مرکز کتاب اهواز راه‌اندازی می‌شود

نخستین مرکز کتاب اهواز نیمه شهریور ۹۴ در پایتخت کتاب ایران افتتاح می‌شود.

ابراهیم ناصری ، مدیر مرکز کتاب اهواز، اظهار کرد: این مرکز کتاب در منطقه کیان و در مجموعه بازار فردوس افتتاح می‌شود. در این مرکز که شامل ۲۶ غرفه است ۲۶۰ هزار جلد کتاب عرضه می‌شود.

 ناصری با بیان این که یکی از اهداف ایجاد این مرکز فرهنگی بالا بردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و کمک به سرانه مطالعه است ادامه داد: در این مرکز کتاب علاوه بر فروش کتاب و اقلام فرهنگی به موضوع کتاب و کتابخوانی نیز پرداخته می‌شود و برپایی نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های داستان، شعر و روانشناسی از دیگر برنامه‌های این مرکز کتاب است.

 او با اشاره به این که مرکز کتاب اهواز ناشرانی از سراسر کشور حضور خواهند داشت بیان کرد: علاوه بر ناشران ایرانی از ناشران عراقی و لبنانی نیز برای حضور در مرکز کتاب دعوت شده است.

 مدیر مرکز کتاب اهواز بیان کرد: مرکز کتاب اهواز مرجعی برای تامین کتاب‌های درسی و لوازم تحریر دانش آموزان با تخفیف ویژه است. همچنین دانشگاه‌های مختلف اعم از پیام نور، آزاد، دولتی و غیره می‌توانند کتاب‌های تخصصی خود را از این مرکز تهیه کنند.

 وی اظهار کرد: وسعت این مرکز کتاب در فاز اول هزار متر است اما تا هشت هکتار قابل توسعه است.

 ناصری درباره اشتغال‌زایی این مرکز کتاب گفت: در مرکز کتاب اهواز ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. همچنین یک دارالترجمه برای ترجمه آثار ایرانی به عربی و آثار ادبی عربی به فارسی در این مرکز دایر خواهد شد. از کارشناسان حوزه فرهنگ نیز برای معرفی آداب و سنن استان استفاده می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/575094کپی شد!
100