پیشنهاد تخفیف ۱۰۰درصدی دولت برای عوراض شهرداری در بافت فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تقاضای ما از شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر آن است که اعمال ۱۰۰ درصدی تخفیف عوارض پروانه و تراکم ساخت را در بافت‌های فرسوده اجرا کنند.

هورخبر –  محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که، در دولت سیزدهم توجه ویژه به ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شد، اظهار داشت: در این دولت ۱۶۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد.

این مقام مسئول گفت: دولت سیزدهم توانست ۵۰ هزار و ۴۸۹ واحد مسکونی نیمه تمام در بافت‌های فرسوده را تکمیل و به مرحله افتتاح برساند.

وی با بیان اینکه، خانه‌های در حال ساخت در بافت‌های فرسوده در سفرهای استانی هیات دولت و دهه فجر افتتاح خواهد شد، افزود: دولت سیزدهم با ارائه طرح‌های تشویقی مناسب با کمک شورای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها در حال افزایش دادن ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان تهران با اجرای ۹۳ درصد برنامه‌های ابلاغی در بافت های فرسوده در بین استان‌های کشور پیشتاز است و خراسان رضوی و یزد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

این مسئول با ذکر این مطلب که دولت با ارائه بسته‌های تشویقی درصدد رونق دادن ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده است، بیان کرد: برخی از شهرداری‌های کشور ۵۰ درصد تخفیف برای عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده اختصاص دادند.

آیینی ادامه داد: برخی از شهرداری‌های کشور این تخفیف عوارض را به ۱۰۰ درصد رساندند و به لحاظ قانونی اعمال این تخفیف هیچ منعی ندارد و تقاضای ما از شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر آن است که اعمال ۱۰۰ درصدی تخفیف عوارض پروانه و تراکم ساخت را در بافت‌های فرسوده اجرا کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این مطلب که خانه‌های تاریخی برای مرمت و احیا به میزان ۸۰ درصد وام ساخت مسکن تسهیلات دریافت می‌کنند، بیان داشت: با اعمال این قانون خانه‌های تاریخی کشور هم مرمت و بازسازی خواهند شد.

وی ادامه داد: دولت ۱۹ طرح تشویقی برای ساخت خانه‌ در بافت‌های فرسوده اختصاص داده که ۱۵۰ شهر در کشور در حال اجرای این بسته تشویقی هستند.

https://hoorkhabar.ir/714925کپی شد!
3931
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.