عضو هیأت رئیسه مجلس خبرداد:

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

نمایندگان مجلس با کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی در مورد تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان موافقت کردند.

هورخبر – مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی، با کلیات این طرح موافقت کردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم عنوان کرد: اگر فردی روزانه ۱۰تا ۲۰ سرقت انجام دهد که زیر بیست میلیون تومان باشد، خیلی به آن توجه نمی‌شود، در حالیکه سرقت کابل برق، لوازم خانگی و تلفن همراه رو به افزایش است و برخی چندین مرتبه دستگیر شده، اما به زودی آزاد می‌شوند. البته ما به دنبال پر کردن زندان‌ها نیستیم بلکه می‌خواهیم به اینگونه جرائم رسیدگی شود تا سارق جرأت انجام این جرائم را نداشته باشند. البته تاپیش از این دست قضات و دادگستری‌ها برای برخورد با اینگونه افراد بسته بود، که با مواففت انجام شده مجازات سارقین اینچنینی تشدید می شود.

یوسفی افزود: ماده واحده- در ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی اصلاحی ۲/۲۳/ ۱۳۹۹ عبارت «و (٧۴۴) کتاب پنجم» به عبارت «، (٧۴۴) و (٧۴۶) کتاب پنجم» اصلاح و عبارت «و جرایم انتقال مال غیر و کلاهبرداری موضوع ماده (۱) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۹۷/۹/۱۵ مجمع تشخیص مصلحت نظام، به شرطی که مبلغ آن از نصاب مقرر در ماده (۳۶) این قانون بیشتر نباشد و نیز کلیه جرایم در حکم کلاهبرداری و جرایمی که مجازات کلاهبرداری درباره آنها مقرر شده یا طبق قانون کلاهبرداری محسوب می‌شود، در صورت داشتن بزه دیده و سرقت موضوع مواد (۶۵۶)، (۶۵٧)، (۶۶١) و (۶۶۵) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ به شرطی که ارزش مال مورد سرقت بیش از دویست میلیون (۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال نباشد و سارق فاقد سابقه مؤثر کیفری باشد» حذف می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/716112کپی شد!
4020
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.