قدیمی ترین تالار شهر اهواز احیاء می شود/ بازسازی تالار شهر با تجهیزات روز دنیا

به گزارش هورنیوز ؛ امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری از بازسازی تالار شهر (قدیمی ترین تالار در شهراهواز) با استفاده از تجهیزات و استانداردهای روز دنیا خبر داد وگفت:قرارداد بازسازی تالار شهر که مدتهاست به صورت ساختمانی مخروبه درآمده بسته شده است و این تالار تا ۶ ماه دیگر قابل استفاده و بهره برداری خواهد بود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در شهر اهواز اماکن و فضاهای فرهنگی بسیار محدود است و این امر برگزاری بسیاری از برنامه ها را با مشکل مواجه می سازد.با توجه به اینکه شهرداری اهواز طی سالهای اخیر گرایش بسیاری به برگزاری برنامه های فرهنگی داشته است وجود یک تالار با استانداردهای روز دنیا جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزش شهروندی ضروری به نظر می رسد. از سویی دیگر تنها تالار شهرداری نیز که مدت زمان زیادی از عمرش می گذرد به دلیل انجام نشدن تعمیرات اساسی در زمان خود ، تبدیل به ساختمانی مخروبه شده و امکان استفاده از آن وجود ندارد و به همین دلیل شهرداری برای برگزاری برنامه ها ومراسمات خود ناچار به اجاره سالنها و تالارهای دیگر است که این خود هزینه هایی را بردوش شهرداری تحمیل می نماید.

آهن جان سپس به نیاز هنرمندان به اماکن فرهنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنرمندان خوزستانی بخصوص در عرصه تئاتر و نمایش فضای مناسبی برای تمرین و اجرا ندارند که این خود موجب نارضایتی و سرخوردگی هنرمندان می شود لذا با بازسازی این تالار که قابلیت دسترسی بسیار خوبی دارد می توان گامی هرچند کوچک در راستای کمک به هنرمندان و اعتلای فرهنگ و هنر در شهر اهواز برداشت.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز افزود: خوشبختانه پس از مدتها پیگیری بالاخره پیمانکار بازسازی تالار مشخص و قرارداد بازسازی بسته شد. در بازسازی این تالار که در یکی از بهترین نقاط شهر اهواز با دسترسی بسیار آسان برای شهروندان قرار دارد تلاش میکنیم از جدیدترین تجهیزات استفاده شده و ساخت تالار طبق استاندارد های روز دنیا صورت پذیرد.

https://hoorkhabar.ir/597721کپی شد!
65