دست رد مسئولان استان بر سینه تولیدکنندگان خوزستان

به گزارش هورنیوز  پارادوکس عجیب نرخ بالای بیکاری در استانی که تمام مواهب و ظرفیت های اقتصادی و صنعتی در آن وجود دارد، سبب شده تا مردم خوزستان همواره طعم تلخ محرومیت را بچشند.

بی شک سیاست های اشتباه مسئولان در طی سال های متمادی، بی توجهی و یا ناکارآمد بودن مدیران استانی در سمت های مختلف، هماهنگ نبودن نمایندگان استان در پیگیری مسائل استان و عدم دغدغه مند بودن مدیران غیربومی نقش غیرقابل انکاری در پسرفت و شرایط نامناسب فعلی استان ایفا کرده اند.

۹۰۳۳۷۳۱_۲۲۹۰۶۰

در کنار تمام عواملی که برشمرده شد، نباید انزوای تولیدگران استان و قهر مردم و مسئولان با آنها را نیز از یاد برد چراکه باوجود ظرفیت بالای تولیدات مختلف در استان، اما همچنان کالاهای وارداتی گوی سبقت را ربوده اند.

عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین خوزستان ابتدای سال ۹۳ بخشنامه خرید از داخل استان را به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان کالا و خدمات داخل استان خوزستان و جبران نقدینگی آنها به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کرد تا نسخه‌ای بومی برای حل مشکلات اقتصادی پیچیده این استان باشد.

وی از تمامی شرکت‌های فعال در خوزستان و حتی خانواده‌ها خواست که به نهضت عمومی خرید از تولیدات کالا و خدمات استان خوزستان  بپیوندند و برای شکوفایی اقتصادی و توسعه استان تلاش کنند.

در توضیح این بخشنامه گفته شد که مهم ترین هدف از وضع بخشنامه علاوه بر خرید داخل، حمایت از تولید داخلی است؛ به این نحو که اگر کالایی مورد نیاز استان است اما در داخل استان تولید نمی شود باید مورد حمایت قرار گرفته و این تولید درون استان انجام شود نه این که به صورت واسطه ای از دیگر استان ها تامین شود.

اما با گذشت بیش از دوسال نه تنها بهبودی در شرایط اقتصادی استان، اشتغال جوانان و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی ایجاد نشده بلکه هر روز شاهد غرق شدن بیشتر تولیدکننده های استان در مرداب بدهی ها هستیم.

گذشته از سازمان های موظفی که از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کردند، در سایه نبود سیاست هایی برای فرهنگ سازی و مشارکت مردم این بخشنامه به نوعی در نطفه مرد تا تنها نامی از آن در استانداری خوزستان باقی بماند!

امروز نه تنها جولان نیروهای غیربومی راه را برای جوانان استان به عرصه های کار سد کرده بلکه اندک تولیدگران بومی نیز حمایت نمی شود تا خروجی این واحدها بجای محصول، بدهی و ورشکستگی باشد.

به گزارش هورنیوز راه های ترانزیتی استان، قرار گرفتن صنایع نفتی گاز و پتروشیمی، تجربه بالای تولید کنندگان خوزستان و دسترسی به بازار پر سود کشورهای حوزه خلیج فارس همگی نوید آن را می دهد که در صورت حمایت از تولیدات بومی استان می توان انتظار اشتغال جوانان، بالا رفتن کیفیت محصولات و بهبود شرایط اقتصادی را داشت.

 

https://hoorkhabar.ir/635389کپی شد!
48
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • علی کرانی حرف حساب زدید ، انشالله همه دست به دست هم بدهیم تا استانمان پررونق و مردمانش شاد باشند و درکنار همه مردم ایران سرزمینی مرفه و آزاد را رقم بزنیم
منتشر شده۱