تک روی های رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان باعث شکست لیست در ایذه و بهبهان شد!

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور پررنگ احزاب شوری خاص ایجاد نمود، و استان خوزستان همچون برخی استانها در راس این اشتیاق و مشارکت مردمی قرار داشت.

 

در این میان  اصلاح طلبان خوزستان بهترین زمان را برای بازیابی فراهم دیده و توانستند ۵ نماینده را با نام لیست امید وارد مجلس نمایند. البته پس از اعلام این لیست تا پایان رای گیری عده ی بسیاری از فعالین سیاسی اجتماعی، صاحب نظران، نمایندگان اداوار مختلف و رسانه ها و حتی برخی اصلاحطلبان به نقد و بررسی عملکرد شورای اصلاحطلبان پرداختند که نتیجه این مباحث را  می توان در میزان استقبال مردم از کاندیدای این شورا ((لیست امید)) رویت نمود.

 

هورنیوز با بابک طهماسبی، یکی از اصلاحطلبان منتقد شورای فعلی اصلاحطلبان و لیست امید به گفتگو نشسته که به اتفاق مرور می نمائیم.

 

اصلاح طلبان استان در بعضی شهرها دچار دوگانگی در تصمیم گیری شدند دلیل آن را چه می دانید؟

متاسفانه به دلیل تک روی ها و تصمیمات فردی که در راس شورای سیاستگذاری وجود داشت و اینکه راس شورا هیچ اعتقادی به مشورت و خرد جمعی نداشت مشکلات و ناهماهنگی های بوجود آمد که در بعضی حوزه ها به زیان اصلاح طلبان شد

 

آیا شما اصلاح طلبان را در این دوره پیروز می دانید؟

بله اصلاح طلبان در کل پیروز انتخابات شدند چون با رد صلاحیت گسترده ی بزرگان اصلاحات در کشور؛ اصلاح طلبان با چهره هایی نوپا و کم شهرت پا به میدان رقابت گذاشتند و در کل موفق به کنار زدن غول های انتخاباتی جناح های دیگر شدند

 

دکتر کیانوش راد در مصاحبه ی با مجله ی صدا شما اصلاح طلبان ناراضی را غیر تشکیلاتی و با روحیه ای غیر جمع گرا خوانده است؟نظر شما درباره ی اظهارات ایشان چیست؟

متاسفانه رفتار خود ایشان در این دوره نمادی از رفتار غیرتشکیلاتی و غیر جمع گرا بوده است و باعث تشتت و تفرق شدید علی الخصوص در روزهای پایانی انتخابات گردید.موضوعی که با توجه به رفتار ایشان در سالهای اخیر کاملا از ماهها قبل حدس زده می شد. ایشان حتی بزرگان اصلاحات خوزستان چون دکتر برات قبادیان و دکتر ولی الله شجاع پوریان را در حوزه های مورد نفوذشان طرف مشورت قرار نداده و با تک روی و لجاجت در انتخاب نادرست در این حوزه ها؛ سعی در به کرسی نشاندن حرف خود داشت که نتیجه ی نهایی در حوزه های ایذه و بهبهان نشان از اشتباه استراتژیک ایشان در این دو حوزه داشت. در حوزه ی مسجدسلیمان نیز همراهی جمیع اصلاح طلبان از قبل از اعلام آقای مهندس ظاهری در لیست امید باعث موفقیت در این حوزه شد و شورای سیاستگذاری کمترین نقش را در این حوزه ایفا کرد. به عقیده ی بنده آنچه در این دوره در خوزستان موجب پیروزی اصلاح طلبان بویژه در اهواز گردید محبوبیت و مقبولیت اصلاحات و شخص سیدمحمد خاتمی بوده تا شورای سیاستگذاری اصلاحات خوزستان.

 

نظر شما به عنوان یک فعال سیاسی که از نزدیک در جریان تحرکات اصلاح طلبان در استان هستید در مورد آینده ی اصلاحات در خوزستان چیست؟

آنچه مسلم است اینست که در این دوره اصلاح طلبان استان از چهره های قدیمی و تفکرات کهنه گذر کرده اند و مردم و طرفداران اصلاحات از چهره های صرفا سیاسی همچون دکتر کیانوش راد عبور کرده  و به چهره های کاریزماتیک تر و با وجهه ی مقبول تر رسیده اند. بدون شک آینده ی اصلاحات استان به فعالان اصلاح طلب جوان و طیف هواخواه دکترقبادیان تعلق خواهد داشت. چرا که این طیف تمام  المان های لازم برای رشد و ترقی سطح کیفی و کمی  اصلاحات در استان را دارا می باشند.

 

در پایان امیدوارم که نمایندگان خوزستان در این دوره ی مجلس بتوانند حقوق تضییع شده ی استان در زمینه ی صنایع مادر، اشتغال، رفع بحران ریزگردها و انتقال آب را استیفا و واخواهی نمایند.

https://hoorkhabar.ir/598884کپی شد!
84