راه اندازی فرسایشی پالایشگاه ستاره خلیج فارس/ ساختار بیمه ها باید اصلاح شود/ دست به دست شدن، عامل افزایش نرخ میوه

به گزارش هورنیوز ؛ چهارتن از نمایندگان خوزستان در مجلس دهم شورای اسلامی، در جدیدترین سخنان خود درباره پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ساختار بیمه ها، بودجه سازمان محیط زیست و لزوم کاهش قیمت ها در اعیاد و مناسبت ها اظهاراتی عنوان کردند.

 

راه اندازی فرسایشی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

علی گلمرادی با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت بحث کند بودن روند احداث پالایشگاه ها مطرح شد، گفت: آقای زنگنه وعده داد که با رویکرد جدیدی در جهت راه اندازی، تکمیل و بهره برداری از پالایشگاه ها به ویژه ستاره خلیج فارس اقدام کند وهرچه سریعتر این پالایشگاه بهره برداری شود.

نماینده مردم بندر ماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس فرسایشی شده است، افزود: طولانی شدن روند اتمام پروژه ها سبب هدررفت منابع می شود و با توجه به نیاز کشور و شرایط خاص ایران در خاورمیانه باید دراین بخش ها پرشتاب تر حرکت کرد.

sokhanrani-b

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس طی یک دهه از عمر خود فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است، ادامه داد: عامل اصلی این تأخیرها غلبه نگاه های متفاوت برمسائل اجرایی در دوره های مختلف توسعه طرح بوده است، که خوشبختانه در حال حاضر، مسیر اولیه اجرای طرح در حال هموار شدن است و باید عملیات با سرعت و کیفیت مطلوب به پیش رود .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها نیاز داخلی رفع می شود، بلکه می توان بنزین تولیدی داخل کشور را صادر کرد.

 

ساختار بیمه ها باید اصلاح شود

همایون یوسفی با اشاره به اینکه تجمیع و یا عدم تجمیع بیمه ها از موضوعات روز حوزه بهداشت و درمان است، گفت: درحال حاضر اینکه کدام مدل و روش به نفع حوزه بهداشت و سلامت است مشخص نبوده و دراکثر کشورهای  مختلف بیمه ها به صورت های گوناگون متمرکز و یا پراکنده اداره می شود، بنابراین برای اجرایی کردن تجمیع بیمه ها درگام نخست باید شرایط بهداشت و درمان کشور را بررسی کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجمیع و یا عدم تجمیع بیمه ها مشکلی را از حوزه بهداشت و سلامت حل نمی کند، افزود: در حال حاضر ساختار بیمه ها ضعیف است، ازاین رو  با ساختار قوی دربیمه ها می توان انتظار داشت که اقدامات قابل قبول در عرصه درمان و بهداشت صورت گیرد، البته قدرتمندی بیمه ها نیز درشرایط اقتدار ساختارهای اقتصادی و اجتماعی میسر است.

img-20160430-wa0007

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در دنیا شرکت های بیمه ای کوچکی فعالیت می کنند که تعداد کمی از مردم تحت پوشش این شرکت ها قرار دارند، بنابراین به طور دقیق همه هزینه کرد درمانی خانواده ها را بررسی می کنند؛ از این رو قبل از اجرای هر قانون و یا مصوبه ای باید به این موارد توجه بسیاری داشت؛ نه اینکه ساختار معیوب فعلی را به وزارتخانه دیگری منتقل کرد.

 

لزوم نگاه ویژه دولت به بودجه سازمان محیط زیست

عباس پاپی زاده با انتقاد از اینکه وضعیت گونه های نادر جانوری کشور از جمله یوز بحرانی بوده و  شرایط مناسبی ندارند، تصریح کرد: به طور قطع دولت باید اهتمام ویژه ای در حفاظت از این گونه ها داشته و مورد حمایت قرار دهد زیرا نسل این گونه ها در معرض تهدید قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست جوابگوی حفاظت از یوز ایرانی نیست، تصریح کرد: در حالی این دستگاه برای حفاظت از گونه های نادر به امکانات لازم و نیروی انسانی متخصص نیاز دارد اما متاسفانه در این باره با کمبود منابع و نیروی انسانی مواجه است.

