شمار دکل‌های حفاری فعال در دولت سیزدهم به ۶۱ دستگاه افزایش یافت

هورنیوز – حمیدرضا گلپایگانی در حاشیه آیین گشایش بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که روز جمعه(۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد، با اشاره به اینکه مجموع دکل‌های حفاری ملکی این شرکت هم‌اکنون ۷۲ دستگاه خشکی و دریایی است، افزود: در شروع فعالیت دولت سیزدهم تعداد دکل‌های فعال ناوگان شرکت ۵۶ دستگاه بود که کاربست این تجهیزات در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و ابتدای امسال روند تزایدی یافته است و انتظار می‌رود این روند استمرار داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: از مردادماه پارسال تا امروز به همت مجموعه تلاشگران این شرکت در بخش‌های عملیاتی، خدمات یکپارچه فنی و مهندسی و پشتیبانی، حفاری و تکمیل ۶۴ حلقه چاه نفت و گاز با ثبت متراژ ۷۱ هزار و ۵۵۵ متر در مناطق خشکی و دریایی کشور پایان یافت و چاه‌های تولیدی برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این چاه‌ها در گستره عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر و تکمیل نهایی شد.

 

گلپایگانی افزود: در این مدت در بخش‌های خدمات فنی، خدمات ویژه و عملیات ویژه حفاری نیز متخصصان خبره و کارآزموده این شرکت بی‌وقفه و در تلاشی شبانه‌روزی همگام با کارکنان عملیاتی، در زمینه تکمیل چاه‌های در دست حفاری و تعمیر چاه‌های در حال بهره‌برداری اقدام کردند که این موضوع برای نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید بسیار حائز اهمیت است و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ملی حفاری در میان شرکت‌های حفاری در سطح جهان تلقی می‌شود.

 

وی در این باره به تحقق ۳ هزار و ۲۵۶ عملیات از سوی مدیریت خدمات فنی اشاره کرد که شامل عملیات اسیدکاری ویژه و گسترده، سیمانکاری چاه‌ها، تزریق‌پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه، حفاری با هوا، عملیات ویژه حفاری فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و عملیات آزمایش بهره‌دهی چاه است.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری همچنین عملکرد مدیریت خدمات ویژه را در مجموع ۷۰۰ عملیات، شامل نمودارگیری درون‌چاهی و نمودارگیری از سیال حفاری، عملیات چاه‌پیمایی، حفاری چاه به روش افقی و جهت‌دار و مغزه‌گیری عنوان و اظهار کرد: این شرکت آمادگی کامل برای پاسخگویی به‌موقع به درخواست‌های شرکت‌های متقاضی اعم از شرکت‌های بهره‌برداری تابع شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این عرصه را دارد.

 

گلپایگانی ارتقای بازده عملیات و خدمات حفاری را از شمار مهم‌ترین اهداف کیفی و برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: ملی حفاری با برخورداری از نیروهای انسانی متخصص و کارآمد و تجهیزات لازم در زمینه حفاری چاه‌های نفت و گاز در زمان حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت حفاری و ارائه‌دهنده خدمات یکپارچه در کشور مطرح است.

 

وی افزود: کارآمدی عملیاتی و ارتقای بازده اجرایی به‌منظور توسعه‌بخشی به عملیات حفاری و خدمات جانبی از جمله در پروژه‌های کلید در دست و طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفت‌خیز جنوب و بهبود کارایی پشتیبانی از اهداف کیفی شرکت است که در این ارتباط بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری با به‌کارگیری حداکثری توان تجهیزاتی و منابع انسانی شرکت و برون‌سپاری به شرکت‌های صاحب صلاحیت در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری به تقویت توانمندی داخلی پشتیبانی از طریق تکمیل ماشین‌آلات موجود و جدید و استفاده از ظرفیت‌های برون‌سپاری و بهنگام‌سازی تأمین کالا از طریق اولویت‌بندی تقاضاهای اصلی و تنوع‌بخشی به منابع خارجی و داخلی باکیفیت اشاره و رقابت‌پذیری و اهتمام به سهم بازار را از دیگر محورهای مهم همسو با اهداف کیفی شرکت عنوان کرد.

 

گلپایگانی توسعه آموزش‌های تخصصی، جذب و پرورش نیروی انسانی، رضایتمندی و تقویت انگیزش کارکنان، چابک‌سازی سازمانی و ارتقای فرآیندها، افزایش بهره‌وری و بازده کار، ارتقای کیفی ناوگان، صدور خدمات فنی و مهندسی، اصلاح ساختار سازمانی، پایداری مالی، به‌روزرسانی نرخ خدمات حفاری و جنبی به‌منظور افزایش درآمدها را از دیگر برنامه‌های پیش روی شرکت در سال ۱۴۰۱ برشمرد.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امسال و اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور هر چه بهتر برگزاری این رویداد بزرگ نمایشگاهی در حوزه صنعت نفت پس از وقفه ناشی از شیوع ویروس کرونا، از تلاش‌های برگزارکنندگان نمایشگاه بیست‌وششم قدردانی و تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران با توجه به فرصت پیش‌آمده مساعی خود را به‌کار خواهد گرفت تا با رایزنی و تبادل نظر با شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان به‌نحو مطلوب برای شناسایی ظرفیت‌ها و بررسی زمینه‌های همکاری با سازندگان و صنعتگران اقدام کند.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تشکیل نشست‌ها و گفت‌وگو با مدیران‌ عامل شرکت‌های کارفرمایی، نشست‌های تخصصی با مدیران و نمایندگان شرکت‌های حاضر که در بخش صنعت حفاری فعالیت می‌کنند، امضای و مبادله چند سند همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌ها و بازدید از غرفه‌های نمایشگاه و آشنایی با تازه‌ترین دستاوردها در حوزه ساخت و فناوری‌های نو از برنامه‌های مدیران شرکت ملی حفاری ایران در مدت چهار روز به‌شمار می‌آید.

https://hoorkhabar.ir/704900کپی شد!
114
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.