مدیران پالایشگاه به تعطیلات رفته‌اند!

هورنیوز – مالک شریعتی نماینده مجلس در توئیتی نوشت: «آب اولین معضل در «زهیریه بالا» نبود؛ اولین روستایی که رفتیم، به «پالایشگاه نفت آزادگان شمالی» چسبیده است. گله اصلی بیکاری جوانان بومی بود.

 

رفتیم پالایشگاه تا مدیرش را ببینیم. نگهبان گفت جز کارشناسان پیمانی کسی نیست! مدیرعامل، مدیرپروژه، مدیر مهندسی، مدیرفرآیند و… هیچ‌یک نبودند! به عنوان یک مهندس شیمی تاسف خوردم، پالایشگاه در تعطیل رسمی هم حتما باید مدیر شیفت داشته باشد.

 

روی سکوها نیروهای عملیاتی قراردادی در شرایط سخت، شبانه‌روزی خدمت می‌کنند، اما اینجا مدیران پالایشگاه رفته‌اند تعطیلات! ان‌شاءالله بومی‌گزینی و رفع تبعیض در صنعت نفت دنبال خواهد شد».

 

سید احسان خاندوزی دیگر نماینده مجلس هم در این مورد نوشت: «پای مطالبات به‌حق عشایر دامدار خوزستان نشستیم. جاهایی رفتیم که گفتند استاندار سال هاست نیامده! شکایت از سوءمدیریت بسیار بالاست و البته خبری از تقابل عشایر با نظام نیست. درکنار مدل توسعه پایدار، محتاج انقلاب در مدیریت استانی هستیم».

 

به نظر می‌رسد مشکل سوءمدیریت در برخی از پالایشگاه‌ها وجود دارد. چندی قبل یک مدیر پالایشگاه آبادان، روایتی از آشفتگی مدیریتی وزارت نفت در پالایشگاه آبادان را بیان کرد.

 

حکیم قیم، مدیر برنامه‌ریزی پالایشگاه آبادان گفته بود: در حالی وزارت نفت با مانور سنگین رسانه‌ای به دنبال دستاوردسازی در طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان است که بررسی این طرح از جنبه‌های مختلف، گواه ناکارآمدی و آشفتگی مدیریتی و عدم‌النفع است.

 

وی با‌ اشاره به تاریخچه طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان (فاز ۲ پالایشگاه آبادان) اظهار کرد: متاسفانه مدیران فعلی شرکت پالایش و پخش تجربه و تخصص کافی در حوزه مربوطه را نداشته و اعداد و ارقامی را درباره این طرح ذکر می‌کنند که اصلا صحت ندارد.

 

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر به طور میانگین ۳۸ درصد از تولیدات این پالایشگاه نفت کوره است، در حالی که مدیران پالایش و پخش برای دستاوردسازی این رقم را در پیک مدنظر قرار داده و حدود ۴۰ الی ۴۱ درصد اعلام کرده‌اند تا کاهش نفت کوره این پالایشگاه را قابل ملاحظه جلوه کنند.

 

قیم افزود: در مجموع بزرگ‌ترین ‌اشتباه وزارت نفت این بود که سال ۹۲ درحالی که early work فاز دوم پالایشگاه آبادان انجام شده بود و تامین مالی آن نیز از طریق فاینانس چینی‌ها صورت گرفته بود کار را به بهانه برجام رها کرد.

 

وی یادآور شد:‌ اشتباه دیگر این بود که بعد از شکست برجام، طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان که یک طرح واحد بود به دو بخش تقسیم شد و با تامین مالی سنگین طرف چینی تنها ارتقای واحدهای تقطیر در دستور کار قرار گرفت، در حالی که اصل کار این طرح مربوط به واحدهای تبدیلی از جمله بنزین‌سازی بود.

https://hoorkhabar.ir/696545کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.