انصراف مردم از دریافت یارانه زمینه خدمت رسانی بهتر دولت را فراهم می کند

پیشوا – خبرگزاری مهر: معاون اول رییس جمهور گفت: باید تلاش کرد تا مردمی که نیازمند دریافت یارانه نیستند، انصراف خود را اعلام کرده تا زمینه خدمت رسانی بهتر فراهم شود.
اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجموعه گل و گیاه شهرستان پیشوا با اشاره به اهمیت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب یک استراتژی ماندگار برای حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی ارائه کرده‌اند که باید آن را مورد توجه قرار دهیم.معاون اول رییس جمهور افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار جدی و حائز اهمیت است که باید آن را مورد توجه قرار داد زیرا اقتصاد مقاومتی در کلام رهبری یک استراتژی موقتی و گذرا نیست بلکه با تعریف آن به صورت صحیح و با سیاست کلان و بلند مدت باید اجرا شود.

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را باید در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تعریف کرد

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد خودکفا، مولد، مستقل و شکوفایی است عنوان کرد: از مهمترین مولفه‌ها و شاخصه‌های این مهم خودباوری و اعتماد جامعه است.

جهانگیری یادآور شد: تحقق مفاد سیاست اقتصاد مقاومتی همچنین نیازمند همراهی نخبگان، صاحبان قلم، نویسندگان، رسانه های گروهی است و همه باید تلاش کنیم ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی به خوبی برای مردم تشریح و تبیین شود.

این مسئول اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: دولت یازدهم  در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت خواهد کرد که بخشی از آن اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها است.

مصرف انرژی در کشور چهار برابر متوسط جهانی است

وی گفت: متأسفانه امروز مصرف انرژی در ایران چهار برابر متوسط جهانی است که باعث هدر رفت انرژی های مهم و ارزشمند می شود به همین خاطر در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها به دنبال ایجاد تعادل در منابع و مصارف انرژی هستیم.

جهانگیری افزود: با اصلاح قیمت ها و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها برخی مشکلات برطرف می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته با اصلاح قیمت ها بخشی از منابع حاصله به بخش درمان، امنیت غذایی گروه های آسیب پذیر، حمایت از تولید و بهینه سازی انرژی اختصاص پیدا می کند که امیدواریم اثرات آن در زندگی مردم در کم ترین زمان ممکن مشخص شود.

معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: همچنین با اصلاح قیمت ها خدمت بزرگی به کشاورزی و صنعت کشور خواهد شد و فقط باید تلاش کرد تا مردمی که نیازمند دریافت یارانه نیستند، انصراف خود را اعلام کرده تا زمینه خدمت رسانی بهتر فراهم شود.

این مسئول یادآور شد: دولت یازدهم با تبعیت از رهنمودهای رهبری تولیدات داخلی را مورد حمایت قرار داده و می دهد وسیاست دولت هم حمایت از تولیدات داخلی و ترغیب مردم برای خرید کالاهای داخلی است.

https://hoorkhabar.ir/3728کپی شد!
129