برخی سیاست مداران ما مثل «پت و مت» هستند

هورنیور حجت الاسلام پناهیان امروز در گرامیداشت حماسه ۹ دی در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد، با اشاره به اینکه استفاده از یک ادبیات مانند استفاده از یک اسلحه برای نبرد است، گفت: یکی از راه‌های به شکست رساندن یک مبارز و خراب کردن یک فعالیت این است که ما اسلحه و ابزار مناسب را به دست مبارزین ندهیم.
مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: دشمنان ما در جنگ نرم اسلحه ما را گرفتند و در مقابل اسلحه‌ای ناکارآمد به ما تحویل دادند و این گونه شد که این نبرد به طول انجامید.

وی تصریح کرد: امروز ابزار و ادبیاتی در دستان ما است که ادبیات سالمی نیست و از سوی دشمن القاء شده وگرنه چنانچه با اسلحه خود می‌جنگیدیم این جنگ تاکنون به پایان رسیده بود.

حجت الاسلام پناهیان در خصوص چگونگی القای این اسلحه از سوی دشمن ابراز کرد: به ما گفتند اینها نیروهای ارزشی و پایبند به ارزش‌ها، مقدسات و انقلابی گری هستند و ما مشاهده کردیم که سخنان نادرستی نمی‌گویند؛ به همین دلیل ما نیز در ادامه سخنان آنان گفتیم ما انسان‌هایی انقلابی و آرمان خواه هستیم و این گونه شد که دشمن متوجه شد در عملیات خود موفق شده؛ غافل از اینکه او به ما گفت شما ارزشی هستید تا به خود لقب واقع گرایی را بدهد. به ما گفت پای مقدسات ایستاده اید؛ تا به ما بگوید ما برای حفظ منافع خود ایستاده ایم و بعدها کم کم دشمنان گفتند شما واقع گرا نیستید، بلکه برای حفظ ارزش‌ها و مقدسات حاضرید منافع خود را از دست بدهید.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: چه کسی گفته ما ارزشی هستیم؟ کجای قرآن چیزی به نام ارزشی داریم؟ کجای دین گفته به دلیل حفظ مقدسات، منافع خود را از دست بدهید؟ دشمن ادبیات ما را گرفته و در نهایت به ما گفته با ما بجگنید. دشمن از کلمه ایمان نهایت سوء استفاده را کرد؛ به ما گفتند ما علمی هستیم ولی مسلمانان در خصوص علوم غیبی سخن می‌گویند!

حجت الاسلام پناهیان قوام ایمان را علم خواند و خاطرنشان کرد: ایمان یعنی هیچ وقت علم را انکار نکنید، چرا که چنانچه علم را بپوشانید، کافر می‌شوید. ایمان یعنی قلب سالمی داشته باشید تا در مقابل علم تسلیم محض باشید.

وی با تاکید بر اینکه علم و ایمان دو بال هم نیستند، بلکه ایمان بر پایه و استمرار علم است، گفت: خداوند در قرآن در مورد افرادی که ایمان ندارند می‌فرماید اینها کور، کر و گنگ هستند؛ حال آن که چشم، گوش و زبان، ابزار علم است.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور ضمن تاکید بر اینکه علم و ایمان با هم عجین هستند، بیان کرد: کجای انقلاب ما سخنان غیر عقلانی می‌زند؟ تمام کسانی که در انقلاب غیر انقلابی حرف می‌زدند و موضع می‌گرفتند امروز غرب گرا هستند و مقابل انقلاب ایستاده اند.

وی ضد انقلاب را انسان‌های سهل نگر نسبت به منافع خود دانست و ادامه داد: احادیث بسیاری داریم که گفته اند ولایت به نفع شماست، امروز چه میزان کشورهایی داریم که بدون ولایت نتوانسته‌اند منافع خود را حفظ کنند.

فلسفه انقلاب اسلامی واقع بینی است
پناهیان با طرح این پرسش که چرا به ما گفتند ارزشی و اسم خود را واقع گرا گذاشتند؟ افزود: فلسفه انقلاب اسلامی واقع بینی است، در احادیث از امام معصوم آمده است« هر کس در راه ولی خدا جان و مالش را انفاق کند خداوند در همین دنیا چندین برابرش را به او می‌دهد و هر فردی امساک کند مبتلا می‌شود به انفاق در راه دشمن».

وی واقع بینی و تمام واقعیت دیدن را فرق بین انقلابیون و غیر انقلابیون دانست و تصریح کرد: نماینده مذاکره کننده امام علی(ع) با عمر وعاص، ابوموسی اشعری بود. امام علی(ع) در نامه ای به ابوموسی نوشت« ابوموسی هر کس عقل و تجربه را زیر پا بگذارد شقی است» و این در حالی است که به ما می‌گویند مسلمانان واقع نگر نیستند. حال دیدیم امام علی(ع) به تجربه و عقل گرایی تاکید داشتند.

حجت الاسلام پناهیان با طرح این پرسش که آیا مقدس تر از علم در این عالم وجود دارد، گفت: متاسفانه دشمنان ادبیات ما را خراب کردند و اسلحه دیگری به دست ما دادند.
حجت الاسلام پناهیان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم در ۹ دی از رفتار غیر واقع بینانه فتنه گران به پا خواستند، بیان کرد: شهدای ما نیز با رفتار عقلانی مقابل دشمنان ایستادند؛ به طور کلی شهادت یک رفتار عقلانی است.

