انجام ۱۶ عملیات امداد و نجات در اهواز طی ۲۴ ساعت

مقصود حق‌شناس اظهار کرد: طی تماس مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز آتش نشانان با انجام ۱۶ مورد عملیات امداد و نجات در سطح شهر توانستند به ۱۱ مورد از عملیات‌های امداد و نجات که مربوط به محبوس شدگان در آسانسور می‌شد رسیدگی و ۱۵ نفر را از آسانسور‌ها خارج کنند.

وی افزود: چهار مورد از حوادث به دفع حیوانات موذی مربوط می‌شد که باعث سلب آسایش ساکنان در منازل مسکونی شده بود ولی با حضور آتش نشانان این حیوانات شامل سگ، مار و گربه به دام انداخته شدند.

*نجات کودکان هفت و پنج ساله

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: دو مورد از گزارش‌ها مربوط به محبوس شدن دو کودک هفت ساله و پنج ساله در اتاق خواب یک خانه و محبوس شدن خانواده‌ای در خانه به دلیل خرابی قفل خانه می‌شد که در دو عملیات آتش نشانان موفق به نجات جمعا ۶ نفر شدند خوشبختانه در طی این حوادث فردی آسیب ندید و آتش نشانان پس از انجام عملیات به ایستگاه‌های آتش نشانی بازگشتند.

*خودروی اروندی دچار حریق شد/ عملیات فشرده برای خاموشی

حق‌شناس در ارتباط با حادثه حریق خودروی اروندی گفت: ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه شب گذشته طی تماس مالک خودروی اروندی با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از حریق خودروی خود در مسیر جاده اهواز حمیدیه مقابل زیارتگاه سید هادی خبر داد.

وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله به ماموریت اعزام و چهار دقیقه پس از تماس مالک خودرو با سازمان آتش نشانی اهواز در محل حاضر شدند. آن‌ها با حضور در محل حادثه همزمان با کنترل جمعیت حاضر و همینطور مسیر تردد خودرو‌ها سریعا اقدام به قطع برق خودرو و اطفای حریق کردند.

حق‌شناس یادآور شد: به دلیل تشخیص آتش نشانان در خصوص منشاء حریق از ناحیه مخزن بنزین این خودرو، عملیات اطفای حریق و خنک سازی از قسمت باک خودرو صورت گرفت آتش نشانان توانستند طی عملیات فشرده‌ای پس از ۴۵ دقیقه عملیات را به پایان برسانند و پس از اطمینان از عادی شدن شرایط ایمنی تردد خودرو‌ها و ساکنان به ایستگاه خود بازگشتند.

وی در ارتباط با علت حادثه گفت: علت این حادثه از سوی آتش نشانان اتصالی برق از ناحیه مخزن بنزین خودرو تشخیص داده شد که با اقدام به موقع آتش نشانان از سرایت حریق به اماکن و خودرو‌های همجوار و آسیب به عابران پیاده جلوگیری شد.

فارس
https://hoorkhabar.ir/598176کپی شد!
64