بعضی از مدیران شهرداری گزینشی به اعضای شورای شهر پاسخ می دهند/ ارقام پیش بینی شده در بودجه مانند خیال است!

جمشید سلحشور رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز، با حضور در پایگاه خبری هورنیوز در مورد عملکرد شورای چهارم گفت: با لطف خدا و اعتماد مردم پس از ورود به شورا، به دلیل اینکه فرد دانشگاهی و اجرایی بودم، آگاهی زیادی از شورای شهر و شهرداری نداشتم، لذا با دنیای دیگری آشنا شدم. پس از حضور در شورا متوجه مشکلات و انتظارات بسیار زیاد در مقابل امکانات محدود با بیست  ایده متفاوت که هماهنگی این تعداد با توجه به اینکه از اقشار مختلف جامعه بودند، کار دشواری بود، اما با گذشت زمان به تدریج طریقه هماهنگی با یکدیگر را متوجه شدیم. البته با توجه به اینکه بنده هیچ اطلاعی از سه شورای قبلی ندارم، طبق اذعان صاحب نظران شورای چهارم، شورای موفقی بوده است و توانسته در برهه های حساس تصمیمات خوبی بگیرد.

جمشید-سلحشور

وی در مورد مصوبات شورا و عدم پیشرفت برخی پروژه ها اظهار کرد: شورای چهارم به جز جلسات ضروری، هفته ای حداقل یک جلسه برگزار نموده است که در آنها مصوبات زیادی را بررسی کرده. ما توانستیم در عمر شورای چهارم پروژه های بسیار بزرگی را به بهره برداری و اجرا برسانیم. البته در برخی مناطق مشکلاتی داشتیم مثل، پروژه زیرگذر شریعتی که ۷۵ درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد و مانع اصلی مشکل معارضین است که در این زمینه متاسفانه برخی همشهریان همکاری نمی کنند و به همین دلیل است که پیشرفت و توسعه در شهر انجام نمی شود. و این را یادآور شوم که همیشه دلیل اصلی پیشرفت نکردن منطقه ای نسبت به منطقه دیگر عدم تخصیص امکانات از سوی شهرداری نیست، بلکه گاهی مردم استعداد جذب این امکانات را ندارند. برخی از مناطق اعتبارات خوبی برای آنها اختصاص می یابد، اما به دلیل این معضلات روند پیشرفت اجرایی پروژه ها کُندتر است.

سلحشور در مورد مشکلات حاشیه شهر اهواز گفت: مشکلات حاشیه نشینی در اکثر شهرهای جهان وجود دارد اما متاسفانه در اهواز بسیار بیشتر است. در مناطق حاشیه شهر برخورد قانونی با متخلفان صورت نمی گیرد، به همین دلیل زمین های موجود را با بلوک حصار کشی می کنند و صاحب آنها می شوند که در این زمینه باید نیروی انتظامی به کمک شهرداری بیاید و از این تخلف جلوگیری کند. دومین راه حل این مشکلات حمایت دولت از شهرداری ها است. طبق آمار موجود از سال انحلال شورای سوم تا تشکیل شورای چهارم، رقم های بسیار زیادی از طریق اعتبارات دولتی به شهرداری اهواز کمک شد ولی در شورای چهارم یک ریال هم از اعتبارات دولتی تخصیص داده نشد.

وی در تکمیل مباحث کمکهای مالی افزود: مدیران دولتی استان و شهر نماینده دولت هستند اما اعضای شورا، نمایندگان مردم هستند لذا نباید انتظار داشت که نمایندگان مردم به صورت تمام و کمال از برخی اشخاص تبعیت کنند و چون تبعیت نمی کنند، تمام منابع مالی قطع می شوند. و مطمئن باشید اگر این اعتبارات وجود داشته باشد، قطعاً بخش اعظم آن را به مناطق کم برخوردار می رسانیم.

سلحشور-شورای-شهر-اهواز

وی تصریح کرد: شهرداری اهواز درآمدهای بالایی ندارد و ارقام پیش بینی شده در بودجه مانند خیال است زیرا اگر خیلی تلاش بکنیم، ۵۰ الی ۶۰ درصد بودجه محقق خواهد شد. این موضوع را کنار هزینه های شهرداری قرار دهید که باید به نیروهای بسیار زیادی حقوق دهد و هزینه پروژه های بزرگ را نیز تامین کند. البته با حمایت شورا، شهرداری هزینه هایی در این مناطق نموده و تا جایی که توانسته، دریغ نکرده است.

 رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی در مورد سلامت شورا، سهم خواهی و معرفی پنج نفر به شهردار گفت: در خصوص ۵ نفری که گفته شد، ظاهراً توافقی با شهردار شده بود که هر فرد از اعضای شورا پنج نفر را برای جذب در شهرداری معرفی کند اما متاسفانه این موضوع  در حد شعار بود. به صورتی که برای برخی از اعضا این تعداد خیلی بیشتر شد، و برای برخی دیگر از اعضا فقط یک نفر. باتوجه به اینکه انتخابات ما فردی است و نه حزبی، طبیعتاً افرادی که از کاندیداهای شورا حمایت می کنند، انتظار دارند که خود و یا بستگانشان جذب شوند.

