از هزار وعده خوبان، کدام وفا کنند؟

به گزارش هورنیوز در واپسین روزهای سال ۹۵ قرار داریم، سالی که برای خوزستانی ها به ارمفان آورنده روزهای خوب و بد بسیاری بود. در یکسال گذشته و به ویژه نیمه دوم سال جاری مردم خوزستان میزبان وزراء و مسئولان پایتخت نشینان بسیاری بوده اند.

مسئولانی که هرکدام با خود وعده های بسیاری برای حل مشکلات این استان آوردند و اکنون در پایان سال ۹۵ بهترین فرصت برای بررسی برخی از مهم ترین وعده های مسئولان است.

قاطعانه وعده تأمین اعتبار برای حل ریزگردها را می دهم

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در سفر خود به استان خوزستان با اشاره به اینکه کدام از ما مسئولیتی برای خدمت به کشور و از جمله خوزستان داریم، اظهار داشت: : به ۴۱ هزار کانون فوق بحران باید هر چه سریعتر رسیدگی کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن در همان روزهای اول ۳۰ میلیارد تومان را پرداخت کردیم.

وی با اشاره به اینکه گرد و غبار تنها برای خوزستانی ها نیست و این خاک بر دل ایرانیان و خدمتگزاران نظام می نشیند، وعده داد: همینجا قاطعانه وعده می دهم تا آخرین ریالی که برای انجام بیابان زدایی در ۴۱ هزار هکتار نیاز به تامین اعتبار باشد، تأمین اعتبار را انجام خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید کار را از همین امروز و فردا شروع کنیم، گفت: از ۲۰ روز آینده امکان استفاده از ۱۰ هزار میلیارد تومان از ۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای چهار موضوع آب، فاضلاب، محیط زیست و شبکه ریلی (اولویت های دولت در سال آینده) وجود دارد.

مردم خوزستان ۱۵ سال است که با ریزگردها و عواقب آن دست و پنجه نرم می کنند و هرسال بر شدت آن افزوده می شود با این حال آنچه تاکنون نصیب خوزستانی ها شده وعده های بسیار است!

آب و برق اهواز دیگر قطع نخواهد شد

محمدرضا چیت چیان وزیر نیرو نیز در حاشیه بازدید سفر رئیس جمهور از تصفیه خانه شماره ۲ اهواز در پاسخ به پرسش رئیس جمهور مبنی بر احتمال قطعی آب و برق گفت: به هیچ وجه دیگر در این زمینه مشکلی نیست و آب قطع نخواهد شد.

وی افزود: ژنراتورهای با مصرف سوخت گازوئیل مزایای خوبی دارد زیرا با قطع جریان برق و گاز؛ دیزل ژنراتورها می‌توانند با مصرف سوخت گازوئیلی به تولید برق ادامه و از قطع جریان آب شرب مورد نیاز شهروندان جلوگیری کند.

این سخنان دقیقا در زمانی از سوی وزیر نیرو مطرح می شد که نیمی از شهر به علت آثار ریزگردها در قطعی برق و آب به سر می بردند؛ پدیده ای که حتی تا آخرین روزهای سال ۹۵ نیز دست بردار نیست

رئیس جمهور وعده لغو انتقال آب کارون را داد

جلیل مختار نماینده مردم آبادان پس از اعتراض نمایندگان مجلس درخصوص انتقال گسترده آب اظهار داشت: آقای رئیس جمهور قول داد که موضوع را پیگیری می کند و اگر مصوبه ای برای انتقال آب به غیر از آب شرب در شورای آب به تصویب رسیده باشد لغو خواهد شد.

این درحالیست که بسیاری از کارشناسان معتقدند حجم آب انتقال شده از رودهای خوزستان به مراتب بیشتر از میزان شرب بوده و برای مصارفی همچون صنعت و کشاورزی به استان های اصفهان و کرمان انتقال داده می شود.

وعده ۵۵ میلیارد ریالی به مردم استان برای حل معضل ریزگردها

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، که همواره انتقادات فراوانی به نحوه عملکرد او وارد بوده در خصوص پدیده گرد وغبار از تلاش جمعی برای تامین اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی مقابله با گرد و غبار خبر داد و به مردم استان خوزستان قول داد که بصورت جدی پیگیر مشکلات گردوغبار استان است و در آینده نزدیک نیز به منظور بررسی بیشتر موضوع خود و همکاران به استان سفرخواهد کرد.
اگرچه ابتکار برای دهمین بار به استان سفر و اظهارات خود را بار دیگر تکرار کرد اما مردم همچنان منتظر وعده های چند ساله، که کوچکترین آنها تأمین اعتبارات لازم برای کنترل ریزگردها می باشد، هستند.

خوزستان را از محرومیت خارج می کنیم

بیژن زنگنه وزیر نفت هم در اظهاراتی گفت: باید درصدی از درآمدهای نفت فارغ از بودجه به مناطق نفت خیز اختصاص داده شود که این نوعی وظیفه خواهد بود چون مناطق نفت خیز جنوب منطقه ای است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.”

وزیر نفت به جذب سرمایه های خارجی در استان خوزستان از دوره قبلی وزارت خود در کابینه محمد خاتمی (از سال ۷۶ تا ۸۴) اشاره کرده و گفته در دوره گذشته استان خوزستان به جز در میدان دارخوین، از جذب سرمایه خارجی محروم بوده است که امیدواریم در این دوره محروم نشود.

زنگنه گفت که تحول در صنعت نفت از جمله ایجاد اشتغال در صنایع نفت خوزستان، این استان را “پویا” خواهد کرد.

وعده چندباره افتتاح ساختمان جدید -تنها بیمارستان تخصصی اطفال

محل کنونی بیمارستان ابوذر اهواز در ۵۰ سال پیش به عنوان یک هتل ساخته شد که در زمان جنگ به دلیل نیاز وقت، به یک مرکز درمانی تبدیل و پس از آن نیز به عنوان مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان فعالیت کرد.

در دولت نهم  به دلیل قدمت ساختمان و مشکلات ساختاری که این  بیمارستان داشت  تصمیم گرفته شد تا احداث بیمارستانی جدید و جایگزین در ۹ طبقه آغاز شود پروژه ای که آغازش با آن دولت بود ولی پایانش با خداست.

حسن هاشمی وزیر بهداشت در خرداد۹۴ گفت: امیدوار بودیم که حداقل بیمارستان ابوذر به زودی ساخته شود اما هنوز یک آجر روی آجر گذاشته نشده است، البته بنیاد مستضعفان قول ساخت این بیمارستان را داده بود.

وی چندی بعد اما در سفر مجدد به خوزستان یادآور شد: قرار است این بیمارستان با مشارکت بنیاد مستضعان طی ۱۸ ماه آینده تکمیل شود تا جایگزین بیمارستان قدیمی می‌شود البته امیدواریم این پروژه به دولت دوازده و سیزده و چهارده کشیده نشود.

امید می رفت ساختمانی که قرار بود سال ۹۱ تکمیل شود شود طبق قول مسئولان در سال ۹۵ به پایان می رسید تا شاید مرهمی بر زخم های خوزستان در حوزه سلامت باشد.

به گزارش هورنیوز این موارد تنها گوشه کوچکی از خروارها وعده مسئولان ملی و استانی به مردم خوزستان بود که بخشی از آنها عملی و بخش بزرگی از آنها نیز متروکه شد.

https://hoorkhabar.ir/651399کپی شد!
160