وی ادامه داد: زمانی که به جهاد می‌روید مرگ شما نزدیک نمی‌شود ،بلکه چنانچه به جنگ هم نمی‌رفتید در همان لحظه یا در خانه یا در محل کار و یا خیابان از دنیا می‌رفتید؛ بنابراین با جبهه رفتن عمر انسان کش پیدا نمی‌کند. همان گونه که مشاهده می‌کنید شهادت یک سود بزرگ برای انسان است، افرادی شهید می‌شوند که عمرشان به پایان رسیده، بنابراین شهادت یک مقوله عقلانی است که البته عشق نیز در آن وجود دارد.

۹ دی قیام عقلانیت در برابر حماقت است
مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در ادامه سخنان خود ۹ دی را تبلور عقلانیت مردم دانست و با بیان اینکه در ۹ دی مردم از برخی خواص جامعه جلو افتادند، خاطرنشان کرد: حب مقام انسان را کور و عقل انسان را کم می‌کند برای همین گاهی مردم چیزهایی را می‌بینند که خواص آن را نمی‌بینند برای همین می‌گوییم ۹ دی قیام عقلانیت مقابل حماقت است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه دین ما گاهی پیچیدگی‌هایی دارد، افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند خداوند پیامبر(ص) را مبعوث کرد به این ضرب المثل «به تو میگویم تا به گوش همسایه برسد».

وی با طرح این پرسش که چرا پیامبر(ص) اسم منافقین را نگفت؟ بیان کرد: نام آنان را نگفت تا مردم خود آنان را بشناسند. روزی از امام علی(ع) پرسیدند چرا می‌گویید پیامبر رحمت العالمین است در حالی که پیامبر رحمت المومنین است. ایشان فرمودند خیر؛ رحمت پیامبر(ص) بر همه عالم است حتی برای کافران، چرا که به انان اجازه و مهلت می‌دهد. اگر پیامبر(ص) صراحتا تمام حرفهایی که میخواستند به زبان می‌آورند کافران نابود می‌شدند؛ برای همین دین دو پهلو سخن میگوید تا ما فکر خود را به کار اندازیم.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: خداوند به عقل گفت انسان را به تو می‌سپارم، در حالی که امروز برخی به ما می‌گویند مسلمانان عقل گرا نیستند!

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ما به دلیل عقلانیت مقابل استکبار جهانی می ایستیم، تاکید کرد: قرآن به ما می گویند چنانچه با برادر دینی خود قرار داد می بینید محکم ببنید و زمانی که می‌خواهید با دشمنانتان قرار داد ببندید ضمانت های لازم را در نظر گیرید؟ آیا این سخن عقلانی نیست؟

وی با طرح این پرسش که آیا به کشوری که تاکنون در یک قرار داد بین المللی متعهد نبوده میتوان اعتماد کرد؟ گفت: این سخن را در مقابل برخی انسان های احمق نمی‌توان بیان کرد؛ چون قدرت تحلیل ندارند و این سخن این است که ۳۰ سال پیش آمریکا از نظر اقتصادی، قدرت نظامی، نفوذ سیاسی یا اعتبار فرهنگی قویتر بود یا امروز؟ ایران ۳۰ سال پیش در این چهار جهت در منطقه قویتر بود یا امروز؟ در این ۳۰ سال آمریکا تحریم بود یا ما تحریم بودیم؟ آیا آمریکا در این ۳۰ سال تمایل به تضعیف شدن داشت؟

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه مدیریت و رهبری کلان در کشور ما قویتر از آنان است، گفت: برخی مانند احمق ها چشم هایشان از حدقه بیرون می‌زند و می‌گویند یعنی آمریکا در اداره کردن خود ضعیف شده است؟

برخی سیاست مداران باتجربه ما در حد پت و مت هستند
حجت الاسلام پناهیان با طرح این پرسش که آیا این واقع گرایی نیست که دین گفته با دشمنانتان محکم قرار دادید ببندید، تصریح کرد: متاسفانه برخی از سیاستمدان با تجربه ما در حد پت و مت هستند.

وی ادامه داد: برخی در دوران کهنسالی دچار فراموشی می شوند که نباید آنها را تنها گذاشت. برخی سیاستمدان ما نیز این گونه هستند؛ البته فراموشی خوب است. متاسفانه برخی متوهم می‌شوند و می گویند نتیجه انتخابات بعدی مشخص است!

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با تاکید بر انیکه خداوند هر فردی را که با ولی دشمنی کند، عقل و قدرت تحلیلش را می گیرد، گفت: امام سال ها پیش گفتند کشور باید از مغزهای پوسیده عاشق آمریکا تصفیه شود.

وی خطاب به دانشجویان بیان کرد: به عنوان میراث امام، شهدا و ۹ دی از انقلاب اسلامی با ادبیات واقع بینانه و عقلانی حفاظت کنید.

حجت الاسلام پناهیان در پایان یادآور شد: امروز همین که از کلماتی مانند اسلام و انقلاب سخن می گویید مردم تصور می کنند می‌خواهید روضه بخوانید و به حرف شما گوش نمی دهند؛ هر چند این کلمات ادبیات دینی ما است، اما در قالب دیگر مطرح کنید تا آنان تصور نکنند که میخواهید روضه بخوانید.

https://hoorkhabar.ir/641014کپی شد!
150