خدمت به خوزستان باید متفاوت با سایر استان ها باشد

هورنیوز – حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری خوزستان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز، اظهار داشت: جامعه ما در گام دوم انقلاب نیازمند حرکت جدی و جهادی در همه زمنیه های تقنینی، اجرایی و قضایی است و مدیران استان خوزستان نیز باید با کار جهادی در خور مردم صبور و مقاوم این استان، تلاش کنند.

 

وی افزود: بیش از چهل سال از انقلاب می گذرد و لازم است که این حرکت جهادی با رویکرد علمی به صورت جهشی استمرار داشته باشد. در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، تدوین برنامه هدفمند و دارای زمان بندی مشخص با بهره گیری از محورهایی که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رییس قوه داشتند، یک ضرورت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با تاکید بر رعایت سیاست های ترسیمی مقام معظم رهبری در سیاست های کلی در همه برنامه های دستگاه قضایی بیان داشت: سند تحول قضایی نیاز به برنامه دارد و بعد از گذشت چند سال از ارائه این سند، متولیان امر در استان باید برنامه های اجرایی این سند را متناسب با اقتضائات هر استان ارائه و عملیاتی کنند.

 

او تصریح کرد: همه دادگستری ها باید کارگروه علمی و تحولی تشکیل دهند و منتظر دریافت سیاست واحد از قوه نباشند،چراکه در دستگاه قضایی با یک بخشنامه نمی توان کل کشور را مدیریت کرد و برنامه های استان ها بر اساس مسائل بومی هر استان متفاوت است، البته جهت گیری کلی سند تحول به عنوان نقشه راه باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که هنور آنچه مردم از قوه می خواهند را بعد از چهل سال نتوانستیم برآورده کنیم، ولی امیدواریم با کمک مردم و تدوین برنامه های مفید بتوانیم به این مهم دست یابیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: یکی از برنامه های قوه قضائیه این است با همکاری مسئولان استان و استفاده از ظرفیت مردم و بسیج تمام امکانات و ظرفیت ها از ورود بی رویه پرونده به دادگستری پیشگیری کنیم.

 

وی با بیان این که مردم خواهان تسریع در رسیدگی ها هستند، افزود: محور اصلی همه برنامه ها در قوه قضائیه باید جلب حداکثری رضایت مردم باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با قدردانی از زحمات رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز استان، اظهار داشت: انتظار ما از رئیس کل جدید و دادستان جدید، این است که ضمن استقلال کامل، هماهنگی در امور داشته باشند و با عمل به برنامه ابلاغی به استان، آثار آن بعد از شش ماه در این استان مشاهده و گزارش شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با تاکید بر اهمیت مقابله جدی و بدون اغماض با فساد، گفت: خسارت هایی به بیت المال مسلمین وارده شده است و امروز وقت آن است که به کمک مردم و همه مسئولان در تمام نهادها، پرونده های فساد به طور جدی تر رسیدگی شود.

 

او تصریح کرد: حمایت از تولید، اشتغال و شرکت های دانش بنیان مطاله جدی ماست و این هنر مدیر است که تشخیص دهد کجا نیاز به سرمایه گذاری است و کجا یک فساد در حال شکل گیری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: شوراهای حمایت از اقتصاد مقاومتی یکی از ظرفیت های مهم استان است که باید با برنامه ریزی جدی، مشکلات تولید کنندگان مرتفع و گزارش آن به ستاد مرکزی در تهران ارسال شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: در همه استان ها تا سه ماه آینده باید پرونده هایی که در انتظار مصالحه هستند، به ویژه پرونده هایی که سال ها بلاتکلیف مانده است، تعیین تکلیف شوند.

 

وی ادامه داد: استفاده از اعمال عدالت ترمیمی در سیاست کیفری و استفاده از تاسیسات و نهادهای ارفاقی از جمله مجازات های جایگزین، ایجاد اشتغال برای زندانیان با همکاری بنیاد تعاون زندانیان و کاهش موارد بازداشت موقت، از دیگر مسائل مورد تاکید قوه قضائیه است و حاکمیت نظام هرگز راضی نیست که فردی بی جهت در زندان بماند.

 

حجت‌الاسلام مرادی رئیس‌کل پیشین دادگستری خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در این دو سال مدت خدمتم، در راستای کاهش اطاله دادرسی، ۱۵۳ شعبه به استان اضافه شد.

 

وی با اشاره به دستاوردهای حاصل از اعتماد به نیروهای جوان در دادستانی شهرستان‌ها، گفت: در مسئله کلاهبرداری تحت عنوان صندوق خانگی در رامهرمز، ۵۰۰ میلیارد تومان به مردم بازگشت بدون اینکه پرونده قضایی برای هرکدام تشکیل شود.

 

رئیس سابق دادگستری خوزستان با بیان اینکه خوزستان اردوگاه ماده ۱۶ ندارد تا معتادان متجاهر به آنجا منتقل بشود، عنوان کرد: امیدواریم فاز اول یک اردوگاه تا ماه آینده تکمیل شود.

 

وی افزود: مبارزه با فساد در درون و بیرون دستگاه قضا مماشات نکردیم و بیش از ۵۰ کارچاق‌کن را در دادگستری خوزستان دستگیر کردیم.

 

در بخش دیگری صادق خلیلیان استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: خوزستان از نظر نقشی که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان دروازه ورود تشیع داشته و دارد، استانی خاص و ویژه است.

 

وی افزود: خوزستان جایگاه دوم تولید ناخالص ملی و تأمین‌کننده ۴۰ درصد منابع عمومی بودجه کشور است.

 

استاندار خوزستان گفت: ۳۶ هزار میلیارد برای اجرتی مصوبات سفر رئیس‌جمهور و ۲۰ هزار میلیارد توسعه سرمایه‌گذاری به خوزستان تخصیص‌یافته است.

 

وی عنوان کرد: مبارزه با اشرار با هم‌افزایی خاص در شهرستان‌ها صورت گرفت، با کمک نیروی انتظامی و سپاه پاسداران ١ هزار و ۴۵٠ نفر از اشرار دستگیر و روانه زندان شدند.

 

در این مراسم علی دهقانی و صادق جعفری چگنی به ترتیب به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری خوزستان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز معارفه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق مرادی و حسینی پویا تودیع شدند.

https://hoorkhabar.ir/703694کپی شد!
19
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.