شکم کدام کشاورز با دسترسی به اینترنت پر سرعت سیر می شود؟

به گزارش هورنیوز زمان برداشت محصول پاییزه در بسیاری از شهرهای خوزستان به پایان رسیده و محصول خرما نیز در ماه های آینده به ثمر خواهد نشست.

کشاورزی در خوزستان حکایت غریبی دارد، زمین هست اما کارایی پیش را ندارد، آب موجود است اما جیره بندی می شود، اراده هست اما دلالان آن را به یغما برده اند، راه های ترانزیتی هست اما جاده های روستایی همچنان خاکی اند!

گذر از مرحله کاشت به داشت و سپس برداشت چندان پیچیده نیست اما درد ماندن در مرحله برداشت و از بین رفتن محصول را تنها کشاورزانی می دانند که تمام طول سال را باید دست به دعا باشند برای باریدن باران و نیامدن سیل.

سال هاست که عرضه بی حد و حساب محصولات مشابه خارجی با نصف قیمت، عدم حمایت دولت از محصول تولید شده، عدم همخوانی قیمت تمام شده با قیمت فروش و در نهایت خراب شدن محصول بر سر زمین نیز به ریسک های کشاورزی در خوزستان اضافه شده اند.

آیت الله جزایری امام جمعه اهواز  روز گذشته با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده است که اینترنت را به روستاها رسانده است، تاکید کرد: البته این کار ارزشمندی است و روستاهای کشور مستحق دریافت این خدمات هستند ولی کشاورز ما انتظار دارم که گوجه ای که در زمینش می کارد را برداشت کند و روی دستش نماند. آیا در این شرایط اینترنت برای روستاها واجب است یا اینکه محصول دسترنج کشاورز از بین نرود؟ دولت باید برای محصولات کشاورزان ما قیمت تضمین شده تعیین کند تا آنها با علاقه و قدرت بیشتری محصولات تولیدی خود را افزایش دهند.

وی گفت: روستاهای ما باید آباد شود و این کار را باید جوانان هر روستا با برنامه ریزی مناسب آغاز کنند. دولت نیز باید در این زمینه کمک کند تا با ارائه خدمات مناسب مثل آموزش و تسهیلات در راه احیای روستاها گام بردارد.

 

 

https://hoorkhabar.ir/660261کپی شد!
59