جایگاه آخر خوزستان در پرداخت تسهیلات بانکی

عبدالحسن مقتدایی صبح امروز در جلسه کار گروه اشتغال که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه در زمینه‌های پرداخت تسهیلات بانکی در جایگاه آخر کشور قرار داریم اظهار کرد: این موضوع در جلسه راهبردی خوزستان بیان خواهد شد تا وضعیت آن مشخص شده و تکلیف معلوم شود.

وی با بیان اینکه میزان همکاری ما با بانک‌ها به میزان همکاری آنها با ما خواهد بود افزود: در صورتی که این بانک ها همکاری لازم را نداشته باشند تعامل متوقف می‌شود و در صورت همکاری بانک‌هایی در این امر، هزینه‌های دولت و حقوق کارمندان را نیز در آن قرار خواهیم داد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: وقتی که سپرده‌ها در استان در برابر تسهیلات دارای جایگاه خوبی است ما نیز از اختیارات قانونی محول شده استفاده می‌کنیم.

مقتدایی با اشاره به اشتغال غیر بومی‌ها در خوزستان خاطرنشان کرد: مشغول به‌کار کردن برخی از افراد فاقد تخصص در این استان برای ما قابل قبول نیست و انتظار می‌رود فرمانداری‌ها به‌صورت جدی پیگیر این موضوع باشند.

وی با اشاره به مشاغل خانگی و اقداماتی که باید برای این امر صورت بگیرد عنوان کرد: انتظار می‌رود تسهیلات مربوط به این امر در دو بانک به‌صورت متمرکز باشد و از این رو با اعلام به مسئولان بانک مرکزی خواستار قرار دادن اعتبارات در بانک پست بانک و کارآفرینی امید هستیم و در غیر این‌صورت این تسهیلات را نمی‌خواهیم.

مقتدایی با اشاره به ارتقا ۶ پله‌ای استان در زمینه کنکور گفت: در این امر در آموزش و پرورش نیز به موفقیت دست یافته و ارتقا رتبه داشتیم ولی در بخش تسهیلات چون جزء وظایف ما نبود نتوانستیم به موفقیت دست پیدا کنیم و از این رو تلاش‌های خود را ادامه خواهیم داد.

 این مسئول با اشاره به اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان به‌دلیل اشتغال بومی و خرید از استان ترک تشریفات شد که در این راستا از اختیاراتی که داشته‌ایم استفاده کردیم، اضافه کرد: مدیریت بانک‌ها از الان اعلام کنند که در راستای ارائه تسهیلات مشاغل خانگی توان همکاری را دارند یا خیر که ما نیز تلاش زیادی نکنیم.

عالی‌ترین مقام دولت در استان خوزستان با اشاره به ۳۷۵ میلیارد تومان درآمد مازاد در استان تشریح کرد: این مبلغ خارج از تعهدات دولتی بوده که اثرات آن در بین مردم دیده می‌شود.

 مقتدایی در پایان اظهار کرد: تجارت‌ها و مبادلات مرزی نیز به اشتغال کمک کرده و ما باید برای موفقیت بیشتر تلاش‌های خود را افزایش دهیم.

https://hoorkhabar.ir/597784کپی شد!
40