در مراسم رونمایی از سردیس، شاعر نامی عرب خوزستان مطرح شد:

ملافاضل سکرانی یکی از افتخارات این استان است/ همچون سه سال گذشته مشکلات مردمم را مطالبه می کنم

سردیس ملافاضل سکرانی، شاعر عرب خوزستانی شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، هنر، ادبا و مسوولان استانی در اهواز رونمایی شد.

هورخبر –  در ابتدای این آیین مسلم زهراوی، مجسمه‌ ساز و سازنده سردیس ملافضل سکرانی با اشاره به دلایل ساخت سردیس این شاعر گفت: از مدت‌ها پیش ایده ساخت سردیس مفاخر را در ذهن داشتم که این کار را با ساخت سردیس ملافاضل سکرانی شاعر خوزستانی آغاز کردم.

زهراوی که ساخت این سردیس را کاری دلی عنوان کرد در ادامه سخنان خود خطاب به مسوولان درخواست کرد تا از هنرمندان استان حمایت کنند. این مجسمه ساز از مهاجرت اهالی هنر خوزستان به خارج از استان به دلیل کافی نبودن حمایت‌ها و امکانات گلایه کرد.

در بخشی دیگری از این آیین فیلم کوتاه “اود ارجع” کاری از حبیب باوی ساجد، کارگردان خوزستانی پیرامون زندگی و آثار ملافاضل سکرانی به نمایش درآمد.

عبدالزهرا حاج یعقوب السکرانی برادر ملافاضل سکراین که خود نیز شاعر است در این آیین شعر خوانی کرد.

در میانه این برنامه و پیش از شروع سخنرانی مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، ناصر عبیات از فعالان اجتماعی استان نسبت عدم توجه به مطالبه مردم منطقه ملاشیه اهواز که آب برخی از خیابان‌های آن چند روزی قطع بوده است گلایه کرد و خواستار رسیدگی مسوولان به این موضوع شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عدم حضور نمایندگان عرب در این آیین گفت: باید پرسید چرا من به عنوان یک نماینده که فارس هستم در این آیین حضور یافتم هر چند که من نماینده اقوام و ملت ایران هستم.

مجتبی یوسفی، ملافاضل سکرانی را یکی از افتخارات شعر در کنار دیگر شاعران ایران عنوان و به افتخارات عشایر عرب و شهدا اشاراتی کرد.

وی در پاسخ به مطالبه مطرح شده یکی از حضار در خصوص بی آبی ملاشیه گفت: من مسئولم و باید پاسخگو باشم قطعا من هم مقصر بخشی از این موضوع هستم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همانطور که در سه سال گذشته برای پیگیری موضوعات ملی و استانی یک نفره ایستادم اکنون نیز همچون گذشته و با صدای بلند مشکلات مردم را در سطح ملی مطالبه خواهم کرد.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم بوده است و باید برای رفع مشکلات تلاش کنیم. در ۲ تا سه سال گذشته یک سوم منطقه ملاشیه آسفالت شده است. هر چند هنوز این منطقه آنطور که باید و شاید در شان مردم نیست اما باید پیگیری رفع مشکلات باشیم و گله مردم به حق است.

یوسفی ادامه داد: برخی به من گله می‌کنند که چرا در انتصابات ورود نمی‌کنید. درچند وقت اخیر نیز که برخی مدیران عوض شدند ورود نکردیم اما برعکس این موضوع وجود دارد و برای تحقق مطالبات مردم با وجود گفتن خدمات نظام نسبت به وجود مدیران ناکارآمد انتقاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته یکهزار و ۸۰۰ روستا در استان آبرسانی شده است ولی هنوز ۸۰۰ روستا دیگر نیاز به آبرسانی دارد اما دلیل اینکه چراتاکنون این اقدام صورت نگرفته است به ضعف پیگیری در سطح ملی بازمی‌گردد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید پرسید چرا زمانی که اعتبار لازم وجود داشت و پروژه‌ها با هزینه کمتری به اتمام می‌رسید نتوانستیم مطالبات به حق مردم را در سطح ملی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارت من این است که در نخستین هفته‌ای که به عنوان نماینده مردم در مجلس انتخاب شدم با وجود این که هنوز ساز و کار کمیسیون‌ها تشکیل نشده بود ۱۲ نماینده را برای رفع مشکل بی‌آبی غیزانیه به استان آوردم.

یوسفی عدم توجه به داشته‌های استان را از دیگر دلایل مشکلات چندین ساله در استان برشمرد و گفت: ما به داشته‌های خود کمتر افتخار کردیم. بزرگان این استان به ما یاد دادند تا با همه اقوام و زبان‌ها زیر پرچم اهل بیت و پرچم جمهوری اسلامی ایران به داشته‌هایمان افتخار کنیم.

وی دسته‌بندی‌های سیاسی و ایجاد دو دستگی را یک عامل عقب ماندگی برشمرد و گفت: شب انتخابات به جای آنکه برنامه ارایه داده شود سعی می‌شود با متهم کردن دیگران روی ناتوانی علمی خود صحه بگذارند.

گفتنی است در هفته‌های اخیر آب برخی خیابان‌های منطقه ملاشیه اهواز قطع شده بود.

پس از پایان سخنان نماینده اهواز نزار عوده، عادل صخراوی، عادل حزباوی از دیگر شاعران عربی بودند که در این آیین قصایدی و اشعار عربی را خوانش کردند.

در پایان این آیین پس از اهدای یکی از سردیس‌ها به خانواده ملافاضل سکرانی، گروه موسیقی میسان به اجرای یک قطعه موسیقی سنتی و رقص آئینی پرداخت.

https://hoorkhabar.ir/713138کپی شد!
منبع
10.4K
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.