زلزله ی اندیکا سه وزیر دولت سیزدهم را به مجلس کشاند

به گزارش هورنیوز، از ۱۲ مهرماه گذشته به مدت یک هفته، به تعداد بسیار زیاد شهرستان اندیکا به خصوص قلعه خواجه در استان خوزستان لرزید و شدت زمین لرزه به اندازه‌ای بود که بسیاری از خانه‌های آن مناطق دیگر قابل سکونت نیست. حضور چندین و چندباره‌ی مسئولان در این منطقه و رسیدگی میدانی به مشکلات مردم اندیکا قابل ستایش و ارزشمند است؛ مسئله‌ای که حتی اگر در پسِ آن هیچ امکاناتی نیز گسیل نشود لااقل گلایه‌ای از ندیدن و نیامدنِ مسئولان در بین نخواهد بود.

 

از سویی دیگر مجلسی ها هم بیکار ننشته و با دعوت از برخی وزرا و مسئولین ذیربط خواهان آن هستند تا موضوع اندیکا سریعتر جمع شود. در این خصوص اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست روز (یکشنبه ۹ آبان ماه) پیرو دستور رئیس مجلس، مصوبات نظارت میدانی از مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا را با دعوت از وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و ارتباطات و روسای سازمان‌های محیط زیست و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خوزستان بررسی می‌کنند.

 

در همین زمینه سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان نیز صبح روز جمعه هفتم آبانماه برای مرتبه دوم به استان خوزستان سفر کرد و با حضور در منطقه زلزله زده اندیکا دستور فوری بازسازی این شهر را صادر کرد. در حاشیه این بازدید رئیسی از نداشتن آرام و قرار خود طی روزهای گذشته با مردم درد و دل کرد و گفت: با اینکه گزارشها را داشتم و از مسئولان استانی پیگیری می‌کردم اما شبها از نگرانی وضعیت مردم اینجا خواب راحت نداشتم.

 

همچنین سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می کرد افزود: تمام سیمان مورد نیاز بازسازی اندیکا که حدود ۲۰ هزار تن خواهد بود، به صورت رایگان تامین می کنیم، و ۱۵۰۰ دستگاه یخچال، ۱۵۰۰ دستگاه بخاری و ۱۵۰۰ تخته فرش ماشینی ۹ متری به زودی در این مناطق توزیع خواهند شد.

 

اما صادق خلیلیان استاندار خوزستان در جمع بندی سفر دیروز رئیس جمهور و دیگر مسئولین به مناطق زلزله زده اندیکا اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی و برآورد صورت گرفته قرار است کار بازسازی ۱۹۵۰ واحد مسکونی سریع‌تر انجام و مردم در خانه‌های خودشان مستقر شوند و برای ۹۸۰ واحد دیگر نیز که قرار است ساخته شود کار ارزیابی‌ها آنها نیز صورت پذیرفته.

 

بررسی‌های میدانی رسانه ها حکایت از آن دارد که در آستانه‌ی فرارسیدن فصل سرما، سرمایی که در این مناطق به اصطلاح استخوان می‌ترکاند، کم نیستند زلزله زدگانی که به دلیل مشکلات عدیده، فاقد سرپناهی مناسب و مطمئن بوده و امکان دارد اگر رسیدگی‌ها و تمهیدات لازم سریعتر به دادشان نرسد، این زمستان نیز به سختی و تلخی برایشان سپری شود، صعب العبور بودن جاده‌های دسترسی به این شهرستان و کوهستانی بودن این منطقه لزوم رسیدگی‌های بیشتر را گوشزد می‌کند.

 

در پایان از همه مسئولین استانی مخصوصا مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار خواهانیم یکبار برای اولین مرتبه عزم خود را جهت از میان برداشتن محرومیت یک منطقه در خوزستان جزم کنند و با هماهنگی و هم افزایی باعث شوند یکی از محروم ترین نقاط این کشور با همکاری دولت، مجلس، رسانه ها و دیگر نهادها روز خوش پیدا کند. در این میان دیده می شود تبلیغات افرادی که می گویند من رئیس جمهور را دعوت کردم یا فرد دیگری و… که باید به این افراد گفت رئیس جمهور به هر صورت به این دیار آمد، خوش آمد. اکنون وقت آن رسیده تمرین هم افزایی داشت تا برای دیگر معضلات نقاط مختلف خوزستان پس از اندیکا وارد عمل شد.

 

فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/699557کپی شد!
125
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.