آیا گزینه های معتدل و عامه پسند دیگری وجود ندارد/ چرا اقوام دیگر به حساب نیامدند؟

به گزارش هورنیوز، ۲۱ اردیبهشت ماه گذشته استعفای عبدالحسن مقتدایی استاندار اسبق خوزستان، باعث ایجاد بمبی خبری شد که تا به امروز بیش از صدها تحلیل، گزارش، کمپین و… را به همراه داشته است.

در این میان احزاب، دسته ها، گروها و … به مرکز رفته تا با رایزنی بتوانند جایگزینی همسو، برای ریاست بر “کاخ استانداری” داشته باشند. این در حالیست که بیش از ۱۵ گزینه در ده روز گذشته معرفی شده و برخی هم با حجمه های رسانه ایی بسیار فراوان و رفتن بر دفاع در زمین دولت، با افکار مطالبه گری و “اینبار نوبت ماست” در پشت ادعای استاندار بومی و اجماع این خواسته در پی غالب نمودن برخی افراد “دلخواه” خود هستند.

لازم به توضیح است که اقشار مختلف خوزستان می خواهند که استفاده از استاندار بومی و کاربلد، اولویت جایگزینی مقتدایی باشد. ولی نباید با این نام و فشارِ برخی گروهها به معرفی افرادی بپردازند که بطور مثال در زمان تصدی تقریباً پنج ساله ی خود بعنوان مدیر کل، عملکرد معلوم و ضعیفی داشته و فقط با نام بومی قومی بعنوان استاندار به دولت معرفی شوند. همچنین می توان به گزینه ی گروهی دیگر اشاره کرد که وقتی بعنوان یکی از مدیران اسبق در استانداری مشغول به خدمت بوده، نتوانسته موارد و اتفاقات خاص آن زمان را که تا به امروز هم نمود دارند رفع و رجوع نماید؟!

باتوجه به اینکه برخی گروههای قومی در رایزنی برای معرفی استاندار جدید نظرات دیگر اقوام را نادیده گرفته و خود را ذیحق می دانند، به دولت پیشنهاد می گردد، راساً وارد عمل شده و از افرادی استفاده نماید که در سالهای متمادی مدیریتشان، توازن را در استان به ارمغان آوردند.

در میان اشخاصی که خیلی راحت از نام آنها عبور کرده و خدمات ماندگارشان به مردم این استان را نادیده گرفته اند، می شود به مدیران خوش نام عرب همچون فرامند هاشمی، سید خلف موسوی و جمال عالمی نیسی اشاره کرد که هریک در زمان سالها خدمت خود مدیریت معقول و عامه پسندی به اجرا نهاده اند. در سویی دیگر افرادی همانند حیات ممبینی، امین بیانک، امیدوار رضایی و حمید زنگنه می توانستند بعنوان گزینه های بختیاری در این لیست ها جای داشته باشند. همچنین در میان اقوام دیگر خوزستانی که این روزها هم گزینه هایی دارند، می شود به افراد توانمند و کاربلدی همچون محمدرضا شمسایی و ولی الله شجاعپوریان اشاره نمود که مورد اقبال اکثریت مردم استان هستند.

و در نهایت باید منتظر ماند و مشاهده نمود که آیا گزینه ی معرفی شده ی نمایندگان، احزاب و فعالان اجتماعی می تواند به همه مردم استان خدمات یکسان دهد، یا اینکه پس از جلوس بر کرسی استانداری، یارگیری و رفت و آمد های امروزی توصیه کنندگان، بر کلیه امورات آن روز استان فائق می آید؟

https://hoorkhabar.ir/599866کپی شد!
94