این عضو شورا در مورد  انجام مصوبات شورا توسط شهرداری گفت: خیلی از مصوبات شورا در شهرداری عملی نشده اند و متاسفانه پیگیری خوبی از سوی شورا برای اجرای آنها صورت نگرفته است. بعضی از مدیران شهرداری گزینشی با اعضای شورا صحبت می کنند، مثلاً اکثر وقتها برای پیگیری مشکلات مردم که با مدیران شهرداری تماس می گیرم، پاسخ من را نمی دهند، چندبار نیز این موضوع را در شورا مطرح کردم و شهردار نیز در این خصوص تذکر نداده است درحالی که مردم از ما انتظار حداقل رساندن مشکلاتشان به گوش مسئولین را دارند.

 سلحشور در بخشی دیگر درمورد نظم و انظباط مالی حاکم بر شهرداری افزود: به نظر من شهرداری اگر منظم باشد مشکلی وجود ندارد، اما متاسفانه شهرداری مصوبات عمرانی موجود را به دلیل مشکلات مالی اجرایی نمی کند. تا جایی که لنگ پول می ماند، از بودجه عمرانی برداشته و صرف جاری می کند.

هورنیوز

وی در پاسخ به سوال اینکه چرا در حوزه عمران شهری چشم اندازی تعیین نمی شود تا برخی از تغییرات بی فایده مانند تعویض جداول که فقط نیاز به رنگ دارند، جلوگیری شود گفت: از اواخر سال ۹۳ و سال ۹۴ در کمیسیون عمران به این رسیده ایم که چه کنیم. بصورت مثال عنوان کردیم که رنگ آمیزی جداول صورت نگیرد زیرا سوء استفاده های مالی زیادی در آن می شود. در این خصوص تصمیم به وارد کردن دستگاه ساخت جداول و قالب های پیاده رو کردیم که در ابتدا به دلیل مشکلات مالی استقبال نشد اما امیدواریم در آینده نزدیک این امر محقق شود. و خبر خوشی بگویم که در سال ۹۴ نام کمیسیون عمران را عوض کرده و آن را به کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی گذاشتیم که بتوانیم در بخش همسان سازی پیاده رو ها، نمای ساختمان ها و… ورود کنیم.

جمشید سلحشور در خصوص مدیریت واحد شهری افزود: در این زمینه آقای رئیس جمهور این موضوع را مطرح کردند و قول دادند تا آن را پیگیری کنند که فکر می کنم در شورای پنجم اختیارات بیشتری وجود داشته باشد. و خواهشمندیم نمایندگان محترم مجلس، شوراها را رقیب خود ندانند بلکه کمک حال آنها هستند، لذا امیدواریم طرح جامع شهری در مجلس دهم به تصویب برسد.

 وی در مورد عدم وجود خلاقیت در برخی مدیران شهرداری اظهار کرد: در شهرداری اهواز نیروهای خوب و توانمندی در اجرا و مدیریت وجود دارد البته من پیشنهاد می کنم اعضای شورا با توجه به تحصیلات، تجربه، تخصص و خصوصیت های شخصیتی با نظر شهردار، اعضای شورا برای هر پست مدیریتی شهرداری در لیست پنج نفره ای ارائه کنند تا اعضای شورا بدانند که فرد انتخاب شده، با آنها همراه است و مثلاً دیگر گزینشی جواب تلفن اعضای شورا را پاسخ ندهد، زیرا بی اعتنایی به شورا بی اعتنایی به مردم است.

سلحشور در مورد اینکه بالاخره آیا مدیران شهرداری معرفی شده هستند یا خیر گفت: شهردار هرکسی را که خودش خواسته سرکار گذاشته است، زیرا اگر او نخواهد زمین و زمان درخواست کند، زیربار نخواهد رفت.

همچنین وی در پاسخ به سوال انتصاب فردی به عنوان رئیس سازمان در شهرداری با مدرک دیپلم گفت؟ شورا از ابتدا با این کار مخالف بود اما اعضای شورا متاسفانه یکدست نبودند.

به گزارش هورنیوز رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری در پایان گزارشی کوتاه از عملکرد کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اهواز ارائه نمود که از نظرتان می گذرد: تصویب عوارض مازاد ارتفاع / عوارض ساخت و سازهای خارج از پیش آمدگی مجاز / تصویب ضوابط احداث آلاچیق در پشت بام ساختمان ها و املاک ویلایی / تصویب ضوابط احداث نورگیر/ جابجایی مسیر برق فشار قوی خیابان فرشید ۲ در منطقه ۳ / تعریض پل سوم/ متناسب سازی اجرای پیاده روها/ تصویب عوارض تخلفات در نمای ساختمان ها پس از اجرای طرح همسان سازی نمای شهری/ تصویب مناقصه اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر / تغییر نام کمیسیون عمران و افزایش اعضای آن از ۵ نفر به هفت نفر/ پروژه زیرگذر خلیج فارس/ تشکیل کمیته پدافند غیرعامل کمیسیون عمران/ ادامه تقاطع غیرهمسطح ولایت روبروی شهرک نفت/ تعیین نحوه محاسبه وصول عوارض ارزش افزوده واحدهای تجاری زیرحد نصاب/ مشارکت در انجام خدمات تامین قیر مورد نیاز شهرداری اهواز/ پروژه زیرگذر شریعتی که انشالله تا نیم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

https://hoorkhabar.ir/598963کپی شد!
199
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.