ارائه هشت مقاله علمی و تخصصی به کنفرانس های بین المللی و نشریات معتبر داخلی و خارجی

هورنیوز قدرت الله نیکخواه رئیس اداره زمین شناسی شرکت در این باره گفت: «ارزیابی خواص پتروفیزیکی و زون بندی سازند کنگان میدان کیش با استفاده از نگاره های چاه پیمایی» ارائه شده از سوی او و حدیث وفائی در کشور مالزی و همچنین چهارمین کنفرانس و نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران از جمله این مقاله ها است.

وی افزود: « نمودارگیری از سیال حفاری و تاثیر آن در تشخیص مشکلات حفاری و افزایش راندمان کار» ارائه شده از سوی اصغر قبادی و فرهاد رضا زاده در سومین کنفرانس بین المللی نفت گاز و پتروشیمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران از شمار دیگر  مقاله ها می

باشد.

نیکخواه اظهار کرد: « تعیین رخساره های الکتریکی بر اساس رخساره رسوبی و گونه های سنگی به کمک روش های خوشه بندی با استفاده از نگاره های چاه پیمایی و اطلاعات مغزه حفاری در سازندهای کنگان و دالان میدان گازی پارس جنوبی» ارائه شده از سوی حسن باقری، فرهاد خوشبخت و لیلی فضلی و « تعیین مرز لایه های رسوبی با استفاده از الگوریتم (BLOCKING ) و بکارگیری نمودار (FMI ) به منظور راستی آزمایی و کاربرد آن در بالاترین دقت محاسبه پارامترهای پتروفیزیکی مخزن»  ارائه شده در سومین همایش بین المللی نفت گاز و پتروشیمی از سوی فرهاد خوشبخت و حسن باقری از مقاله های ارائه  شده در مبحث پیش گفته به شمار می آید.  

رئیس اداره زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران در همین ارتباط به ارائه مقاله های « محاسبه تخلخل ثانویه با استفاده از نمودارهای متداول مخزنی و نمودار تصویری (FMI )» توسط او،  محسن خدرصلح و حسن باقری و « شناسایی بهترین روش تخمین تراوایی در چاه های فاقد مغزه به کمک روش های خوشه بندی، شبکه عصبی مصنوعی و منطبق فازی در یک مخزن کربناته» از سوی محسن خدر صلح و حسن باقری در سومین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی اشاره داشت.

وی گفت: دیگر مقاله های طرح شده توسط کارشناسان این شرکت در همایش ها و کنفرانس های بین المللی داخلی و خارجی در فاصله زمانی پیش گفته « استفاده از الگوریتم بلوک بندی و خوشه سازی به منظور تعیین مرز لایه های زمین شناسی در مخازن کربناته » ارائه شده از سوی حسن باقری و فرهاد خوشبخت و « بهترین روش خوشه سازی در تفکیک همزمان ویژگی های مخزنی و سنگ شناسی توالی یک مخزن کربناته» توسط حسن باقری، منصور یوسف پور و علی جوزی به ترتیب در نشریه علمی، پژوهشی

مهندسی معدن و دومین همایش و نمایشگاه ملی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی صنعت نفت ایران در دانشگاه تهران در مهرماه امسال می باشند.

نیکخواه رویکرد جدید زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران را توجه به امر پژوهش، بررسی مشکلات عملیات حفاری و ارائه راهکار برای رفع مشکلات با استفاده از انجام مطالعات دقیق علمی عنوان کرد.

رئیس اداره زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این رویکرد موجب ایجاد صرفه جویی در وقت و هزینه حفاری چاه های نفت و گاز در دست اقدام خواهد شد، افزود: در بخش مطالعات زمین شناسی شرکت در دو سال اخیر جهش قابل ملاحظه ای رخ داده که موجب انجام بخش عمده ای از تعهدات قراردادهای پروژه های موجود شده است.

وی اظهار کرد: در این واحد افراد شاخص علمی با تجارب ارزشمند در حوزه صنعت نفت مشغول فعالیت هستند که این مزیت بستری را فراهم آورده  که امکان اخذ پروژه های مطالعاتی در زمینه تعیین حوضه های رسوبی، مطالعات مقاطع نازک، پالئونتولوژی، پترو فیزیک،  ژئوفیزیک و مخزن را فراهم آورده  است.

نیکخواه در پیوند با این مطلب گفت: با توجه به اینکه انجام این پروژه ها مغز افزاری و نرم افزاری است با تهیه نرم افزارهای تخصصی مورد نیاز و آموزش های تکمیلی، هم اکنون آمادگی  ارائه خدمات به صورت کامل از سوی  این اداره مهیا گردیده است.

اداره زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ با ارائه خدمات در دستگاه های نمودارگیری سیال حفاری آغاز  و هم اینک بالغ بر ۷۰ کارشناس زمین شناس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارد.

بهره گیری از تجهیزات روز آمد زمین شناسی سرچاهی به استعداد بیش از ۳۰ دکل حفاری و آزمایشگاه مجهز به دستگاه های مورد نیاز تهیه مقاطع نارک و مطالعات آنها، دستگاه اسکن مغزه های حفاری و نرم افزارهای تخصصی، بستر توسعه این اداره را به نحو مطلوب فراهم کرده است .

https://hoorkhabar.ir/641301کپی شد!
141