تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شورای اقتصادی کشور

هورنیوز – دکتر غلام‌ رضا شریعتی پس از جلسه کارگروه پیگیری اجرای مفاد تفاهم‌نامه منعقده با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که شامگاه گذشته (سه‌شنبه، پانزدهم فروردین‌ماه) در محل استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این نشست هدف از این جلسه را هماهنگی در راستای تفاهم‌نامه‌ای عنوان کرد که میان دکتر مخبر (رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)) و وی به‌عنوان استاندار خوزستان منعقد شده است و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه دارای دو بخش است که یک بخش آن اقتصادی و پیرامون سرمایه‌گذاری‌هایی است که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین بخش دیگر آن مربوط به عمران، آبادانی، ساخت مدارس، مراکز درمانی، پل‌ها و موضوعاتی از این قبیل است؛ پیرو این تفاهم‌نامه، کمیته‌های مختلفی تشکیل شد و این کمیته‌ها دستگاه‌های ذی‌ربط را مأمور کردند و تقسیم کار صورت گرفت تا بر اساس آن، پروژه‌های تعریف‌شده آغاز شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: این کمیته‌ها باید هر دو هفته یک‌بار، تشکیل جلسه دهند و ماهانه یک‌بار نیز با دستگاه‌های اجرایی جلسه داشته باشند. همه مسئولان و دبیران کمیته‌ها به همراه استاندار باید در جلسات حضور داشته باشند و آخرین هماهنگی‌ها صورت پذیرد. امیدواریم در جلسه آتی، دکتر مخبر نیز حضور یابد تا هماهنگی‌های آینده انجام شود.

شریعتی عنوان کرد: همواره اراده‌ام بر این است که تفاهم‌نامه‌ها، صورت‌جلسات و همچنین مصوبات را تا جای ممکن، پیگیری و با ایجاد هماهنگی‌های لازم از ابتر ماندن آن‌ها جلوگیری کنم.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که ایجاد آن مایه خرسندی است، ولی روند انجام آن چندان خوشایند نبود، موضوع راه‌اندازی مرکز جامع سرطان بود که در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) وجود داشت و ستاد اجرایی باید این کار را انجام می‌داد، اما در این خصوص در استانداری خوزستان، طی ۱٫۵ ماه گذشته، استرس زیادی را متحمل شدیم؛ چراکه به ما گزارش دادند توافقی میان وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد شده که ۱۰ مرکز جامع سرطان در کشور ساخته شود، در حالی‌که هیچ یک از این ۱۰ مرکز در اهواز نیست و این برخلاف توافق میان ما و دکتر مخبر بود.

وی با بیان اینکه با توجه به آن توافق تصور می‌شد که اهواز نخستین شهر مشمول این طرح خواهد بود، گفت: پس از دریافت این گزارش که اهواز جزو شهرهای مشمول ساخت مرکز جامع درمان سرطان نیست، بلافاصله با دکتر مخبر تماس گرفتم و موضوع تفاهم احداث مرکز جامع سرطان در اهواز را به او یادآوری کردم که وی نیز قبول کرد و قول داد موضوع را پیگیری کند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: سپس با وزیر بهداشت تماس گرفتم و تأکید کردم که اولویت نخست این طرح باید برای خوزستان باشد؛ چراکه تفاهم نیز انجام شده است که وزیر نیز گفت من در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی ندارم و برای خوزستان، همواره آماده انجام هر کاری هستم.

وی گفت: در نهایت در ساعات پایانی زمانی که قرار بود مصوبه در شورای اقتصادی مطرح شود، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پذیرفت و به شورای اقتصادی و وزارت بهداشت نیز نامه‌ای با این مضمون ارسال کرد که اهواز هم باید جزو شهرهایی باشد که قرار است مرکز جامع سرطان در آن‌‌ها احداث شود و این طرح باید درباره اهواز به‌صورت فاینانس اجرایی شود.

شریعتی تصریح کرد: در این خصوص در شورای اقتصاد نیز به‌صورت جامع بحث شد‌ که جا دارد به‌صورت ویژه از دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، قدردانی کنم؛ چراکه او در این شورا به‌صورت جدی از انجام طرح در اهواز دفاع کرد و احداث این مرکز در خوزستان را لازم دانست. از سوی دیگر مردم خوزستان را محق دانست که از آخرین تکنولوژی‌ها در حوزه درمان سرطان بهره‌مند باشند.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۱ شهر پیشنهادی جهت احداث مرکز جامع سرطان، شورای اقتصادی تنها با سه مورد موافقت کرد که احداث مرکزی در اهواز، یکی از آن‌ها بود.

استاندار خوزستان با ابراز رضایت از عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه، گفت: از این بابت خدا را شاکرم، چراکه این امر در سایه پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت‌های دکتر مخبر و دکتر قاضی‌زاده هاشمی محقق شد.

شریعتی در ادامه با اشاره به موضوع احداث شرکت کاغذسازی نیز یادآور شد: احداث این شرکت که با همکاری شرکت توسعه نیشکر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است، در آخرین شورای اقتصادی سال گذشته به تصویب رسید و فاینانس آن نیز تعیین شد. به یاری خدای متعال این طرح نیز با فاینانسور فرانسوی اجرا خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این دو پروژه خوب که در شورای اقتصادی به تصویب رسیده است، هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا خوزستان از سطح خدمات، رفاه و استانداردهای زندگی بهتری برخوردار شود.

https://hoorkhabar.ir/652942کپی شد!
46