پوشش اینترنت و تلفن همراه در مرزهای چذابه و شلمچه تقویت شده است

هورنیوزمحمد جواد آذری جهرمی امروز در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه امکاناتی که در سال گذشته در خوزستان بوده بر اساس گزارش‌ها و تمهیداتی که توسط ستاد اربعین انجام گرفته، بسیار مطلوب‌تر شده است.

وی افزود: با تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام گرفته در مناطق مرزی چذابه و شلمچه، پوشش اینترنت وای فای به خوبی اجرایی شده و ارتباط خطوط تلفن‌های همراه نیز در این زمینه تقویت شده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اکنون در بحث آنتن دهی خطوط و اینترنت وای فای در داخل کشور با مشکلی مواجه نیستیم.

آذری جهرمی عنوان کرد: تلاش‌های زیادی در زمینه تقویت خطوط تلفن همراه در نجف و کربلا انجام گرفت اما در این زمینه هیچ اقدامی از سوی کشور عراق انجام نشد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری‌های انجام گرفته در روزهای آینده مجوزهای لازم صادر شود تا شرکت‌های ایرانی و عراقی بتوانند خدمات موردنیاز زائران را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

آذری جهرمی ادامه داد: از نظر تعرفه مکالمات در کشور عراق هنوز تغییری به وجود نیامده است زیرا طرف عراقی در این زمینه هیچ اقدام متقابل و همکاری را انجام نداده است.

وی ادامه داد: تعرفه مکالمات در کشور عراق وابسته به اپراتورهای آن کشور است. پیش از ایام اربعین از کشور عراق درخواست کردیم که ایران حاضر است نصف هزینه تعرفه‌ها را پرداخت کند تا خدمتی را به زائران ارائه دهیم اما هنوز همکاری لازم در این زمینه از سوی طرف عراقی انجام نگرفته است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: مردم خوزستان سال‌هاست که از ضعف خطوط ارتباطی رنج می‌برند و در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند. در این راستا برای حل مشکل ارتباطی خورستان حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت پوشش تلفن‌های همراه و تلفن ثابت، بیشتر در منطقه شمال خوزستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: نبود زیرساخت‌های برق باعث شده تا پیشرفت پروژه‌ها در استان مطلوب نباشد زیرا در نقاطی که سایت‌های مورد نیاز خطوط در حال نصب است زیرساخت‌های برق وجود ندارد و روند کار را کند کرده است.

https://hoorkhabar.ir/669071کپی شد!
2797