نجات ۱۴۰ سرنشین ۳۰ خودروی مانده در برف

صادق سلامت اظهار کرد: از ۲۳ آذر ماه تاکنون جمعیت هلال احمر عملیات های متعددی را در استان انجام داده است.

وی افزود: از روز گذشته تا به امروز در محور تاراز به سمت چهارمحال و بختیاری ۳۰ خودروی گرفتار در برف را با ۱۴۰ سرنشین نجات دادیم. این افراد در پایگاه امداد و نجات جاده ای و کوهستانی تاراز اسکان داده شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: دو تیم عملیاتی پنج نفره در نجات افراد گرفتار در برف همکاری داشتند. این تیم ها به تجهیزات امداد و نجات کوهستانی، خودروی امداد و نجات و همچنین آمبولانس مجهز هستند.

سلامت بیان کرد: با وجود ۱۵ پایگاه ثابت امداد و نجات کوهستانی، جاده ای، هوایی و ساحلی در استان، هشت پایگاه امداد و نجات موقت نیز در جاده باغملک، دو راهی جاده مسجدسلیمان، سلطان آباد رامهرمز، حسینیه در اندیمشک، تاراز، خیرآباد بهبهان و همچنین سراک و دهدز ایذه نیز راه اندازی شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به سفر راهیان نور در این فصل به استان خوزستان در جاده سوسنگرد به دهلاویه نیز یک پایگاه امداد و نجات موقت خاص راهیان نور راه اندازی کردیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به اعلام بارندگی تا روز شنبه ۴۰ تیم امداد و نجات واکنش سریع به همراه بالگرد پایگاه هوایی آماده باش هستند تا در صورت بروز حادثه از جمله سیلاب و آبگرفتگی اقدام به امدادرسانی کنند.

مهر

https://hoorkhabar.ir/592253کپی شد!
49