کاهش بودجه خوزستان در سال ۹۶ باعث عقب ماندگی استان می شد/کاهش تخصیص بودجه به استان به دلیل داشتن سهم نفتی، خلاف قانون است

به گزارش هورنیوز در ۲۴ ساعت گذشته جمعی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی درخصوص مسائل مختلفی اظهار نظر کرده اند که در ادامه گزیده ای از آن برای مخاطبان خواهد آمد.

کاهش بودجه خوزستان در سال ۹۶ باعث عقب ماندگی استان می شد

جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس لایحه بودجه که به مجلس ارائه شده بود، بودجه خوزستان با کسری مواجه شده است، اظهار داشت: در همین رابطه نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته نشستی با نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار کردند.

۷۶۹۸۵_۱۱۲

وی با بیان اینکه کاهش بودجه خوزستان در بودجه ۹۶ عمدی نبوده افزود: بودجه استان در بخش برق، آب و راه دچار کاهش زیادی شده است که با توجه به مشکلات خوزستان و عقب ماندگی های آن در این بخش ها، این کاهش می توانست ما را با معضلات زیادی مواجه کند.

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نشست قبلی نمایندگان با نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره طرح های انتقال آب گفت: بر اساس مصوبه نشست پیشین، کمیته ای برای بررسی طرح های انتقال آب از سرشاخه رودخانه کارون تشکیل شده است.

کاظم نسب الباجی اظهار کرد: این کمیته کار خود را آغاز کرده و درگام نخست درباره میزان برداشت آب از سرشاخه ها در طرح های اجرا شده و حجم آب مورد نیاز برای آب شرب مقصد این طرح ها در حال بررسی است.
وی اضافه کرد: در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم درباره مساله آب، نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان خوزستان با لایحه اجرای طرح های انتقال آب مخالفت کردند./ایرنا

کاهش تخصیص بودجه به استان به دلیل داشتن سهم نفتی، خلاف قانون است

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد رییس مجمع نمایندگان خوزستان  نیز با اشاره به اینکه یکی از ایرادات وارده به برنامه ششم در خصوص سهم مناطق نفت‌خیز است، اظهار داشت: یک‌سوم از سهم سه درصدی به مناطق نفت‌خیز و دو سوم به مناطق کمتر توسعه‌یافته اختصاص داده شده اما چون بسیاری از مناطق استان کمتر توسعه‌یافته هستند باید از کل سهم سه درصدی استفاده کنیم و همه آن به استان اختصاص داده شود.

۷۱۹۸۲_۵۹۵

وی با بیان این‌که سهم ۳ درصدی در گرفته شده برای استان کم است و باید افزایش پیدا کند، افزود: همچنین ایراد وارده به برنامه بودجه آن است که وقتی که سهم نفتی را به استان می‌دهد، به دنبال کاهش سهم استان در بحث اعتبارات تملک و دارایی هستند و این مسأله در بودجه امسال نیز اتفاق افتاده اما به دنبال رفع این مشکل هستیم./ایسنا

فتنه ۸۸ تأثیر منفی روی سرمایه‌گذاری‌های خارجی گذاشت

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس  نیز خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذار در محل‌های امن سرمایه‌گذاری می‌کند و درگیری‌های بعد از انتخابات تأثیر منفی روی سرمایه‌گذاری‌های خارجی گذاشت.

n00011071-t

وی افزود: فتنه ۸۸ درگیری طولانی‌مدتی در کشور به خاطر هیچ و پوچ ایجاد کرد و به خاطر این حوادث هزینه‌های بسیاری به کشور تحمیل شد. خوشبختانه آن طوری که دشمنان فکر می‌کردند نتوانستند نتیجه بگیرند و سربلندی جمهوری اسلامی به دلیل تدبیر مقام معظم رهبری بود.

خادمی با اشاره به خصومت برخی از کشورها با جمهوری اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی با این فتنه‌ها مستحکم‌تر از گذشته شده و ملت ایران روز به روز نسبت به گذشته دشمنان خود را می‌شناسند. ما کشوری هستیم که توانسته‌ایم با ارائه گفتمان‌ جدید گفتمان‌های غربی را متزلزل کنیم و آن‌ها این پیام را به‌خوبی دریافت کرده‌اند./رهیاب

https://hoorkhabar.ir/640912کپی شد!
171