جذب اعتبارات سازمان‌ها از طریق اسناد خزانه

هورنیوز – استاندار خوزستان با تأکید به دستگاه‌های استان برای جذب اعتبارات از طریق اسناد خزانه گفت: باید این قدرت در دستگاه‌ها باشد تا انعطاف‌پذیر باشند و خود را با سیاست‌های اعمالی دولت تنظیم کنند و بتوانند از طریق اسناد خزانه به جذب اعتبارات مورد نیاز بپردازند.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، ۱۹ دی‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روال جذب اعتبارات از طریق اسناد خزانه گامی است که در کشور از سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد و سازمان‌های استان نیز باید خود را با این روش وفق دهند.

وی افزود: این روش سال گذشته به صورت ملی انجام شد اما امسال به صورت استانی اجرایی می‌شود و اگر دستگاهی خود را با این روش وفق ندهد از اجرای پروژه‌های خود عقب می‌ماند.

شریعتی تصریح کرد: دولت با این کار از نقدینگی بازار برای پیشرفت پروژه‌های عمرانی کمک می‌گیرد و از آثار تورمی نیز جلوگیری می‌کند.

وی گفت: به دلیل این‌که این اوراق ۱۰۰ هزار تومانی هستند، امکان جذب آن‌ها برای پروژه‌های کوچک نیز وجود دارد. بنابراین مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید پیمانکاران خود را تشویق کنند تا به این روال عادت کنند.

شریعتی عنوان کرد: برای دستگاه‌هایی که قدرت جذب دارند و در حال حاضر نیز عملکرد آن‌ها مثبت بوده، تخصیص را افزایش خواهیم داد تا بتوانند پروژ‌ه‌های‌شان را تا پایان سال به اتمام برسانند.

وی ادامه داد: اگر مدیری نتواند در این زمینه به خوبی خود را با شرایط و روال جدید وفق دهد، یعنی اهتمامی برای اجرای پروژه‌های خود ندارد زیرا مدیران، خود باید وارد این کار شوند و پیمانکاران را تشویق و توجیه کنند.

وی عنوان کرد: تمام دستگاه‌هایی که اعتبارات را در این زمینه جذب نکرده‌اند، باید توجیه شوند تا در جلسه مشترک روند جذب به آن‌ها توزیع داده شود تا بتوانند پروژه‌های خود را اجرایی کنند.

شریعتی تصریح کرد: اسناد خزانه دریافتی توسط پیمانکاران باید در بورس اهواز تبدیل به اعتبارات شود و نیازی نیست که در بورس تهران این گردش مالی صورت بگیرد.

وی گفت: به دلیل آنکه امکان تبدیل اسناد در بورس اهواز وجود دارد و گردش مالی و تنزیل آن در استان اتفاق بیفتد، باید این تبدیل اسناد خزانه، در استان و بورس اهواز انجام شود.

شریعتی با اشاره به مشکلات و مسائل بیمه در استان عنوان کرد: باید مسائل و مشکلات بیمه‌ای به جد در استان دنبال شود زیرا این مسأله حق مردم استان است و باید به آن توجه شود.

وی گفت: باید نوع نگاه در سازمان‌های بیمه‌ای تغییر پیدا کند تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارائه دهند.

شریعتی ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه در استان بالا است زیرا تولیدات در استان زیاد است اما متأسفانه چون صنایع بزرگ در استان هستند، بیمه‌های مرکزی چشم طمع می‌دوزند و می‌خواهند بیمه این صنایع را خود مدیریت می‌کنند.

وی با بیان این‌که باید راهکاری اندیشیده شود تا صنایع بزرگ استان، بیمه خود را در درون استان انجام دهند، عنوان کرد: حساب بانکی که از طریق آن پرداخت بیمه‌ها صورت می‌گیرد، باید در استان باشد تا بعداً خدماتی مانند مالیات به استان تعلق گیرد و گردش مالی آن‌ها در استان انجام شود.

شریعتی تصریح کرد: لازم است در این زمینه فعال‌تر شویم تا پرداخت بیمه‌ها در درون استان انجام گیرد و یا باید حسابی که از طریق آن به بیمه‌ها پول واریز می‌شود، توسط بیمه ها در بانک‌های استان باز شود.

شریعتی گفت: در بحث خرید کالا و خدمات استان سال گذشته حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان خرید انجام شد که بیش از ۵۸ درصد آن از درون استان بوده است. همچنین امسال نیز در ۶ ماهه اول سال حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان خرید کالا و خدمات انجام گرفت که بیش از ۶۲ درصد آن از درون استان بوده است.

https://hoorkhabar.ir/642183کپی شد!
98