بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان حمیدیه

هورنیوز – برای اجرای این طرح در مجموع ۶۴میلیارد و ۲۴۳میلیون ریال از محل کمک‌های بدون عوض دولت و خودیاری کشاورزان منطقه هزینه شده و با بهره برداری از آن راندمان آبیاری در اراضی زیرپوشش تا ۷۰درصد بهبود می‌یابد.

 

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در آیین بهره برداری از این طرح گفت: در گام دوم طرح آبیاری تحت فشار حمیدیه ، سطح اراضی زیرپوشش به ۶۰۰هکتار خواهد رسید.

 

خدارحم امیری زاده با بیان اینکه تاکنون ۱۲۶هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است افزود: امسال سهم استان در آبیاری تحت فشار چهار هزار هکتار است که سه هزار هکتارآن در دست اجرا است.

 

وی به ظرفیت‌های عظیم بخش کشاورزی خوزستان به عنوان قطب نخست کشاورزی کشور اشاره کرد و افزود: با وجود طرح های عظیم دولت تدبیر و امید در خوزستان از جمله طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری که گام نخست آن در سطح ۲۹۵هزار هکتار اجرا و به بهره برداری رسیده است، هنوز بسیاری از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

 

در آیین بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار حمیدیه که جمعی از کشاورزان منطقه حضور داشتند اعلام شد با بهره برداری از این طرح میزان تولید محصولات کشاورزی در اراضی زیرپوشش به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

 

حمیدیه در ۲۵کیلومتری غرب اهواز واقع شده و حدود ۵۰ هزارهکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از آب رودخانه کرخه آبیاری می‌شوند.

 

بخشی از طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان حمیدیه اجرایی شده که منجر به بهبود تولیدات کشاورزی و ارزش افزوده اراضی کشاورزی شده است.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/692123کپی شد!
103