شیوع کرونا در روستاهای «دغاغله» و «جسانیه بزرگ» اهواز

هورنیوز؛ جمال عالمی نیسی شامگاه ۲۶ فروردین در نشست ستاد مدیریت و کنترل کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری بر همکاری مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد و گفت: شهروندان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، قطع زنجیره کرونا تنها با خواست همکاری و مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

وی به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: از روزهای نخست با همکاری ادارات، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی اقدامات خوبی برای پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان اهواز انجام شده است.

فرماندار اهواز گفت: اهواز به علت مرکز استان خوزستان و ورود شهروندان از تمام نقاط استان به این شهرستان، کنترل ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این منطقه به سختی انجام می‌شود اما با توجه به کاهش مرگ‌ومیر بیماران کرونایی، عملکرد خوب ستاد مدیریت و کنترل کرونا را در این شهرستان نشان می‌دهد.

عالمی نیسی افزود: اقدامات پیشگیرانه که در روز سیزدهم فروردین‌ماه امسال در اهواز انجام شد، در مدیریت و کنترل کرونا بسیار مؤثر بوده است.

وی در ادامه به کوتاهی و کم‌کاری برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی در استان اشاره کرد و گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی با جدیت به وظایف قانونی خود عمل کنند.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز افزود: با واحدهای صنفی پرخطر که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

عالمی نیسی به شیوع ویروس کرونا در روستاهای دغاغله و جسانیه بزرگ در بخش مرکزی اهواز اشاره کرد و گفت: محدودیت‌هایی برای مقابله با کرونا در این روستاها و دیگر نقاط پرخطر شهرستان اهواز اعمال و نظارت‌های بهداشتی نیز با جدیدت افزایش می‌یابد.

وی افزود: قلیان سراها، قهوه‌خانه‌ها و دیگر واحدهای صنفی پرخطر به هیچ وجه اجازه فعالیت ندارند و ضمن پلمب واحد صنفی با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار اهواز در پایان تأکید کرد: از تجمعات و برگزاری آئین‌ها، افزایش نظارت‌های بهداشتی بر خاک‌سپاری متوفیان و دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، ورزش جمعی در زمین‌های ورزشی محلات، ساماندهی و تفکیک زباله‌ها جلوگیری می‌شود و با افراد متخلف تهدیدکننده سلامتی مردم برخورد قانونی خواهد شد.

مهر

https://hoorkhabar.ir/684377کپی شد!
107