حدود ۳۰ نفر از گروهک الحوازیه دستگیر شدند

هورنیوزمجتبی ذوالنوری با یادآوری حادثه تروریستی اهواز، گفت: امروز فرمانده نیروی زمینی ارتش، مقاماتی از سپاه، نیروی انتظامی و همچنین دستگاه‌های دیگر دخیل در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای ارایه توضیحات پیرامون حادثه اهواز حاضر خواهند شد، این جلسه در تکمیل جلسه روز یکشنبه خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عوامل دستگیر شده از جریان الحوازیه هستند، در رایزنی‌های انجام گرفته برخی از کشورها اذعان داشتند اگر ادله ایران بر اقدام تروریستی این گروهک قابل اثبات باشد، بعد از محاکمه این افراد را به ما تحویل دهند.

عربستان و امارات پشتیبان گروهک الحوازیه

وی افزود: عربستان و امارات از این گروهک پشتیبانی داشتند لذا باید منتظر پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی باشند، تاکنون نزدیک به ۳۰ نفر از این افراد دستگیر شدند که عقبه‌ها و پشتیبان آنها هستند، بر اساس اطلاعات دقیق رابطه این افراد با بیگانگان اثبات شده است.

بررسی ابعاد حادثه برای اتخاذ تصمیم یکپارچه

ذوالنوری ادامه داد: تروریستی بودن این حادثه با مشارکت کشورهای همسایه و حکام دست نشانده آمریکا در منطقه اثبات شده و محرز است، در این نشست کم و کیف آن بررسی می‌شود تا نظام تصمیم یکپارچه برای برخورد بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخورد با افرادی که در اجرای اقدامات تامینی در این موضوع کوتاهی داشتند هم صورت خواهد گرفت، زیرا این عملیات ارزش تاکتیکی ندارد و هدفمند صورت نگرفته و عملیات کور بوده است.

رد پایی از داعش در حادثه اهواز وجود ندارد

وی ادامه داد: ، تصریح کرد: داعش نیز در جریان این حادثه تلاش کرد تا از فرصت استفاده و وانمود کند که پاسخ جریان مقاومت را داده است. از سوی دیگر با حمایت خود می‌خواست جریان الحوازیه که گروهک کوچک و قابل اضمحلال بود را از اضمحلال نجات دهد تا در آینده به عنوان عوامل خود استفاده کند.

مجلس بهترین رُکن بررسی حادثه تروریستی اهواز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کوتاهی‌هایی در سطوح مختلف صورت گرفته که با تشکیل جلسه شورای تامین استان ماموریت‌ها و سطوح تفکیک و مشخص خواهد شد و با توجه به اینکه ارتش، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و حتی ستاد کل نیروی‌های مسلح جزء ذی نفعان هستند، مجلس شورای اسلامی (کمیسیون امنیت ملی) بهترین رُکن برای ورورد به این موضوع است.

https://hoorkhabar.ir/675816کپی شد!
108