کارگران خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند

به گزارش هورنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین روز پنج شنبه نهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس یادواره شهدای کارگر که با حضور فرمانده بسیج کارگری کشور و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت متبوع بصورت ویدئو کنفرانس همزمان با ۳۱ استان و در خوزستان با حضور فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات استان و مدیریت شعب بانک رفاه کارگران خوزستان و مدیر صندوق کارآفرینی و امید و شرکای اجتماعی و اعضای کمیته بزرگداشت هفته کارگر در سالن کنفرانس سپاه ولیعصر عج، برگزار شد، ضمن تبریک به همه کارگران به ویژه کارگران شریف استان خوزستان به مناسبت هفته کار و کارگر و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی ( ع) اظهار کرد: همه ساله پس از تشکیل کمیته کارگری در استان، اقدامات بسیار زیادی با همکاری بسیج کارگری، صدا و سیما، شرکای اجتماعی، نیروی انتظامی و همکاران ما در اداره کل در زمینه تجلیل و تکریم از کارگران صورت می گیرد.

 

کارگران بازوان حرکت هر جامعه به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند

 

غمگین با بیان اینکه کارگران بازوان حرکت هر جامعه به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند، تصریح کرد: بی شک همه پیشرفت های حاصل در مسیر زندگی نشأت گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه ورزی است و هر جامعه ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بیشتر استفاده کند، توسعه و پیشرفت آن رونقی دوچندان خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: هفته کار و کارگر یکی از روزهای جهانی به شمار می‌رود و منشاء آن دادخواهی و روند عدالت طلبی است که تاریخچه آن به اعتراض کارگران به منظور دادخواهی به صورت آرام و بدون خشونت در سال ۱۸۸۶ بازمی گردد؛ در حال حاضر سازمان بین‌المللی کار نیز یکی از سازمان های مهم سازمان ملل است که مراودات بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران به طور عام و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت خاص دارد.

 

غمگین با اشاره به اینکه مفهوم جدید اقتصاد مقاومتی در ادبیات اقتصادی جهان، نقش کارگر است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی که مبتکر آن مقام معظم رهبری است، هدف محوری آن کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید و تلاش برای خودکفایی و خوداتکایی، بازسازی و احیای اقتصاد ملی است.

 

وی لازمه اقتصاد مقاومتی را موفقیت در اجرای همگانی آن دانست و گفت: برقراری عدالت اقتصادی با مشارکت در اقتصاد مقاومتی رابطه تنگاتنگی دارد و همکاری همه بخش‌ها مانند بخش خصوصی، صادر کنندگان، وارد کنندگان، سیستم های بانکی و خصوصاً کارگران در تحقق این اهداف موثر هستند.

 

اقتصاد مقاومتی سمبل نظام اقتصادی است

 

وی اشاره کرد: اقتصاد مقاومتی سمبل نظام اقتصادی است که بر پایه بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی مطرح شده و محورهایی از آن به صراحت متوجه جامعه کار و تولید است.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: کارگران خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند و نقش اصلی در عرصه رونق تولید را بر عهده دارند.

 

ایجاد امنیت شغلی در سایه رشد تولید ملی

 

وی با اشاره به اینکه نقش کارگران در عرصه های مختلفی چون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی بدیل بوده است بیان کرد: کارگران با جان، تن و کارشان در خدمت به نظام و ملت همواره در خط مقدم بوده‌اند.

 

غمگین با تاکید بر اینکه قطعاً اشتغال و امنیت شغلی در سایه تولید به وجود می آید، گفت: تولید ملی موجب اشتغال زایی، کارآفرینی و افزایش بهره‌وری در تمامی عرصه ها به شمار می رود و از آنجا که تولید داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، موفقیت در اقتصاد مقاومتی بهبود وضعیت اجتماعی و رفاه زندگی مردم و رشد و توسعه اقتصادی در کشور را موجب می شود.

 

وی یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی کشور را حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد و گفت: عدم حمایت از تولیدات داخل در واقع خیانت کردن به کارگران است؛ بر همه واضح و مبرهن است که با حمایت از کالاها و تولیدات داخلی و استفاده از آنها در حوزه های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و … موجب رشد و شکوفایی اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز خواهیم شد.

وی اشاره کرد: بهترین مصرف کننده داخلی مقام رهبری است که از خودکار، قلم، کاغذ تا لباس ایشان صدرصد تولید داخل است.

 

کسب بیش از ۲۲ تقدیر نامه توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در یکسال و نیم اخیر

غمگین ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته و به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و مقام عالی وزارت، در حوزه های مختلف از جمله روابط کار، تعاون، اشتغال و امور اجتماعی در خارج از سازمان و در حوزه پشتیبانی و منابع انسانی که مرتبط با صیانت از پرسنل است در داخل سازمان، توانستیم گامهای بسیار موثری را برداریم که در این راستا اقدامات بسیار گسترده‌ای با بیش از ۱۱۰ عنوان ماموریت مستقیم و یا فوق برنامه صورت گرفته است که خروجی آن ۲۲ بار تقدیر از این اداره کل بوده است و این میسر نمی شد مگر با یک کار تیمی و اثرگذار با محوریت کار جهادی.

 

وی افزود: کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی استانداری خوزستان، انتخاب کارگر و واحد کار نمونه ملی در کشور برای نخستین بار از خوزستان، و ده ها موفقیت دیگرگوشه ای از اقدامات شاخص اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ۲۰ ماه گذشته است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان تاکید کرد: ما توانستیم برای نخستین بار در حوزه تعاون رتبه نخست اتاق فکر در حوزه پژوهش را کسب کنیم و برای اولین بار طی دو سال پیاپی اعتبارات بخش تعاون را صدرصد جذب کرده ایم این در حالی است که در سال ۹۷ بالغ بر ۸۵ درصد اعتبارات این حوزه برگشت خورده بود ما فعل بهترین بودن را صرف کردیم.

غمگین با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵ هزار بازرسی از شرکت ها و کارخانجات توسط بازرسان کارصورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ما توانستیم بیش از ۲۵ هزار رای در مراجع رسیدگی و بیش از ۸ هزار رای سازشی را صادر کنیم و همچنین در حوزه معاونت امور اجتماعی، نیز ۱۰۰۰ درصد پیشرفت کار داشته ایم که بسیار قابل توجه است.

وی گفت: ما توانستیم در معاونت اشتغال در۳ حوزه‌ مهم فعالیت کسب و کار، شامل: کارورزی، مشوق بیمه‌ای و یارانه دستمزد رتبه نخست را در کشور به دست آوریم.

 

غمگین اضافه کرد: ما توانستیم در حوزه معاونت پشتیبانی و منابع انسانی با صیانت از پرسنل خود و ارائه خدمات قابل قبول آن هم در سالی که با تحریم و شیوع ویروس کرونا و مشکلات بسیار زیاد کسری بودجه مواجه بودیم، خدمات‌ مطلوب و خوبی به همکاران ارائه دهیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت توانسته ایم بیش از ۱۱۰ برنامه مستقیم و یا فوق برنامه را اجرا و به منصه ظهور برسانیم کاری بزرگ و شگرف که منجر به بیش از ۲۲ بار تقدیر شده است که در این راه علاوه بر ۷۰۰ همکار در اداره کل، شرکای اجتماعی و بسیج کارگری به مانند دو بازوی توانمند همواره همراه ما بوده‌اند.

https://hoorkhabar.ir/694632کپی شد!
37
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.