طرح رجیستری موبایل انحصار واردات را بشکند

هورنیوزعلی‌محمد رحمانی‌زاده اظهار کرد: طرح رجیستری موبایل برای آن است تا گوشی‌های قاچاق از گوشی‌های غیر قاچاق در بازار تشخیص داده شوند و فعلا فقط برای گوشی‌های موبایل آیفون در حال اجراست.

وی افزود: این طرح به مردم این امکان را می‌دهد که بتوانند گوشی‌های قاچاق موجود در بازار را بشناسند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان تصریح کرد: اگر این طرح به صورت واقعی اجرایی شود و باعث نشود قیمت گوشی‌ها در بازار افزایش پیدا کند می‌تواند طرح خوبی باشد.
 
رحمانی زاده عنوان کرد: اگر اجرای طرح رجیستری موبایل باعث شکسته شدن انحصار بازار واردکنندگان شود و به همه اجازه واردات گوشی موبایل داده شود می‌تواند نقش موثری را در ایجاد بازار رقابتی و کنترل قاچاق داشته باشد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان گفت: باید هرکدام از شرکت‌ها این قابلیت و اجازه را داشته باشد تا بتوانند نسبت به واردات موبایل اقدام کنند نه این‌که واردات تنها در انحصار یک شرکت باشد. زیرا اگر واردات تنها در انحصار یک شرکت باشد، قیمت عرضه گوشی هیچگاه کاهش پیدا نمی‌کند و همیشه ثابت می‌ماند و این مساله به ضرر مصرف کننده است.

رحمانی زاده با بیان این‌که باید انحصار واردات گوشی از بین برود، اظهار کرد: زمانی طرح رجیستری گوشی‌های موبایل جواب می‌دهد و به سود مردم و مصرف کننده‌هاست که انحصار واردات گوشی‌های موبایل از بین برود و تمام شرکت‌ها بتوانند نسبت به واردات اقدام کنند.

وی ادامه داد: باید همه شرکت‌ها اجازه واردات موبایل داشته باشند تا رقابتی میان همه ایجاد شود که باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود و رضایت مصرف کننده را نیز به همراه دارد و اگر انحصار واردات در اختیار یک شرکت کننده باشد، شرایط به سود مصرف کننده نخواهد بود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان با اشاره به این‌که قاچاق اقتصاد ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح رجیستری موبایل به مبارزه با قاچاق تلفن همراه کمک می‌کند. همچنین شرایطی را فراهم می‌کند تا خدمات پس از فروش در کشور فعال شود.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/669061کپی شد!
1315