آغاز حملات هوایی روسیه علیه داعش در سوریه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه می‌گوید که کشورش عملیات‌های نظامی علیه داعش را در سوریه آغاز کرده است. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع امنیتی سوری گزارش داد که جنگنده‌های روسی اهدافی را در سه استان سوریه مورد حمله قرار داده‌اند. المیادین نیز گزارش داد که جنگندهای روسی ۵ حمله هوایی را علیه نقاطی در التلبیسه، الرستن، الزعفرانه و المکرمیه در ریف حمص انجام داده و خساراتی را به تروریست‌ها وارد کردند.

خبرگزاری فارس نیز گزارش داد، پیش از این منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه مدعی شده‌اند که جنگنده‌های روس امروز در حومه شهر حمص در سوریه، عملیات انجام داده‌اند. منابعی که «شبکه سوریه مباشر» از آنان به نام منابع میدانی یاد کرد گفتند که «هواپیماهایی که شهر تلبیسه را (در شمال ریف شمالی حمص) هدف قرار دادند، مانند جنگنده‌هایی نیست که آسمان این شهر معمولا شاهد آنان بود».

درخواست بشار اسد از روسیه برای عملیات هوایی در سوریه
دفتر ریاست جمهوری سوریه ساعاتی پیش خبر داد که بشار اسد، رئیس جمهور این کشور در نامه‌ای رسمی از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درخواست کمک و اعزام نیروی هوایی به کشورش کرده است. ریاست جمهوری سوریه اعلام کرده، اعزام نیروی هوایی روسیه به سوریه، به درخواست دمشق انجام شده و در این خصوص، اسد نامه‌ای به پوتین ارسال کرده است.اسد در این نامه از پوتین خواسته است در چارچوب مبارزه با تروریسم، نیروی هوایی به سوریه اعزام کند. ریاست جمهوری سوریه می گوید، این درخواست طبق قوانین بین‌الملل و توافق نامه‌هایی است که برای تحقق منافع دولت و ملت و حاکمیت ارضی دو کشور امضا شده است.

پوتین: منتظر نمی‌مانیم تا تروریست‌ها از سوریه به روسیه برسند
ساعتی پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: اگر تروریست‌ها در سوریه موفق شوند، به سراغ روسیه خواهند آمد و ما منتظر چنین چیزی نمی‌ایستیم. وی افزود:‌ تنها راه برای مقابله با تروریسم موجود در سوریه انجام اقدامات پیشدستانه است. پوتین گفت: حمایت از دولت بشار اسد از طریق حملات هوایی خواهد بود و نیروهای زمینی روسیه در سوریه حضور نخواهند داشت. ساعاتی پیش بود که مجلس علیای روسیه با اکثریت آرا با درخواست رئیس جمهوری این کشور برای بکارگیری نیروهای نظامی در خارج موافقت کرد. پس از آن نیز سرگئی ایوانوف، رئیس مدیریت کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که حضور نظامیان روسیه در سوریه به درخواست دولت این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت خواهد گرفت.

مقام آمریکایی: مسکو از واشنگتن درخواست کرده فورا جنگنده‌های خود را از حریم سوریه خارج کند
به گزارش فارس به نقل از فاکس نیوز، یک مقام آمریکایی میگوید که روسیه از آمریکا درخواست کرده است که فورا جنگنده ها و هواپیماهای نظامی خود را از سوریه و حریم هوایی این کشور خارج کند.

https://hoorkhabar.ir/583622کپی شد!
56