استاندار خوزستان:

همکاری بیشتر بخش خصوصی استان برای جذب سرمایه گذار

این مقام مسئول افزایش تولید و توسعه اقتصادی استان را منوط به همفکری و هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذار بیشتر در استان همکاری کند.

هورخبر –  علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سرسرای استانداری خوزستان اظهار داشت: ضرورت دارد سرمایه‌گذاران جدید در استان جذب شود و موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری و تولید استان رفع شود. برای افزایش صادرات، تقویت بازاریابی و ارتباط با کشورهای هدف بازار استان، دولت و بخش خصوصی باید با یکدیگر همکاری کنند.

این مقام مسئول گفت: مباحث مربوط به جهش تولید باید یکی از برنامه‌های اولویت‌دار استان باشد و با شناخت موانع و رفع آن‌ها برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود.

حسینی محراب تصریح کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف نیز برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان پای کار بیایند. شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید به سمت توسعه سرمایه‌گذاری و تولید حرکت کند.

محمد راضی جلالی معاون هماهنگ کننده امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در ادامه این‌ نشست اظهار کرد: جهش تولید با مشارکت مردم محقق می‌شود و دولت باید موانع حضور مردم در عرصه تولید را به حداقل برساند. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا جهش تولید در استان تحقق یابد.

وی ادامه داد: در بخش صدور مجوزها که مورد تاکید استاندار خوزستان است چالش‌های جدی در خوزستان وجود دارد. جلساتی را با دستگاه هایی که در صدور مجوزها دخالت دارند برگزار و مقرر شد از درگاه ملی مجوزها استعلام ها و مجوزها به صورت یکپارچه صادر شود.

در ادامه این نشست محمد جواد امانی رئیس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: پرداخت نکردن چهار درصد حق مشاغل سخت و زیان آور در پروژه‌ها دیده نشده و باعث ایجاد مشکلاتی بین کارگر و کارفرما و پیمانکار شده است. در آبان‌ماه سال گذشته در سطح ملی مصوب شد که واگذار کننده کار موظف به پرداخت این حق بیمه است.

وی اظهار کرد: تا کنون گزارشی از سوی اداره کار خوزستان در این خصوص حاصل نشده است. سازمان تامین اجتماعی پرداخت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور را به کارگزار محول کرده اما هنوز ساز و کار این مصوبه مشخص نشده است.

امانی با اشاره به دستور کار دیگر نشست اظهار کرد: مفاصا حساب(تسویه) هر پرونده پیمانکار به پرونده دیگری مرتبط نیست و تامین اجتماعی هر پرونده را به صورت جداگانه باید بررسی کند.

وی گفت: در مواردی تخلفاتی دیده شده که تامین اجتماعی بدهی یک پرونده پیمانکار را به سایر پرونده های آن ارتباط می‌دهد و مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

https://hoorkhabar.ir/716184کپی شد!
2592
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.