قرار نداشتن ایذه و باغملک در طرح ۵۵۰هزار هکتاری مصیبت است/مشکل خوزستان ضعف مدیریتی است

به گزارش هورنیوز ؛ نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی طی روزهای گذشته درخصوص مسائلی همچون کم کاری مسئولان در حوزه فرهنگ، قرار نداشتن ایذه و باغملک در طرح احیای اراضی ۵۵۰هزار هکتاری و عقب ماندگی خوزستان اظهار نظر کرده اند.

نحوه برخورد با مسائل فرهنگی اشتباه است

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم کاری های صورت گرفته در حوزه فرهنگ اظهار داشت: هماهنگ نبودن دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به دلیل همخوان نبودن سیاست‌ها در حوزه فرهنگ یکی از مشکلات عمده کشور است.

فریدون حسنوند

وی با اشاره به اینکه ما با توزیع نامتناسب اعتبارات فرهنگی در کشور مواجه هستیم، افزود: ما در این حوزه اشتباه کردیم و با موضوع فرهنگ مانند پروژه‌های صنعتی برخورد کرده‌ایم.

حسنوند با اشاره به فعالیت‌های «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» گفت: این سازمان باید فرهنگ اسلامی را به جهانیان معرفی کند اما می‌بینیم که یکی از فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اعزام گروه‌های موسیقی است، خب این اقدام با کدام هدف از اهداف سازمان مطابقت دارد؟

قرار نداشتن ایذه و باغملک در طرح ۵۵۰هزار هکتاری مصیبت است

همچنین هدایت الله خادمی دیگر نماینده مردم خوزستان به عدم قرار گرفتن شهرستان های حوزه انتخابیه خود در طرح احیای ۵۵۰هزار هکتاری انتقاد و خاطر نشان کرد: با توجه به وجود زمین‌های حاصلخیز در این دو شهرستان این موضوع یک مصیبت بزرگ است.

هدایت الله خادمی

وی افزود: برای گرفتن اعتبار به جایی رفته بودم که درباره طرح ۵۵۰ هکتاری سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان سخن به میان آمد که گفتند که شهرستان‌های ایذه و باغملک در این طرح دیده نشدند.

مشکل خوزستان ضعف مدیریتی است

همچنین اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس درخصوص مشکل عدم توسعه استان یادآور شد: عمده مشکلات استان خوزستان به ضعف مدیریت و برنامه ریزی در سطح کلان استان برمی گردد زیرا استان خوزستان فاقد یک برنامه و سند چشم انداز توسعه است.

img_6479

وی با اشاره به اینکه مجمع نماینگان استان خوزستان تصمیم جدی دارد که از حقوق مردم به شدت دفاع کند، افزود: چرا طرحی که به دستور و به نام مقام معظم رهبری باید با سرعت اجرا می شد حالا بعد از ۲۰ سال کمتر از ۵۰ درصد آن اجرا شده است.

محمدیان تأکید کرد: ابتدا این طرح ۸۵۰هزار هکتار بود بعد تبدیل به ۵۵۰هزار هکتار شد که ۵۰ هزار هکتار در ایران و ۵۰۰ هزار هکتار در استان خوزستان است و از ۵۰۰ هزار هکتار در استان ۲۳۰هزار هکتار درحال اجرا است.

 

 

https://hoorkhabar.ir/632477کپی شد!
54
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.