انتقاد تند عضو شورا از مدیریت فاضلاب اهواز/ پیوند من و شهردار برای مردم است/ مشکل پروژه های عمرانی عدم تخصیص اعتبار است

به گزارش هورنیوز یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز ظهر امروز با حضور اعضاء، معاونان شهرداری و اصحاب رسانه در صحن علنی برگزار شد.

شهرداری نظارت بیشتری در بکارگیری مدیران انجام دهد

غلامرضا سبزعلی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حادثه تروریستی حله اظهار کرد: سوال اینجاست، چرا در آن حادثه تروریستی که حدود ۸۰ نفر به شهادت رسیدند و در چند سال گذشته بی سابقه بوده است، مسئولان و صدا و سیما به این موضوع آنچنان که باید و شاید توجه نکردند و به سادگی از کنار موضوعی به این مهمی عبور کردند؟

وی افزود: تمامی مسئولان کشور به جز رهبر انقلاب آنچنان که به حادثه برخورد دو قطار پرداختند به حادثه شهادت ۸۰ زائر خوزستانی نپرداختند.

%d8%ba%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%b6%d8%a7-%d8%b3%d8%a8%d8%b2%d8%b9%d9%84%db%8c

سبزعلی در ادامه با بیان اینکه شهرداری باید نظارت و دقت بیشتری در خصوص بکارگیری مدیران انجام دهد حتی اگر اعضای شورا آنها را معرفی کرده باشند، افزود: چرا در برخی از مناطق مدیران برای جابجایی یک کارمند ساده باید با مرکز هماهنگ کنند اما برخی از مدیران خودشان راساً اقدام به می نمایند.

انتقاد تند عضو شورا از مدیریت فاضلاب اهواز

در ادامه این جلسه عاشور سواری پور عضو دیگر شورای شهر اهواز با اشاره به مشکل فاضلاب اهواز اظهار داشت: چند سال است که بخش فاضلاب اهواز از جهت ارائه حداقل خدماتی یعنی لایروبی مجاری غیر روکار، کاملاً معطل و به عبارتی وجود محسوس ندارد و معلوم نیست که به رغم این واقعیت ملموس برای قریب به اتفاق شهروندان اهوازی، چرا شرکت موسوم به آب و فاضلاب اهواز بابت عدم ارائه خدمات، وجوه نامشروع دریافت می کند.

وی افزود: جالب اینکه زمان احداث اکثر تاسیسات فاضلابی شهر به دهه چهل، پنجاه و شصت باز می گردد و با این وصف مدیران این شرکت (معطل از هرگونه خدمات و فعالیت) چه وظیفه ای در برابر وجوه مندرج در قبوض و اعتبارات دریافتی طی سالهای گذشته دارند؟

photo_2016-12-06_01-37-35

سواری پور خاطرنشان کرد: یکی از بهانه های بسیار تکراری این شرکت که به واسطه ی آن، اختلال و ضعف مدیریتی آن پوشانده می شود، ادعای بی پولی در بخش فاضلاب است اما با این ادعا از آن جهت که شرکت در ادای وظایف روتین و ابتدایی خود یعنی لایروبی مجاری، ماند و موجبات بی اعتمادی شهروندان را به وجود آورده است.

عاشور سواری پور گفت: سوء مدیریت یعنی اینکه وضعیت آب و فاضلاب بسیاری از مناطق و محلات مرکزی و غیر مرکزی شهر طی چندسال گذشته نه تنها بهبود نیافته بلکه به بحرانی ترین درجه خود رسیده است.

وی تصریح کرد: در چنین حالتی چرا یک مدیریت ناتوان از تغییر یا بهبود بخشی شرایط باید به مدیریت خود ادامه دهد؟، لذا نمایندگان فعال و استاندار خوزستان با تفعیل و به جریان انداختن تمام توان، پایان بخش مدیریت مملو از سکون و رکود آب و فاضلاب اهواز شوند.

سواری پور در بخش دیگری از نطق خود خطاب به شهردار اهواز گفت: شنیده ها حاکی از آن است که در میان مدیران میانی مناطق و سازمانها تغییرات و جابجایی هایی درحال انجام است و از آنجایی که بعضی از این مدیران ناتوان و ناکارآمد و نه تنها مشکل و گره ای را از مشکلات مردم باز نمی کنند، چه ضرورتی دارد که به اینگونه افراد پست مدیریتی دهید؟

این عضو شورای شهر اهواز خطاب به شهردار اهواز گفت: کجای قانون مربوط به ادارات و سازمانها مدیری که از پستی کنار گذاشته می شود حتماً باید در پست مدیریتی جدید گمارده شود که شهرداری از این قائده پیروی می کند؟

مشکل پروژه های عمرانی عدم تخصیص اعتبار است

جمشید سلحشور در نطق پیش از دستور خود گفت: برنامه جامع پنج ساله دوم شهر اهواز که قرار بود اواخر سال گذشته انجام شود، باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

%d8%ac%d9%85%d8%b4%db%8c%d8%af-%d8%b3%d9%84%d8%ad%d8%b4%d9%88%d8%b1

وی با اشاره به پروژه های عمرانی تصریح کرد: مشکل پروژه های عمرانی عدم تخصیص اعتبارات لازم است نه عدم توانایی پیمانکاران. در پروژه قطار شهری اهواز که بیش از یکسال است که خوابیده، نیز باید کمک امکاناتی و اعتباراتی شود.

