در استانهای دیگر برای افراد بومی اولویت قائل هستند اما، در خوزستان متاسفانه اینگونه نیست؟!

به گزارش هورنیوز ؛ ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، بکار گیری نیروی بومی و … از ویژگی های تولیدات درون استانی است و در صورت حمایت نهادهای مختلف استان از تولید کنندگان داخلی محقق خواهند شد. و نیز، ضروری است که از این موارد حمایت شایسته ای صورت پذیرد و تمام نهادها این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

البته لازم است که در جهت حمایت از تولیدات داخلی، ساز و کار منطقی جهت خرید مناسب درون استانی، ارائه گردد. تا علاوه بر افزایش میزان خرید، مردم و سازمان‌ها تمایل بیشتری به تأمین اقلام و کالاهای خود از تولیدات داخلی استان را داشته باشند. و همچنین خرید از داخل استان  که موجب ایجاد اشتغال و پرده‌برداری از اقتصاد پنهان خوزستان میشود باعث کشف مودیان مالیاتی جدید و شناسایی ظرفیت‌های غبار گرفته  شده که این خود از اثرات بسیار مثبت خرید محصولات داخل استان است که برکات زیادی هم به همراه می آورد.

باتوجه به اینکه استانداران اسبق خوزستان این مورد بسیار مهم و حیاتی را تذکر داده اند، عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین با راه اندازی همایش، … و زمینه سازی خرید از تولیدکنندگان داخلی با ابلاغ بخشنامه ای باعث عملی شدن این موضوع گردید و همچنین در تکمیل این بخشنامه گفت: این مساله ابزاری نیست که موجب شود تولیدات داخلی به قیمت گزاف خریداری شود و چنانچه در استان نتوانیم محصولی را به قیمت مناسب تهیه کنیم، از تولیدات دیگر مناطق و استان‌ها استفاده خواهیم نمود.

با همین بهانه، هورنیوز با حسین گنجعلی (مدیر عامل شرکت پرشین رود سیویل) تنها تولید کننده علائم راهنمایی در خوزستان به مصاحبه ای نشسته  که از محضرتان می گذرد. و امید است که مسئولین زحمتکش استان خوزستان حمایت از این تولید کنندگان را که سرمایه خود را در این راه آورده اند از یاد نبرند.

هورنیوز

 

**از کجا و چه زمانی به کار تولید روی آوردید؟

در ابتدا بنده پرسنل اداره راه و شهرسازی استان بودم و پس از بازخرید شدن از شغل خود، فعالیتم را در بخش خصوصی آغاز کردم. و باتوجه به تخصصم در این اداره که ایمنی راه ها بوده، در سال ۸۷ کارگاه تولید علائم راهنمایی و رانندگی استاندارد را با اشتغالزایی ۳۰ نفر راه اندازی کردم. این کارگاه نخستین و تنهاترین تولید کننده علائم راهنمایی و رانندگی در استان خوزستان و استانهای همجوار است که از وزارت راه و شهرسازی تاییده های لازم را اخذ کرده است.

 

**هدف شما از ایجاد این کارگاه چه بوده است؟

مهمترین هدفم علاقه ی شیرینی بود که به این موضوع داشتم، البته بحث مالی نیز در کنار آن وجود داشت. همچنین باتوجه به اینکه تولید این قطعات کار بسیار تخصصی است و از عهده هر کسی برنمی آید، لذا بنده احساس کردم نیاز است تا در این زمینه ورود کنم. و جا دارد اینجا از مهندس رحمانی مدیرکل فعلی راه و شهرسازی استان که راهنمایی ها و تشویق های بسیار خوبی برای ادامه فعالیت ما داشتند تشکر کنم.

حسین-گنجعلی

 

**در حال حاضر چه پروژه هایی در اختیار شماست و از چند پروژه انجام شده شرکت خود بگوئید؟

در حال حاضر سه پروژه تهیه علائم اخطاری، انتظامی و … استان، تهیه و نصب علائم کمربندی غرب اهواز و همچنین تهیه سیستم روشنایی کل استان است. و البته پروژهایی مثل جاده سد گتوند، سد کارون ۳ و ۴، کمربندی هفتکل، کمربندی شرق و غرب اهواز و… از پروژه هایی بزرگی است که ما تا به امروز انجام داده ایم.

