تجهیزات ایمنی خوزستان مطابق با استانداردهای کشور نیست

هورنیوز غلامرضا شریعتی در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس که امروز (هشتم آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امکان وقوع حوادث طبیعی همیشه وجود دارد و باید خود را در برار چنین حوادثی ایمن کنیم. در برخی کشورها ساختمان‌هایی وجود دارند که در برابر زلزله‌های بالای ۷ ریشتر مقاومت می‌کنند و ما نیز باید به تدریج و در یک بازه زمانی مشخص جهت ساخت چنین ساختمان‌هایی اقدام کنیم.

وی افزود: هدف برگزاری این مانور آموزش بیشتر دانش‌آموزان جهت حفاظت از خود و دیگران در صورت وقوع زلزله است که با توجه به همکاری دستگاه‌های مختلف و آموزش دانش‌آموزان این مانور به خوبی برگزار و به هدف خود رسیده است ولی باید این آموزش‌ها گسترش یابد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: علاوه بر اینکه بخشی از آمادگی برای مقابله با زلزله، آموزشی و انسانی است ولی باید امکانات و تجهیزات نیز مهیا شوند. همچنین باید در ساخت ساختمان‌ها اصول و نکات ایمنی رعایت شود.

شریعتی با بیان اینکه در بعضی مواقع پس از وقوع بلایای طبیعی متوجه می‌شویم که اصول ساخت ساختمان‌ها رعایت نشده است، ادامه داد: دستگاه‌های متولی در قبال عدم رعایت اصول فنی و استاندارد کوتاهی نکنند و تأکید می‌کنم همه دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند نکات ایمنی را در ساخت ساختمان برای ایمنی در برابر بلایای طبیعی رعایت و از حقوق آحاد مردم دفاع کنند.

وی گفت: بسیاری از آسیب‌ها ناشی از کاهلی و کم‌کاری‌های گذشته است که باید در این زمینه به طور جد همت کنیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات خوبی برای مقابله با زلزله خوزستان وجود دارد ولی با توجه به پتانسیل و صنایع موجود در خوزستان این امکانات و تجهیزات در حد وسعت استان نیست که در این  زمینه با شهرداری جهت خرید بالابرهای بلندمرتبه، آب‌پاش‌ها و ساخت دو سالن مدیریت بحران در غرب و شرق اهواز صحبت شده و امیدواریم که تامین این تجهیزات تا یک سال آینده محقق شود.

شریعتی عنوان کرد: باید به تدریج و با برنامه‌ریزی در یک پروسه سه ساله امکانات لازم برای رویارویی با حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای کشور شود.

وی با اشاره به تخریبی بودن ۳۰ درصد مدارس خوزستان تصریح کرد: اگرچه وزارت آموزش و پرورش بودجه ملی دارد ولی ما نیز به عنوان استانداری خوزستان در بازسازی مدارسی به صورت ویژه و به جد وارد شدیم و امیدواریم نوسازی مدارس جدی‌تر اقدام کند تا استاندارد‌های مدارس خوزستان ارتقا یابد.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/669789کپی شد!
2667