سلحشور در ادامه گفت: آرامستان فعلی بهشت آباد اهواز عملاً دیگر ظرفیت تدفین ندارد و باید امکانات در نظر گرفته شده برای باغ فردوس هرچه سریعتر آماده شود تا مردم با رغبت بیشتری اموات خود را برای تدفین به آن ببرند.

پیوند من و شهردار برای مردم است

در ادامه این جلسه هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز در رابطه با بحث مطرح شده درباره مدیران شهرداری اظهار داشت: باتوجه به اینکه گزارشاتی مبنی بر ناکارآمدی برخی از مدیران آمده است، مکاتبه ای با شهردار در این خصوص انجام شد و پیشنهاداتی به ایشان داده شد اما آقای شهردار این پیشنهاد خیرخواهانه ما را به صورت دیگری بیان داشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۲ نامه تذکر برای شهردار ارسال کرده ام اما بی پاسخ مانده اند، افزود: تذکر من به شهردار از روی کینه نیست بلکه برای پیشرفت امور بوده است، شورا هیچگونه قصد برخورد یا کارشکنی ندارد و قصد کمک دارد.

%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%86%da%af-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d9%85%d8%b1%d8%af%db%8c

شیرمردی تصریح کرد: بنده اعلام میکنم که هیچ نیرو، پیمانکار و خواسته ای ندارم به جز رعایت موارد قانون و تکالیفی که به عهده ما هست و از این موارد نیز کوتاه نخواهم آمد.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به سفر کاری خود و شهردار گفت: در خصوص این سفر نیز انتقاداتی مانند پیوند شهردار و رئیس شورا مبارک مطرح شد که اینگونه نیست و پیوند ما برای مردم است و هرکاری برای مردم لازم باشد انجام می دهیم، اگر اختلاف نظری داریم نیز در محیطی دوستانه آن را مطرح و رفع می کنیم.

نخاله های ساختمانی یکی از مشکلات شهر

رامی علاسوند عضو شورای شهر اهواز در خصوص لایحه تفریق بودجه سازمان موتوری خطاب به رئیس سازمان اظهار داشت: نخاله های ساختمانی یکی از مشکلات سطح شهر اهواز است.

%d8%ac%d8%a7%d9%86%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%b4%db%8c%d8%af%db%8c

جانعلی خورشیدی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این خصوص گفت: ما پول را برای آسایش مردم خرج می کنیم اما آسایش ایجاد نمی شود.

وی افزود: جایی از شهر را سراغ نداریم که نخاله ساختمانی در آن ریخته نشود، درحالی که این نخاله های بیماری زا هستند.

رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای شهر اهواز تصریح کرد: با وجود این مشکلات چه دلیلی دارد سازمان موتوری کار عمرانی انجام دهد.

آذر زمانپور دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: چندی پیش بازدیدی از پارکی در منطقه شهرک آغاجاری داشتم که واقعاً مشکلات زیادی داشت و در واقع تلی از خاک بود نه پارک.

وی افزود: در زمان بارندگی این پارک مشکلات زیادی برای رفت و آمد دانش آموزان و دیگر مردم ایجاد کرده و مدیر منطقه ۳ نیز مانند همیشه پاسخگوی ما نبود، از شهردار می خواهم نسبت به ناکارآمدی شهردار منطقه ۳ رسیدگی کند.

%d8%a2%d8%b0%d8%b1-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%be%d9%88%d8%b1

تصویب پروژه های عمرانی با همکاری شرکت های فولاد

جمشید سلحشور در این خصوص اظهار داشت: ۱۲ مهرماه امسال توافق نامه ای میان شهرداری شرکت فولاد اکسین و شرکت فولاد خوزستان با حضور استاندار برای رونق و توسعه شهر امضا شد و طی این توافق نامه ۵ پروژه به مبلغ تقریبی ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

آذر زمانپور در این باره گفت: صنایع فولاد طبق قانون موظف به پرداخت سهم آلایندگی خود است اما با این توافق نامه کارهای عمرانی در اطراف این شرکت انجام می شود.

وی افزود: باید این هزینه ها طبق اولویت های شهرداری و شورای شهر در شهر هزینه شود، اعضای شورا ماشین امضاء نیستند که هرتوافقی را امضاء کنند.

%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2

اسکندر زنگنه دیگر عضو شورای شهر اهواز اظهار داشت: ما با کلیت موضوع که پولی از شرکت ها برای کار عمرانی گرفته شود مشکلی نداریم اما ممکن است مدیران این شرکت ها تغییر کنند و این امکان وجود دارد که این توافق نامه اجرا نشود.

جمشید سلحشور در ادامه گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم این پروژه ها در محدوده شهر هستند و باید طوری برنامه ریزی کنیم که با جابجایی مدیران شرکت این توافق نامه از بین نرود.

https://hoorkhabar.ir/638110کپی شد!
249
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • sirous ghorbani سلام.جای تشکر داره از مدیریت محترم سایت و همکارانشان
منتشر شده۱