برندسازی؛ حلقه مفقوده میراث فرهنگی خوزستان

به گزارش هورنیوز ؛ در دهه های اخیر بحث «برندینگ» یا همان «نشان سازی» سطح وسیعی از بازار جهانی را به خود معطوف کرده است به صورتی که شرکت های بزرگ هزینه های تبلیغاتی فراوانی برای محصولات خود (حتی باوجود ارزش کم) انجام می دهند.

در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز که امروزه یکی از بخش های مهم درآمدزایی بسیاری از مناطق جهان به شمار می رود، برندسازی اهمیت بالایی دارد.

برندسازی در زمینه میراث فرهنگی از برندسازی در صنایع تجاری به مراتب آسان تر و کم هزینه تر است به دلیل آنکه اثر باستانی و جاذبه گردشگری ظرفیت اولیه را برای تبدیل شدن به یک برند دارا می باشد.

در کشورمان نیز برخی از استانهای کشور به خوبی وارد این مقوله شده و برندسازی تاریخی – گردشگری را ایجاد کرده اند، برای مثال در استان اصفهان سی و سه پل یک برند تاریخی محسوب می شود و اکثر افراد با شنیدن نام اصفهان، سی و سه پل را در ذهن خود تجسم می کنند.

%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%ab-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c

استان خوزستان با قدمتی چند هزار ساله و ظرفیت های عظیم تاریخی، فرهنگی، گردشگری و طبیعی در کنار سه اثر ثبت جهانی، تاکنون باید از پیشگامان برندسازی می بوده که متاسفانه تا به امروز نبوده است.

چغازنبیل، کاروانسرای معین التجار، تپه باستانی چغامیش، خانه بچاری، دانشکده سه گوش، تالاب های هورالعظیم، شادگان و هویزه و سازه های آبی شوشتر تنها گوشه کوچکی از مکانهای تاریخی و گردشگری استان خوزستان است که امروزه به حال خود رها شده اند.

 

ثروت های تاریخی خوزستان را برند سازی نکرده ایم

خسرو نشان در این خصوص اظهار داشت: استان های فارس و اصفهان جایگاه ارزنده ای در جذب گردشگر و میراث فرهنگی پیدا کرده در حالی که برخی از آثار خوزستان یک هزاره از آثار میراث آنها جلوتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان گفت: خوزستان استعدادهای بی شماری در زمینه آثار تاریخی و طبیعی دارد ولی نتوانسته ایم آنها را برند سازی کنیم. / مهر

 

به گزارش هورنیوز ؛ این که مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از عدم موفقیت در زمینه برندسازی می گوید جای بسی تاسف دارد و باید از وی پرسید که در این مدت چه اقدامی حتی اگر کوچک برای معرفی هرچه بیشتر خوزستان انجام داده است!؟

برندسازی میراث فرهنگی خوزستان علاوه بر جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری حتی می تواند مقداری از زخم آمار سر به فلک کشیده بیکاری جوانان بومی منطقه را با بکارگیری به عنوان “راهنمای توریست” التیام بخشد.

https://hoorkhabar.ir/640185کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.