جنوب ایلام نیازمند توجه بیشتر در عرصه ورزش است

هورنیوز ؛ دکتر اسدالله چراغی – یکی از دغدغه های مهم حوزه ورزش در شهرستان آبدانان، دهلران و در مجموع در شهرهای جنوبی استان ایلام، کمبود سرانه فضای ورزشی است به طوری که در حال حاضر سرانه ورزشی در شهرستان آبدانان حدود ۵۸ سانتی مترمربع است.

تردیدی نیست که ورزش به‌ عنوان یکی از تفریح‌های سالم سبب نشاط و سر زندگی می‌شود و از طرفی جوانان با ورزش کردن اعتماد به ‌نفس، رضایت از خود و سر زندگی را تجربه می‌کنند و از سوی دیگر با نگاهی به سوابق ورزشی جوانان جنوب ایلام در می یابیم که توانمندی این جوانان همواره زبانزد بوده و همین توانمندی به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند می‌تواند موجب شکوفایی آتیه آنها و شهرهای جنوبی استان شود.

عمده محرومیت های ورزشی شهرستان های جنوبی استان ایلام کمبود شدید زیرساخت های ورزشی است هرچند که در سالهای اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای در رشد بودجه ورزشی و ساخت اماکن و زیرساختها انجام شده اما همچنان کافی نیست.

همانطور که ذکر آن رفت ورزش بستری مناسب برای ایجاد تفریح های سالم و مسیری برای هدایت جوانان است به همین دلیل باید در شهرهای جنوبی استان ایلام که جمعیت جوان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهد سرمایه گذاری های ورزشی بیشتری انجام شود تا مبادا به دلیل مشکلاتی مانند مشکلات مالی هزینه ‌های دیگری به جامعه تحمیل شود.

در این راستا باید در نخستین گام ضمن افزایش سرانه ورزشی زمینه استقبال بیشتر علاقمندان به ورزش نیز فراهم شود.

در حال حاضر محرومیت ورزشی شهرستان هایی مانند دهلران و آبدانان از جمله مشکلات مهم در این شهرستان ها به شمار می رود به همین دلیل جوان‌های ورزشکار را از فعالیت های ورزشی باز می دارد.

برای توسعه سرانه ورزشی پایین شهرهای جنوبی استان ایلام صرف حضور دولت کافی نیست بلکه دولت باید با فراهم کردن ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران زمینه های توسعه فضاهای ورزشی را فراهم آورد.

به هر حال انتظار مردم شهرهای جنوبی استان ایلام توجه ویژه مسئولین ارشد استان به رفع محرومیت های این منطقه در بخش ورزش است.

https://hoorkhabar.ir/683128کپی شد!
9