پیمانکاران زیادی مسافرکش شده اند

به گزارش هورنیوز ؛ علی طاهری در خصوص مشکلات جامعه پیمانکاران خوزستان، گفت: وقتی مدیران دولتی در برابر مشکلات پیمانکاران قرار می گیرند صحبت از اهمیت قانون و مقررات می کنند و می گویند که نمی توانیم کاری انجام دهیم؛ پاسخ ما این است که هیچ یک از فعالان بخش خصوصی به دنبال کار غیرقانونی نیستند بلکه خواهان کار در چهارچوب قوانین جاری کشور هستند.

 

وی ادامه داد: مدیران و دستگاه های مناقصه گذار هم در برابر این شرایط می گویند که نمی توانند کاری بکنند خب با این شرایط همانطور که گفته می شود در جنگ اقتصادی قرار داریم چرا نباید تدبیری برای این وضعیت و نوسانات اقتصادی اندیشیده شود تا پیمانکاری که در بروز این بحران نقشی نداشته است حداقل در شرایطی قرار نگیرد که به ورطه ورشکستگی و نابودی کشیده شود.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی بیان کرد: بحران وجود دارد اما مدیران و روئسا همچنان به قانون و مقررات اشاره می کنند اما پول پیمانکار را نمی دهند! اوراق چند ساله هم به او می دهند مطالبات آنها نیز که یک سوم یا یک چهارم قیمت واقعی تنزل کرده اند. قوانین کار، مالیات و بیمه و ارزش و افزوده هم که تا دلتان بخواهد دست و پاگیر است با این وضع به نظر شما پیمانکار می تواند کمر راست کند و دوام بیاورد؟

 

طاهری گفت: آیا این معنی قوانین و مقررات است، پس معنای مدیریت اقتصادی و بحرانی چیست؟ اگر امروز در یک سیستم مدیری نمی تواند مشکلی را حل نماید باید کنار برود و اجازه بدهد نیروهای جوان و باانگیزه وارد عرصه شوند. مدیران آمده اند تا کار درست و قانونی انجام دهند و نیامده اند تا کاری خلاف عرف و قانون انجام دهند؛ فلسفه وجودی مدیران نیز بلا شک همین است.

 

وی یادآور شد: شرایط اقتصادی فعلی اضطراری است پس چرا به بندی در قراردادها به نام فورس ماژور که برای شرایط بحرانی اندیشیده شده است عمل نمی شود، آیا حتما باید یک زلزله یا سیل رخ بدهد تا مجاب شوند که شرایط بحرانی است.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی خوزستان گفت: آیا چند برابر شدن قیمت ارز که بر روی همه چیز تاثیر گذاشته آنها را مجاب نمی کند که این شرایط کنونی بحرانی است؟ بدون تردید در این وضعیت اقتصادی پیمانکار نمی تواند از پس پروژه بر آید و منطقی و طبیعی هم هست بطوری که بسیاری از پیمانکاران در حال حاضر به مشاغلی مانند مسافرکشی روی آورده اند. در راس هرم مدیریتی کشور، نمایندگان و استان نسبت به استفاده از نیروهای بومی تاکید شده است اما در سطوح پایین تر این حساسیت دیده نمی شود و شرکت های غیر بومی زیادی در استان در خوزستان دیده می شود.

https://hoorkhabar.ir/694299کپی شد!
13