شورای شهر اهواز، از قایقرانی و چاپلوسی تا اتهام به درختان!

به گزارش هورنیوز: حجت الاسلام کاظم سواری دوشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستورکار، گفت: با گذشت چند روز از نخستین بارندگی پاییزی، هنوز بسیاری از مناطق اهواز همچون سه راه خرمشهر، خشایار، کیان و کوی علوی غرق آب هستند بنابراین شهرداری باید به فکر تاسیس سازمان قایقرانی در اهواز باشد.

سیدجواد رضوی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در ادامه در نطق پیش از دستور، شرکت آب و فاضلاب اهواز را مسئول مشکلات آبگیری خیابان ها بعد از بارندگی دانست و افزود: مسئولان شرکت آبفا اهواز در پاسخ به پیگیری ها عنوان کرده اند که پولی برای حل مشکل ندارند.
وی اختصاص اعتبار به پروژه فاضلاب اهواز را ضروری دانست و از استاندار و مسئولان استان خواست که اعتبار ویژه ای به این کار اختصاص یابد.

*ارتقای چاپلوسان در شهرداری
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور، با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در چینش نیروی انسانی، نظام حاکم بر آن را سلیقه ای شبه عشایری و پر تبعیض توصیف کرد.
عاشور سواری پور گفت: در موسسه ای مانند شهرداری اهواز وقتی نظام لیاقت و شایستگی به جز در قالب شعاری آن وجود خارجی نداشته باشد؛ وقتی پست ها و عناوین به دور از معیارهای تخصصی و قانونی توزیع می شود؛ وقتی تملق و چاپلوسی برای مدیران به اندازه قرون مستهلک شده وجود دارد و وقتی برای ارتقا یافتن باید از کانال روابط و امان دهی و امان گیری گذر کرد، در این حالت کارکنان دچار بی انگیزگی و نفرت از سیستم اداری می شوند.
وی با بیان اینکه توسعه ساختار شهرداری و مناطق آن، باید به دسترسی بهتر شهروندان به خدمات منجر شود، افزود: شهرداری اهواز به عنوان پردرآمدترین منطقه شهر بیش از ۲۵ سال پیش تاسیس شده اما به دلیل نداشتن ساختمان اداری، مراجعان باید برای انجام امور خود به منطقه ۶ بروند.
سواری پور همچنین توجه شهردار به احداث ساختمان های شهرداری های مناطق را خواستار شد و اضافه کرد: شهرداری منطقه ۸ در یک ساختمان مسکونی و شهرداری منطقه ۳ در ساختمان ترمینال شمال مستقر هستند که به این ترتیب از شهرداری منطقه ۶ با آن امکانات و درآمد اندک نمی توان انتظار برخورداری داشت.
وی در ادامه تعیین تکلیف ساختمان مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز با توجه به افزایش جمعیت دانشجو، تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری و تعیین تکلیف بیمه کارکنان شهرداری اهواز را خواستار شد.

*درختان متهم شدند
جانعلی خورشیدی عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به بحران تنگی نفس در اهواز گفت: مسئولان در اظهار نظر خود گناه این تنگی نفس را به گردن درختان انداخته اند، این در حالیست که همه آلوده کنندگان محیط زیست در این مشکل دخیل هستند و باید مسئولت خود را بپذیرند.
جمشید سلحشور دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور گفت: برای اجرای هر پروژه ای باید علاوه بر جنبه های فنی به جنبه های اجتماعی و اقتصادی آن توجه شود زیرا نمی توان بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی اعم از میراث فرهنگی و محیط زیست پروژه ای را اجرا کرد.
وی با اشاره به اینکه شش ماه از کلنگ زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر می گذرد، افزود: مدت این قرارداد ۳۰ ماه است اما نمی دانیم تا کنون چند درصد پیشرفت داشته است.
وی با بیان اینکه این پروژه بر اساس زمانبندی پیشرفت نداشته، اظهار کرد: یک گروه از کشور آذربایجان قرار است در این پروژه با شهرداری همکاری کند که با توجه به تجهیزات و ماشین آلات آنها می تواند به پیشرفت کار امیدوار بود.
بر اساس این گزارش، یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه با حضور ۱۷ عضو آغاز شد. هوشنگ شیرمردی غایب این نشست بود و حجت مظفری، حسین حیدری و هدایت ممبینی در نیمه های جلسه به جمع شوراییان پیوستند.
عاشور سواری پور، جمشید سلحشور و غلامرضا سبزعلی ناطقین پیش از دستور کار این جلسه بودند که سبزعلی وقت خود را به حجت الاسلام کاظم سواری و سیدجواد رضوی داد.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/586875کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.