بیش از ۷ هزارمتر زیر ساخت شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی زرگان در حال تکمیل

هورنیوز – فردوس کریمی مدیرعامل این شرکت ضمن بیان مطلب فوق ،گفت: عملیات اجرایی خط انتقال وشبکه جمع آوری فاضلاب خانگی منطقه زرگان اهواز یکی از این ۱۷ پروژه است که با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و با هدف دفع بهداشتی فاضلاب منطقه و ارتقا سلامت شهروندان توسط آبفا اهواز در حال انجام می باشد.

کریمی افزود: مجموع طول این پروژه ۷ هزارو ۶۳۲ متر، شامل ۱۰۷۲ متر لوله پلی اتیلن ۴۰۰میلی متری ،۵۵۹ متر لوله بتنی ۶۰۰ میلیمتری ،و۶۰۰۱ متر لوله ۳۰۰ میلیمتری است.

وی وجود کانال های روباز قدیمی و نیز انشعابات آب غیر مجاز در این منطقه را از موانع اجرای پروژه بر اساس زمان بندی اعلام شده دانست و تصریح کرد: همچون برخی مناطق دیگر در اهواز، نامرغوب بودن (ریزشی بودن)جنس خاک این منطقه ما را ناچار به اجرای سیستم سپرکوبی کرده است و البته بافت فشرده منازل مسکونی نیز بر سختی کار می افزاید.

عمق قرارگیری لوله ها در این پروژه ،بر اساس نوع و جنس آن ها که به دو دسته پلی اتیلن و بتنی تقسیم می شوند، چهار تا شش متر از سوی مدیرعامل آبفا اهواز اعلام شد.

فردوس کریمی تکمیل این پروژه را مستلزم ساخت ۲۹۴ حلقه منهول با قطر دو متر و نیز یک دستگاه منهول پمپ بتنی برشمرد و گفت: این منهول پمپ وظیفه انتقال فاضلاب از خطوط ثقلی را با شیب سه در ۱۰۰۰به دیگر شبکه ها و در نهایت به تصفیه خانه فاضلاب شرق بر عهده دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون ۲۸۳ متر از خط انتقال پلی اتیلن ۴۰۰ میلیمتری و ۳۶۴ متر از خط انتقال پلی اتیلن ۳۰۰ میلیمتری به اتمام رسیده است.

https://hoorkhabar.ir/673324کپی شد!
64