%d8%b9%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%d9%be%d8%a7%d9%be%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، مشکلاتی مانند کمبود نیروی انسانی، اعتبارات، اختیارات و امکانات را مشکل عمده سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از یوز ایرانی دانست و گفت: روش های نگهداری، تکثیر، نظارت، پایش و مطالعه در رابطه با گونه های در معرض انقراض از جمله یوز ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد و این موضوع محقق نمی شود جز اینکه دولت به رفع مشکلات اقتصادی  سازمان حفاظت محیط زیست نگاه ویژه داشته و آنها را مرتفع نماید تا وضعیت گونه های نادر جانوری بهبود یابدعلاوه بر این روش ها  می توان با تجدید و احیای نسل آنها در راستای افزایش تعداد آنها گام برداشت.

 

دست به دست شدن عاملی برای افزایش نرخ میوه

سید راضی نوری درباره تفاوت نرخ میوه دربرخی مناطق کشور،گفت: ما نیازمند مجموعه های واحدی هستیم که محصول را به طریق مستقیم از کشاورز خریداری کنند؛این امر موجب می شود که دلالان نتوانند محصولات کشاورزی را با بهای بالا درشهر توزیع کنند.

نماینده  مردم شوش درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  با  توزیع محصولات کشاورزی  به طریق تولید  به مصرف  عاملی برای  بسته شدن فضای فعالیت برای  دلالان به شمار می آید،تصریح کرد:تفاوت اجاره بهای مغازه ها میان برخی مناطق مشهود است؛اما اگر توزیع محصولات کشاورزی به طریق تولید به مصرف عملیاتی شود؛بطورحتم نرخ میوه میان فروشگاه های میوه  در مناطق مختلف با کمی تغییرات  اعمال  می شود  که این امر می تواند با عنایت به اجاره بها امری  طبیعی باشد.

۱۱۰۲

عضو کمیسیون کشاورزی،آب  و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سازمان تعزیرات می تواند با نظارت جامع بر نرخ  میوه  با گران فروشی  برخورد کند، یادآورشد: اگر بخواهیم در توزیع تولید به مصرف محصولات کشاورزی  به طریق مستقیم  ورود کنیم،بدیهی  است که  اختلاف نرخ میوه  به این حد متفاوت  نمی شود.

 

مناسبت ها و اعیاد نباید عاملی برای گرانی مواد غذایی باشد

جواد کاظم نسب درباره وضعیت نرخ کالاهای غذایی و لبنی در کشور،گفت: چشم امید  مردم  به دولت است و اگر قرار باشد دولت به کنترل  نرخ  مواد غذایی  ورود  نکند،نمی توانیم  وضعیت نرخ  محصولات غذایی را در کشور  سرو سامان  بخشیم.

وی ادامه  داد: در  بسیاری از کشورهای اسلامی  شاهد هستیم  در  ماه مبارک رمضان  نرخ قیمت کالاهای غذایی کاهش پیدا می کنند تا روزه داران با نرخ مناسب محصولات را خریداری  کنند؛بنابراین  نباید اجازه داد نرخ کالاهای غذایی بویژه استراتژیک  در  مناسبات ها  افزایش یابد.

۲۱۰۳۳۷۸

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون افزود: باید تدابیری اتخاذشود که  بویژه در مناسبت ها و اعیاد از افزایش نرخ کالاهای غذایی جلوگیری شود و این درحالی است که ماه محرم را در پیش رو  داریم؛بنابراین باید از افزایش نرخ مواد غذایی دراین ماه با برنامه ریزی  جلوگیری کنیم.

 

https://hoorkhabar.ir/622430کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.