آرامش و آسایش باشند.

https://hoorkhabar.ir/712743کپی شد!
556