افزایش تولید نفت بدون توجه به مشکلات خوزستان، توهین به شعور مردم است

به گزارش هورنیوز ؛ صبح امروز جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز با حضور استاندار خوزستان، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان و برخی از مسئولان دیگر در استانداری خوزستان برگزار شد.

 

تبعات افزایش تولید نفت متوجه مردم خوزستان است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این جلسه ضمن حمایت از تولید بیشتر شرکت نفت اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید سبب می شود تا قدرت ما در بازارهای جهانی بیشتر شود.

غلامرضا شریعتی

وی با ابراز گله از آلودگی های ایجاد شده ناشی از شرکت نفت افزود: گله ما از آنست که با وجود گازهای ایجاد شده ناشی از تولید نفت، آلودگی هوا هم بیشتر می شود.

شریعتی تبعات این آلودگی را متوجه مردم خوزستان دانست و تصریح کرد: باید در قبال این آلودگی های ایجاد شده، عوارضی به مردم استان تعلق گیرد.

وی با مقایسه خوزستان با سایر کشورهای تولید کننده نفت یادآور شد: در کشورهای تولید کننده نفت همزمان به بالا بردن ظرفیت تولید و رعایت مسائل زیست محیطی توجه می شود.

 

افزایش تولید نفت بدون توجه به مشکلات خوزستان، توهین به شعور مردم است

همچنین احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان با ابراز نارضایتی از نگاه صرفا اقتصادی به خوزستان خاطر نشان کرد: رفع مشکلات زیست محیطی خوزستان بدون همکاری وزارت نفت ممکن نیست.

احمد سیاحی

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید نفت بدون درنظر گرفتن مشکلات استان توهین به شعور مردم است، افزود: اگرچه وزرات نفت منکر مشکلات ایجاد شده در تالاب هورالعظیم می شود اما بررسی ها نشان می دهد کمپ های نفتی زیادی در تالاب وجود دارد.

سیاحی با طرح این پرسش که تکلیف سلامتی مردم چیست، تصریح کرد: آب و هوای نامناسب و مشکلات تنفسی باعث مهاجرت مردم از خوزستان شده است.

 

دستگاه های اجرایی موظف به اجرای مصوبات محیط زیست هستند

سپس احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به اینکه شاخص هایی همچون صنایع و خودورها در حوزه آلودگی هوا قرار دارند، گفت: آلودگی هوای ناشی از تولید نفت می تواند تشدید کننده مشکل تنفسی پاییزی باشد.

احمدرضا لاهیجان زاده

وی با بیان اینکه قرار است ۲۲ هزار میلیارد تسهیلات با نرخ ۲۰ درصد به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها پرداخت شود، افزود: طبق مصوبه جدید استفاده از موتورسیکلت های کاربراتوری و خرید جدید آنها برای سازمان ها و دستگاه ها ممنوع است.

لاهیجان زاده با لزوم رعایت مصوبات توسط دستگاه های اجرایی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید نسبت به خروج خودروهای فرسوده اقدام کنند.

 

https://hoorkhabar.ir/630970کپی شد!
125
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.