بان کی مون ثابت کرد در خدمت اهداف آمریکاست/ شرکت مناطق نفت خیز جنوب قرادادها را اجرا نمی کند

مجامع بین المللی از مسیرقانونی برجام فاصله گرفتند

فریدون حسنوند گفت: مسیری را که نظام تعریف کرده تعامل است و براساس آن تا امروز به همه تعهدات خود عمل کردیم که این مطلب درقبال برجام نیز صدق می کند اما اگر هر سازمانی حتی سازمان ملل متحد بخواهد ما را از مسیر قانونی دور کرده و با اعمال فشار به جمهوری اسلامی از برخی پیشرفت های علمی مثل انرژی هسته ای جلوگیری کند قطعا جمهوری اسلامی مسیر خود را دنبال می کند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس به نطق اخیر رئیس مجلس درخصوص آغاز غنی سازی اشاره و بیان کرد: به نوعی در این نطق دکتر لاریجانی به بان کی مون هشدار داد که اگر بخواهد با اعمال فشار به ایران در موضوعاتی که ربطی به برجام ندارد محدودیت هایی برای نظام و مردم ما ایجاد کند ما مسیر دیگری را طی می کنیم.

وی افزود: قطعا نظر رئیس مجلس نظر تمام مجلس است و اگر مسیری غیر از برجام از سوی کشورها و سازمان‌های بین المللی طی شود، مجلس به صورت عملی و با تصویب قانون وارد شده و گام های خود را در جهت تحقق موضوع  که همان آغاز مجدد روند غنی سازی است، برمی دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد اختلال های غرب در روند اجرای برجام در حد اظهار نظرها و صدور بیانیه صورت گرفته که مهم ترین آن بیانیه ضدایرانی سازمان ملل بوده و اشکالات بسیار جدی به آن وارد است که در قبال آن موضع انقلابی مجلس از زبان رئیس مجلس اعلام شد که قطعا گام بعدی ما مصوبه ای برای الزام دولت به انجام این موضوع خواهد بود.

 

بان کی مون ثابت کرد در خدمت اهداف آمریکاست

اقبال محمدیان گفت: آقای بان کی مون با گزارش اخیر خود درباره توافق هسته‌ای ایران، ثابت کرد کاملا در خدمت اهداف امریکاست.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان ملل یک مرجع بین‌المللی است و باید بدون جانبداری از یک کشور خاص، در خدمت همه کشورهای عضو باشد.

وی تصریح کرد: آقای بان کی مون بارها ثابت کرده است که یک چهره بین‌المللی بی طرف نیست.

محمدیان ادامه داد: گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل در مورد برنامه هسته‌ای ایران نیز کاملا مغرضانه است چرا که به موضوعاتی اشاره کرده است که هیچ ارتباطی با برجام ندارد.

او افزود: حتی قطعنامه ۲۲۳۱ نیز میان صنایع موشکی و  هسته‌ای ایران تفکیک قائل شده است اما در گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل به صنعت موشکی ایران اشاره شده است و باید پاسخ دهد پرتاب موشک با کدام قسمت از توافق هسته ای ناسازگاری دارد!
محمدیان گفت: طبق گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، آقای بان کی مون باید بگوید آیا مأمور بود که گزارش کامل از اجرای تعهدات دو طرف بدهد یا مأمور ناظر ۱+۵ در این ماجراست.

 

شرکت مناطق نفت خیز جنوب قرادادها را اجرا نمی کند

هدایت الله خادمی با بیان اینکه مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشته که قراردادهای جدید نفتی (IPC) را اجرا نمی کند، ادامه داد:٣.٢ میلیون بشکه نفت در مناطق نفت خیز جنوب تولید می شود،چگونه وزیرنفت نمی تواند زیرمجموعه خود را قانع کند و زیرمجموعه که متخصص ترین افراد در حوزه نفت در زمینه مهندسی مخازن، مهندسی بهره برداری و زمین شناسی را دارا است این قرارداد را نمی پذیرد.

وی یادآور شد:چه چیزی در این شیوه نامه قراردادهای جدید منعقد شده که بهترین متخصصان نفتی کشور در شرکت مناطق نفت خیز جنوب اجرای قراردادها را نمی پذیرند و اظهار کرده اند که در صورت اجرا استعفا می دهند.

 

جلوگیری از واردات داروهای تک نسخه‌ای به نفع سیستم سلامت نیست

همایون یوسفی درباره درخواست رئیس سازمان غذا و دارو از مجلس برای تهیه قانونی در جهت ممنوعیت داروهای تک نسخه ای، افزود: واقعیت آن است که در برخی مواقع عدم ورود داروهای تک نسخه ای به نفع مردم و سیستم سلامت نیست بنابراین نباید از ورود آنها جلوگیری کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، تصریح کرد: در شرایط فعلی تدوین قانونی برای عدم ورود داروهای تک نسخه ای نمی تواند به نفع سیستم سلامت باشد اما بدون شک کنترل ورود داروها با ابزارهای قانونی دیگر می تواند اثربخش واقع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دسترسی به داروهای تک نسخه ای به ما کمک می کند تا به داروهای جدید و درمان های نوین دسترسی داشته باشیم به همین جهت باید در تصویب این موضوع دقت نظر بیشتری شود و قوانین جایگزین برای کنترل واردات دارو می تواند اثرگذاری مثبتی در این زمینه داشته باشد.

 

https://hoorkhabar.ir/611577کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.