تعداد شهدای حله به ۶۰ نفر میرسد

هورنیوز – علی حسین حسین زاده صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص حادثه تروریستی حله، با تسلیت به مردم شهید پرور خوزستان و خانواده بازماندگان این واقعه و با تاکید بر اینکه رسانه ها باید در گسترده کردن این رویداد حساسیت بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: بعد از رخ دادن این حمله تروریستی، بلافاصله اقدامات اولیه جهت جمع آوری اطلاعات صورت گرفت و روز جمعه شورای تامین در استان تشکیل شد.

وی افزود: یکی از مصوبات این بود که ستادی تحت عنوان شهدای حله جهت پیگیری مسائل این واقعه راه اندازی و بر این اساس اولین اقدامی که این ستاد انجام داد این بود که اسامی مختلفی که دستگاه ها و سازمان هایی همچون وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت، اداره گذرنامه نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها در اختیار داشتند جمع آوری کردند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: بر این اساس یک بررسی میدانی پیرامون تعداد شهدایی که در این حادثه مفقود شده بودند جمع آوری شد و داده ها مورد تطبیق قرار گرفت و به خانواده هایی که تماس گرفته بودند اعلام شد که از روز شنبه برای نمونه دادن و آزمایش DNA به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: با اتمام آزمایشات در ساعت ۲۳ روز شنبه بلافاصله در ساعت ۲۴ همان روز آزمایشات و نمونه ها به تهران ارسال و در ساعت دو و ۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه به پزشکی قانونی مستقر در تهران تحویل و از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح کار تطبیق نمونه های ارسالی با نمونه های دریافت شده از پیکر شهدا آغاز شد.

حسین زاده بیان کرد: برآورد اولیه ما از تعداد شهدا بین ۲۵ تا ۳۰ نفر بود که متاسفانه با پیگیری های به عمل آمده و گزارشات میدانی این تعداد ساعت به ساعت افزایش یافت.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: تاکنون اسامی قطعی ۱۴ نفر از شهدا بر اساس تطبیق نمونه ها مشخص شده و تا پایان امروز هم تعداد بیشتری مشخص می شود که احتمالا به ۲۵ نفر برسد. برآورد فعلی ما از تعداد شهدا ۶۰ نفر است.

قطعه ای در بهشت آباد اهواز برای شهدای حله

وی گفت: از سوی شهرداری قطعه ای در بهشت آباد اهواز برای شهدای حله در نظر گرفته شده و مراسم تشییع شهدای شناسایی شده فردا با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات به نمایندگی از هیئت دولت و تمام مسئولان استانی و اقشار مردم برگزار می شود.

حسین زاده اضافه کرد: بر این اساس برای تکریم و گرامی داشت یاد این شهدا روز گذشتهجلسه ای با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، دکتر شریعتی استاندار خوزستان، اعضای شورای تامین و ستاد پیگیری شهدای حله برگزار و مقرر شد فردا(۱۰ آذرماه جاری) مصادف با شهادت امام رضا(ع) ساعت ۹ صبح مراسم باشکوهی در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شود.

وی یادآور شد: حادثه تروریستی آنقدر فجیع و وحشیانه و شدید بوده که بسیاری از پیکرها متلاشی شده و با توجه به عمق فاجعه امکان شناسایی وجود نداشت، در همین راستا در یک پروسه زمانی هر چه اطلاعات تکمیل تر شود، به اطلاع مردم می رسانیم.

شناسایی و تفکیک شهدا

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: برای شناسایی و تفکیک هر چه سریع تر پیکر شهدا، پزشکی قانونی در تهران به صورت سه شیفت نسبت به تطبیق آزمایشات اقدام کرده و با توجه به بررسی های به عمل آمده همه شهدا خوزستانی و مربوط به شهدهای اهواز، شادگان، حمیدیه و کارون هستند.

حسین زاده در ادامه افزود: بر اساس آمار و اسامی جمع آوری میدانی بیشتر شهدا خانم هستند و همچنین با پیگیری های به عمل آمده از بیوگرافی افراد اکثر آنها قاری، حافظ، معلم و مربی قرآنی بودند، بین چهار تا پنج نفر از این عزیزان مجروح و مابقی به شهادت رسیده اند

https://hoorkhabar.ir/637311کپی شد!
139