گرانی ۹ دلاری طلا با تشدید تنش‌ها در غرب آسیا

با تشدید تنش‌ها در غرب آسیا که بر جذابیت طلا به عنوان دارایی امن افزوده است، قیمت این فلز گران‌بها افزایش یافت.

هورخبر –  با تشدید تنش‌ها در غرب آسیا که بر جذابیت طلا به عنوان دارایی امن افزوده است، قیمت این فلز گران‌بها افزایش یافت.

با این حال، این روند افزایشی محدود شده است زیرا تاجران در انتظار اظهارات جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند تا سرنخ‌هایی در مورد روند کاهش نرخ بهره این کشور بیابند.

هر اونس طلا با ۸ دلار و ۹۹ سنت افزایش ۲۰۲۷.۵۱ دلار فروخته شد. تیم واترر، تحلیلگر KCM Trade می‌گوید، هنوز آنقدر بی‌ثباتی در بازار وجود دارد که سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در طلا ترغیب کند.

به دنبال کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی با حملات پهپادی در مرز اردن با سوریه، سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش خطرات ژئوپلیتیکی محتاط هستند.

در مواقع بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی، طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذارای محسوب می‌شود و هرچه نرخ بهره کاهش یابد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است، کمتر می‌شود.

بازار پیش‌بینی می‌کند که بانک مرکزی آمریکا در نشست ۳۰ و ۳۱ ژانویه نرخ بهره را تغییر ندهد اما توجه بیشتر به لحن پاول در سخنرانیش معطوف است.

آمارهای منتشره در روز جمعه نشان داد، قیمت‌ها در آمریکا در ماه دسامبر به صورت ملایم افزایش یافته و نرخ تورم سالانه را برای سومین ماه متوالی زیر ۳ درصد نگه داشته است که می‌تواند به بانک مرکزی آمریکا اجازه دهد تا نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهد.

تاجران احتمال می‌دهند نرخ بهره در سال جاری میلادی ۰.۲۵ درصد کاهش یابد.

https://hoorkhabar.ir/715529کپی شد!
2600