سایه سنگین کمبود امکانات و زیرساخت ها بر خدمت صادقانه مواکب

به گزارش هورنیوز با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و پیاده روی بزرگ شیعیان، ساکنان هر استان با توجه به محل سکونت و موقعیت جغرافیایی برای ورود وخروج از سه مرز چذابه، شلمچه و مهران تفکیک می شوندکه در این میان چذابه در ۱۷ کیلومتری شمال غربی بستان در استان خوزستان قرار دارد.

گفته می شود از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ آبانماه حدود ۳۵۲هزار و ۲۶۰ زائر از مرز چذابه به سمت کشور عراق حرکت کرده اند که همین آمار نشان دهنده اهمیت این مرز است.

photo_2016-11-17_00-11-18

در سال های گذشته میزان استقبال مردم از این حرکت بیشتر شده و به همان میزان، لزوم تقویت امکانات زیرساختی و مسائل بهداشتی نیز بیشتر می شود. در روزهای اخیر شاهد سفر مسئولان مختلف استانی و ملی همچون استاندار خوزستان، معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و … به مرز چذابه بوده ایم اما با این وجود مشکلات این مرز همچنان پابرجاست.

گزارش های میدانی از مرز چذابه گواه آنست که زائران به علت عدم برخی هماهنگی ها و کمبود امکانات با مشکلاتی مواجه هستند.

یکی از بارزترین معضل های پیش روی زائران به پارکینگ های تعبیه شده باز می گردد چراکه زوار برای هر شب پارک خودروی خود باید مبلغ ۵۰۰۰۰هزار ریال پرداخت کنند که باوجود سفر پیاده و طولانی بودن زمان سفر میزان کرایه پارکینگ ها برای مسافران بالا می شود.

ابوالقاسم کوره چینی معاون بازرسی و نظارت برقیمت های سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان قیمت تعیین شده را بالا دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که در دو مرز چذابه و شلمچه در ایام تردد زائران اربعین حسینی وجود دارد قیمت پارکینگ است که شبی ۵۰ هزار ریال از زائران دریافت می شود.

photo_2016-11-17_00-11-38

وی گفت: از اداره کل تعزیرات خواسته شده تا برای کاهش قیمت پارکینگ ها وارد عمل شود تا به زائران فشار کمتری وارد شود.

از مشکل هزینه بالای پارکینگ که بگذریم، مسأله مهمی همچون بهداشت در این مرز همچنان حل نشده باقی مانده که همین امر علاوه بر چهره نامطلوب محیط، سبب نارضایتی زائران شده است. از سویی دیگر موکب هایی که پیش از پایانه مرزی قرار گرفته اند با مشکل تأمین آب شرب بهداشتی مواجه هستند.

مرز چذابه

به گزارش هورنیوز پیاده روی مراسم اربعین و قرار گرفتن دو مرز خوزستان برای تردد زوار فرصتی بی بدیل برای این استان و کشور به شمار می رود اما، بی شک منابع محدود استان پاسخگوی نیاز مسافران و پذیرایی شایسته از زوار اباعبدالله حسین (ع) نیست.

از همین رو انتظار می رود مسئولان کشوری و استانی ضمن بازدید از این مرز، چاره ای برای تکمیل زیرساخت ها و فراهم کردن امکانات کنند؛ تا در سال های آینده شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم باشیم.

photo_2016-11-17_00-11-23

https://hoorkhabar.ir/635531کپی شد!
103
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • علی کرانی ایران اسلامی با این همه تبلیغات مسمومی که کشورهای حاشیه خلیج فارس و در راس آنها مفتی های بی سواد عربستانی به ما نسبت میدهند شایسته نیست زوار خود را به حال خود رها نماید و ضمن تحمل هزینه های سنگین سفر و پیاده روی های طولانی ، نظام جمهوری اسلامی که پرچمدار این حادثه بزرگ اسلامی میباشد باید از نظر بهداشت تا انجا که در توان دارد بهداشت فردی و اجتماعی را به خوبی طرح ریزی نماید تا الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی بشویم که با ان همه امکانات نمیتوانند یک حج را به خوبی اداره نمایند
منتشر شده۱