 

**مواد اولیه این قطعات و لوازمی که شما تولید می کنید، از کجا تامین می شود؟

در حال حاضر تولید کنندگان کشورما موفق به تولید شبرنگ نشده اند، اما فلزات آن قطعاً از داخل کشور و فولاد شهرکرد و قزوین و پروفیل آن نیز از اهواز تهیه می شود.

 

**به نظر شما دلیل آمار بالای تصادفات در استان خوزستان، کمبود علائم راهنمایی و رانندگی است یا کیفیت راه ها؟

البته در دو سال گذشته آمار تصادفات در استان کاهش پیدا کرده است، اما ازدحام مسافران که در ایام نوروز به استان خوزستان می آیند الخصوص در مناطق سردسیر و برفگیر، باعث افزایش آمار تصادفات خوزستان می شود. که خوشبختانه اکنون فرهنگ رانندگی در میان مردم جا باز نموده است و این درحالیست که سطح ایمنی راه های استان نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است. و لازم است بگویم در گذشته تنها ساخت جاده ها مطرح بود ولی امروزه به بحث ایمنی راه ها بسیار توجه می شود. و اضافه کنم همانگونه که مستحضر هستید تصادفات سه عامل انسانی، خودرو و جاده ای را داراست و به نظر بنده عامل جاده خیلی به ندرت در تصادفات موثر است.

حسین-گنجعلی-۲

 

**چرا در استان خوزستان و باتوجه به وجود تولید کنندگان داخلی پروژه ها به غیربومی ها واگذار می شود؟

در استانهای دیگر برای افراد بومی اولویت قائل هستند اما در خوزستان متاسفانه اینگونه نیست، درحالی که شاید حتی هزینه تمام شده آن هم بالاتر برود. باتوجه به اینکه ما بومی استان هستیم، طبیعتاً دوست داریم برای استان خودمان کار کنیم. قطعاً با تقویت تولید کننده بومی، می توان به اشتغالزایی بیشتر در استان کمک کرد و کارگاهای فعلی را با افراد بیشتر و وسعت بالاتر توسعه بدهیم.

یکی از گلایه های ما عدم توجه و اولویت برای سپردن پروژه های استان به افراد بومی است. این درحالیست که حداقل برای مثال هزینه رفت و آمد پیمانکاران غیربومی به استان بر روی هزینه نهایی پروژه تاثیر گذار است. بطور مثال در صورتیکه که کارگاه تولیدی ما در نزدیکی کارگاه اداره تاسیسات راه و شهرسازی است و تمامی پرسنل ما افراد بومی استان هستند، بازهم مارا در اولویت قرار نمی دهند و به خرید از بیرون روی می آورند.

 

**انتظار شما  به عنوان بخش خصوصی از دولت برای توسعه بیشتر این کار و در کنار آن افزایش اشتغال چیست؟

انتظار ما این است که حداقل پروژه های درون استانی را به ما واگذار کرده و اعطای تسهیلات برای راه اندازی و گسترش کارگاه تولیدی، وارد کردن ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و… را بیشتر نمایند.

علی-بهمن

 

**در پایان از رابطه خود به عنوان کارفرما با کارگران بگوئید؟

بنده امروز ۳۰ پرسنل دارم که در روز شروع کار مجرد بوده و همه ازدواج کرده اند و تقریبا با خانواده به حدود ۱۰۰ نفر رسیده اند. خدا را شاکرم تا به این لحظه حقوقشان را طبق قانون کار پرداخت نموده و الحمدلله تا کنون تاخیری در پرداختی ها نداشته ایم. البته علاوه بر پرداختی ها  عیدی آخر سال، باتوجه به وضعیت شرکت، پاداش جداگانه ای نیز در نظر می گیریم. و خوشحالم که پرسنل مجموعه با تمام وجود برای شرکت تلاش می کنند و من نیز به عنوان کارفرما تمامی این زحمات را در نظر دارم و امیدوارم مسئولین استانی با حمایت امثال بنده باعث ایجاد شغل و… در استان شوند تا از این رو شاهد تشکیل خانواده های بیشتر و سرو سامان گرفتن جوانان خوزستان زرخیز باشیم.

گنجعلی

۲۰۱۶-۰۵-۲۶_۲-۱۲-۱۳

۲۰۱۶-۰۵-۲۶_۲-۱۳-۱۵

۲۰۱۶-۰۵-۲۶_۳-۲۲-۵۳

https://hoorkhabar.ir/600308کپی شد!
115
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.